2. dubna 2020
5 tipů, které vašim zaměstnancům ulehčí práci z domova
Odhadovaná doba čtení 2 minuty
Někteří zaměstnavatelé se obávají, že jejich zaměstnanci, kteří pracují z domova, neodvedou tak kvalitní práci, jako když pravidelně dochází do kanceláře. Opak však může být pravdou. Ať už se vaši zaměstnanci za domácím stolem ocitli poprvé nebo patří mezi ostřílené home-office veterány, jistě oceníte několik rad a tipů, které vám pomohou udržet obvyklou pracovní laťku.
Jak vyzrát na práci z domova
Při práci z domova nejčastěji hrozí dva extrémy: přílišné lenošení nebo naopak práce od rána do večera. Doma vás neruší kolegové, sousední kanceláře nebo hlasitá kopírka. Pokud jste ale doma zavření příliš dlouho, začnou vám postupně dny splývat. Pomozte svým zaměstnancům udržet balanc, pracovat efektivně a vyhnout se oběma extrémům pomocí 5 jednoduchých tipů:
1. Vymezte si čas na práci
Organizace práce a pevný harmonogram je důležitý. Bez něj se totiž hladce může stát, že ztratíte pojem o čase a práce se vám rozdrobí do celého dne. Určete svým zaměstnancům pracovní dobu, ve kterou by měli být na příjmu. Pomůžete jim tak určit hranici mezi pracovním a osobním časem. Zaměstnancům taková organizace umožní pracovat efektivněji.
2. Zajistěte zaměstnancům kvalitní připojení
Internetové připojení má dnes doma téměř každý, nemusí na něj ale být vždy spolehnutí. Zajistěte svým zaměstnancům možnost kvalitního datového tarifu. Budou si tak moci jednoduše vytvořit hotspot a připojit na něj potřebná zařízení. Vy navíc budete mít jistotu, že kvůli problémům s připojením neprošvihnou naplánované schůzky a budou mít vždy přístup ke všem online dokumentům a aplikacím.
Vhodný datový tarif se vyplatí nejen při práci z domova. Mnoho zaměstnanců k práci využívá například veřejné Wi-Fi sítě, takové připojení s sebou ale přináší i riziko úniku informací. Přes neověřené připojení se vám může k zařízení lehce dostat neoprávněný host. Při připojení přes vlastní hotspot svá data uchováte v bezpečí.
3. Nezapomeňte na přístup k důležitým dokumentům
Co se stane, když vaši zaměstnanci nejsou připojeni k lokální firemní síti? Zajistěte, že se i z domova dostanou k dokumentům či programům, které potřebují k výkonu své práce. Některé věci vyřešíte pomocí vzdáleného připojení (například přes VPN), jednodušší a efektivnější řešení nabízí Office 365. Díky němu budete mít zajištěn přístup ke všem důležitým nástrojům online: od e-mailu pře MS Word či Excel až po firemní intranet.
4. Socializace a meetingy patří i k home officu
Po pár dnech mezi čtyřmi stěnami začne především extrovertnějším typům klesat duch i morálka, což se může lehce promítnout také do efektivity práce. Sociální kontakt je důležitý a není rozumné odkládat meetingy jen proto, že se nemůžete sejít v zasedačce. S tím správným nástrojem hravě zvládnete i větší firemní meetingy z obýváku!
Například služba Videokonference umožňuje připojit až 100 účastníků najednou. Ke kvalitnímu full HD obrazu vám stačí běžné připojení a k virtuální videokonferenční místnosti se připojíte z telefonu, notebooku i tabletu. K hladkému průběhu hovoru vám stačí jednoduchá aplikace, se kterou udržíte schůzky se zaměstnanci i klienty na vysoké úrovni.
5. Dostatečné vybavení
Ne každá domácnost je vybavena pracovním zázemím a připravena na práci na dálku. Vyjděte svým zaměstnancům vstříc a umožněte jim dočasné zapůjčení vybavení, které běžně používají. Díky firemnímu notebooku se budou moci připojit na firemní servery a pokračovat v rozdělané práci i z domova, s firemním monitorem se u počítače nebudou muset hrbit a pomůžete jim tak dbát i na své zdraví.
Zobrazit další související témata
Využijte bezplatné online poradenství
Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.