Threads a X (dříve Twitter). Dvě sociální sítě, které nabízejí podobnou službu, ale přesto jsou odlišné. Jaké jsou mezi nimi konkrétní rozdíly? Kdo je používá? A kterou vybrat jako promo kanál pro firemní účet?
Být vidět je jedním ze základních pilířů úspěšného podnikání. Firmy všech velikostí za tímto účelem využívají prostor na sociálních sítích, které jim umožňují komunikovat s cílovým publikem. Touto cestou mohou upozornit na své produkty, služby či slevy a dostat svůj brand do veřejného povědomí. A to všechno za zlomek ceny oproti placené reklamě v tradičnějších médiích, jako je například televize.
Kdo není na sociální síti, jako by nebyl
Sociální sítě dnes používá takřka každý. Na populárním Instagramu firmy šíří vizuální obsah v podobě fotek a krátkých videí už víc než 10 let. YouTube je na scéně ještě déle. Firmy jej využívají jako kanál pro svůj videomarketing zhruba od roku 2008. Jeho hlavní výhoda oproti Instagramu spočívá v možnosti publikovat delší videa. Firmy tak dostanou prostor pro detailnější prezentaci produktů nebo služeb.
Mladá generace Z, která začíná být stále silnější kupní silou, sleduje ve velkém TikTok. Zapomenout nesmíme ani na nesmrtelný Facebook, který už sice nemá tak dominantní postavení na trhu jako před 15 lety, ale stále je oblíbenou platformou. Jeho silná stránka spočívá především v demografickém cílení a možnosti dlouhodobého budování brandu. A pak je tu síť X a její konkurent Threads. Pojďme se blíž podívat na to, co tyto sítě mohou českým firmám nabídnout.
Na síti X je obrovské publikum, firmám se zalíbí i analytické nástroje
Populární Twitter budoval svou uživatelskou základnu několik let. Poté, co firmu v roce 2022 převzal Elon Musk, část uživatelů platformu opustila. V rámci firemních účtů se objevil větší důraz na placenou reklamu. Společně s tím byly implementovány nové nástroje, které měly firmám pomoci lépe porozumět dosahu a efektivitě reklamních kampaní. Síť X se jednoduše víc zaměřila na monetizaci obsahu, zároveň ale rozvolnila jeho kontrolu. To s sebou přineslo dopady na uživatele v podobě většího potenciálu pro generování příjmů, ale také větší obavu z šíření neověřených informací. Česká média o tom informovala v červnu 2024.
Sociální síť X v kostce z pohledu firem
- Příspěvky mají maximální povolenou délku 280 znaků.
- Video nesmí přesáhnout délku 140 s.
- Lze přidávat obrázky, GIFy, webové odkazy s limitem 4 položek na příspěvek.
- Síť X nabízí také možnost si za měsíční poplatek pořídit funkce navíc. V závislosti na typu tarifu tak předplatitelé mohou například zpětně editovat příspěvky, zmenšit množství zobrazované reklamy, plánovat a automaticky zveřejňovat obsah, přizpůsobovat vzhled příspěvků atd.
- X nabízí nástroje pro analýzu a cílení reklam, což může pomoci optimalizovat marketingové kampaně.
- Vysoká konkurence na platformě ale zároveň znamená, že je obtížnější se prosadit bez placené propagace.
Pokud vám na sdělení novinek stačí kratší příspěvek nebo krátké video, pak může být síť X tou správnou volbou. Přestože ze sítě po rebrandingu odešlo hodně uživatelů, dál je na ní víc než dvojnásobný počet uživatelů oproti síti Threads. Ta nedávno oslavila rok od svého spuštění a může se pochlubit počtem cca 200 milionů uživatelů.
Na Threads nebudete začínat od píky. Stanete se součástí Meta systému
Máte-li již existující účet na Instagramu nebo Facebooku, snadno jej propojíte s Threads. Díky tomu můžete synchronizovat data i sledující a nezačínáte úplně od nuly.
Sociální síť Threads v kostce z pohledu firem
- Příspěvky mohou mít maximálně 500 znaků.
- Videa mohou trvat až 5 minut.
- Lze přidávat obrázky, GIFy, webové odkazy. Limit je 10 položek na příspěvek.
- I když Threads rychle roste, jeho uživatelská základna je stále menší než u zavedených platforem, jako je X.
- Jakožto nová platforma přitahuje velkou pozornost médií a uživatelů.
Tyto možnosti vám dávají značný prostor pro publikování většího množství obsahu než v případě sítě X. Pokud máte firemní účet i na Instagramu či Facebooku, pak je Threads poměrně logickou volbou.
Víte, kde je vaše publikum?
Podle statistických dat jsou na síti X především lidé mezi 25 a 34 lety. Jedná se o velmi dynamickou platformu tvořenou uživateli s touhou rychle nasdílet svůj pohled na věc. Na této síti se od firem očekává svižná reakce (obvykle maximálně do 3 hodin). Oproti tomu Threads mají rádi hlavně mladší lidé do 24 let, není to ale samozřejmě pravidlem. Významnou výhodou Threads je absence reklam. Firemní příspěvky tak nezastiňují organický obsah, což vede ke zvýšené interakci uživatelů. Ti nejsou zavalení reklamou a mohou v klidu sledovat obsah, který je skutečně zajímá.
Co si z toho odnést? Threads může být lepší volbou pro firmy, které chtějí využít relativně novou platformu s méně konkurenčním prostředím a chtějí těžit z integrace s dalšími sítěmi pod záštitou společnosti Meta. Síť X je vhodnější pro firmy s potřebou okamžitého přístupu k širokému publiku prostřednictvím placené reklamy, která jim zajistí požadovaný dosah.