QR kódy jsou víc než jen trend z období pandemie. Firmy je nyní používají každý den ke zjednodušení svých obchodních úkolů.
Možná si myslíte, že QR kódy jsou jen nástroj, který se používá ke sledování zásilek nebo na jídelních lístcích restaurací. Přitom ale mají obrovský potenciál pro využití v podnikání. V posledních letech, kdy bylo nutné dělat věci digitálně, sice zaznamenaly boom, ale ve skutečnosti jde o velmi praktický nástroj, který by firmy měly v budoucnu využívat ve svůj prospěch.
Jak tedy může QR kódy využít právě vaše firma? V praxi nabízejí jednoduchý a efektivní způsob, jak provádět řadu úkolů, od reklamy až po přesměrování návštěvníků na vaše stránky. Ty by dříve zabraly nejen spoustu času, ale i peněz. A protože 86 % lidí na celém světě vlastní smartphone se čtečkou QR kódů, mohli byste na jejich správném používání hodně vydělat.
Zde najdete hned několik způsobů, jak využít potenciál QR kódů ve prospěch vaší firmy:
Nasměrujte zákazníky na své webové stránky
QR kódy se dají umístit téměř kamkoliv a velmi snadno se používají. Přidejte je na letáky, plakáty, digitální značení nebo prostě kamkoliv, kde je vaše cílová skupina – tedy ti, které chcete oslovit. Zákazníkům stačí QR kód jednoduše naskenovat, aby se dostali na vaše stránky. Nejenže to přispěje ke zvýšení návštěvnosti, ale znamená to také, že maximalizujete potenciál svých webových stránek a zvýšíte povědomí o své značce.
Sledujte kampaně
K tomu, aby firmy dokázaly pochopit hodnotu a úspěšnost svých kampaní, potřebují data. Ta se však u některých kampaní těžko shromažďují, hlavně pokud jde o tiskoviny. QR kódy vám to pomohou změnit.
Když přidáte QR kód na plakát nebo reklamu, kampaň je hned sledovatelná. Z údajů o aktivitě skenování můžete zjistit, kdy a kde probíhá interakce vašich zákazníků s kampaní a v jaké míře. Tyto cenné poznatky pak můžete využít k tomu, abyste zjistili, jak jste byli úspěšní, a dál je využít jako podklady pro budoucí kampaně.
Získejte informace o zákaznících
Chcete lépe poznat své zákazníky? I s tím vám pomůže QR kód. Přidání QR kódů na účtenky nebo e-maily je jednoduchý způsob, jak od zákazníků získat zpětnou vazbu o vaší firmě. Jediné, co musíte udělat, je vygenerovat kód, který pak zákazníky nasměruje na dotazníky nebo je vyzve, aby napsali hodnocení. Tyto poznatky pak můžete využít k tomu, aby se k vám vraceli.
Sdílejte důležité informace
Chcete sdílet informace o své firmě nebo produktech, aniž byste jimi své zákazníky zahlcovali? QR kódy dokáží předat informace přímo vašim zákazníkům formou rychlého a snadného naskenování. A když zákazníkovi něco usnadníte, je pravděpodobnější, že se zapojí.
QR kód můžete umístit také na obal výrobku, abyste zákazníky blíže informovali o jeho složení, procesu výroby a přínosech pro udržitelnost. Kódy můžete přidat i na plakáty, reklamy nebo e-maily, které zákazníky nasměrují na příslušné stránky na vašem webu.
Odkazujte na propagační akce a věrnostní programy
V každé firmě je zákazník na prvním místě. A QR kódy mohou zajistit, že to tak opravdu bude a že si vybudujete loajální zákaznickou základnu. Jak? Používání QR kódů, které odkazují na věrnostní programy nebo slevy, nejenže pomůže zvýšit tržby, ale může také přispět ke zvýšené komunikaci zákazníků s vaší firmou. Jediné, co musí zákazník udělat pro získání bodů na odměny nebo aktivování osobního slevového kódu, je naskenovat QR kód.
Na první pohled se může zdát, že QR kódy mají v každodenním chodu firmy jen málo využití. Když však půjdete víc do hloubky, zjistíte, že při správném používání jde o malý a efektivní nástroj. A až začnete využívat jeho potenciál na maximum, bude vás od úspěchu dělit pouhé naskenování.