Audioplatformy jsou v posledních několika letech populárnější než kdy dřív. A vzhledem k tomu, že většina z nás byla po velkou část uplynulého roku zavřená doma, je pochopitelné, proč jsme trávili více času posloucháním zvukového obsahu, ať jde o náš oblíbený podcast nebo nejnovější hudební album.
Podle organizace Music Business Worldwide došlo celosvětově k 22,6% nárůstu času stráveného poslechcem hudby. Uživatelé Spotify v současnosti tráví na platformě v průměru dvě a půl hodiny denně přibližně 89 % lidí po celém světě poslouchá hudbu obecně.
Když je tak obrovské publikum připravené a čeká na jednom místě, je jasné, proč reklamní obři jako Coca Cola a McDonald’s upřeli svou pozornost právě na platformy pro streamování hudby a umisťují na ně výhradně zvukové reklamy.
Chtěli jsme však zjistit, co může reklama na audioplatformách přinést menším firmám. Je lepší přenechat zvukovou reklamu velkým světovým korporacím s větším dosahem? Nebo z ní mohou mít prospěch i majitelé malých firem?
Na naší akci #ThoseWhoDare jsme se na to zeptali globální ředitelky partnerských řešení ve Spotify Sarah Kieferové.
Jaké jsou přínosy zvukové reklamy na platformách pro streamování hudby?
Každý majitel firmy si uvědomuje, jak je důležité být naladěn na stejnou vlnu jako zákazník.
Menší podniky nemají k dispozici pracovníky pro zajištění zákaznického servisu s nepřetržitým provozem ani agenturu plnou odborníků na reklamu, kteří sledují dění na trhu. Výhoda reklamy na Spotify spočívá v tom, že v podstatě vše udělají za vás.
Obrátili jsme se právě na Sarah Kieferovou a mluvili s ní o nevyužité síle demografických údajů posluchačů.
Vysvětlila nám, že díky rozsáhlým údajům třetích stran společnosti Spotify se příběh malých firem dostane správným posluchačům ve správný čas. Při inzerování na této platformě mají obchodníci možnost cílit na základě demografických údajů, kontextu a zájmů posluchačů.
Díky množství času, který posluchači tráví na audiostreamovacích službách, toho platformy vědí o svém publiku opravdu hodně.
Vědí, co je zajímá a kdy poslouchají. A co je pro inzerenty ještě důležitější, vědí, jaký typ obsahu mají rádi.
Proč je to důležité zrovna pro malé podniky?
Protože menší firmy obvykle mívají mnohem specifičtější publikum. Kieferová vysvětluje, že pomocí zvukové reklamy můžete být ve svém sdělení opravdu specifičtí a cílevědomí.
„Abych uvedla konkrétní příklad, společnost zajišťující rozvoz jídla může použít zacílení reklamy tak, aby se dostala k potencionálním zákazníkům v oblasti, kde poskytuje své služby a to přesně ve chvíli, kdy pravděpodobně přemýšlejí o tom, co si ten den dají k jídlu, “ říká Kieferová.
Pro menší firmy je opravdu důležité vytvořit spojení mezi posluchačem a inzerentem a tady nastupuje síla Spotify.
Proč by měli malé firmy dávat přednost zvukovým reklamám před jinými formami reklamy?
Možnosti cílení reklamy v online streamovacích službách jsou pro malé podniky jistě přínosné, to nelze popřít. Ale možná si říkáte, že to samé lze říct o jakoukoliv jiné formě reklamy třeba na sociálních sítích, tak proč by se měly malé firmy obracet právě na Spotify a podobné platformy?
Odpověď je jednoduchá: protože je to snadné.
Řada malých firem musela v uplynulém roce výrazně upravit své marketingové strategie a zohlednit skutečnost, že prostě nemají takový přístup ke zdrojům jako v minulosti. Rozpočty na reklamu byly sníženy, kreativní týmy byly na nucené dovolené a osobní natáčení se výrazně omezilo.
V důsledku toho se podle Keiferové zvuková reklama projevila jako opravdu skvělá, flexibilní a cenově dostupná alternativa k tradičnějším formám reklamy.
Zvukové reklamy se dají vyrobit s nízkými náklady a menším počtem lidí, aniž by se snížila kvalita produkce, takže jsou skvělou volbou pro všechny marketéry a zejména pro malé firmy, které mají omezený rozpočet nebo chtějí vyzkoušet nové a kreativní nápady bez rizika plýtvání penězi na velkou produkci.
Řada streamovacích služeb nyní navíc nabízí kreativní nástroje, které pomohou inzerentům začít. Spotify v současnosti nabízí profesionální hlasové herce a pokyny ke scénáři, takže vytvoření reklamy je skutečně snadné.
Pokud chcete získat další informace, podívejte se na prezentaci Sarah Kieferové ve 4. epizodě programu #ThoseWhoDare nebo začněte hned teď s audio inzercí.