Tato statistika vás možná překvapí: 63 % spotřebitelů uvádí, že v době pandemie raději nakupují v malých místních podnicích.
Možná jste si mysleli, že onemocnění covid-19 přivedlo zákazníky k větším firmám, které mají propracovaný digitální marketing a jsou dostatečně velké, aby se v těchto nejistých dobách udržely v provozu. To do jisté míry platí, chuť zákazníků nakupovat u místních podniků je ale přesto vyšší než kdy dřív.
Ať už jste maloobchodník nebo restaurace, je pro vás obrovskou výhodou, že máte punc místního podniku. Díky tomu, že jste pro zákazníky „hned za rohem“, máte automaticky výhodu oproti konkurenci. Nejdřív však musíte zákazníkům dát vědět, že to k vám mají tak blízko. A to znamená, že musíte zapracovat na přístupu k optimalizaci pro internetové vyhledávače.
Možnosti „místní optimalizace pro vyhledávače“ představil Google v roce 2014. Od té doby je poloha jedním z klíčových faktorů při určování výsledků vyhledávání, a to jak pro Google, tak i pro jiné vyhledávače. Pomocí tohoto seznamu tipů můžete optimalizovat své webové stránky pro místní vyhledávání a zvýšit viditelnost své firmy pro zákazníky v blízkém okolí.
- Zaregistrujte se do služby Moje firma společnosti Google…
Když používáte Mapy Google, vidíte firmy v okolí roztříděné podle typu podnikání. Tyto informace pocházejí ze služby Moje firma společnosti Google. Jedná se o bezplatný nástroj, který vám umožňuje sdělit společnosti Google, kde se vaše firma nachází a v jakém oboru podnikáte.
Jakmile se zaregistrujete, Google začne brát vaši polohu v úvahu ve výsledcích vyhledávání a to vám může zajistit více zákazníků.
- Nezapomeňte však ani na službu Bing Places
Bing je druhý nejpopulárnější vyhledávač v Evropě, měli byste proto optimalizovat svůj web také pro něj. Bing Places je obdoba služby Moje firma na Googlu ve vyhledávači Bing a poskytuje podobné funkce: pomůže vaši firmu zviditelnit ve službě Bing Maps a na stránkách s výsledky vyhledávání. Zaregistrujte se a označte druh svého podniku, aby Bing věděl, že jste poblíž a máte otevřeno.
- Spravujte recenze a hodnocení
Recenze dávají vyhledávačům silné signály o kvalitě vašich služeb. Pokud jste si jisti, že se vašim zákazníkům líbí, co děláte, pobídněte je, aby vám dali nejlepší možné hodnocení. Získáte tak lepší pozici ve výsledcích vyhledávání.
Nezapomínejte, že online recenze jsou velmi důležitým faktorem při rozhodování, zda si zákazník vybere právě vaši firmu či obchod. Negativní zpětná vazba může být velmi škodlivá, proto rychle odpovídejte a ukažte, že se veškeré stížnosti zákazníků snažíte řešit.
- Používejte fotografie ve vysoké kvalitě
Pokud se zákazník rozhoduje mezi několika místními podniky, může být právě kvalita fotografií podniku tím, na základě čeho se nakonec rozhodne. Pokud žádné fotografie nenahrajete, Google použije výchozí fotku z Google Street View – ta však nemusí zobrazovat váš podnik z té nejlepší stránky.
Investujte do profesionálních fotografií a nahrajte je na stránky vyhledávačů Google a Bing, abyste ukázali svou firmu v nejlepším možném světle.
- Vytvářejte obsah na základě událostí v okolí vaší firmy
Řekněme, že potenciální zákazník hledá pomocí Googlu „restaurace v okolí“. Pokud je váš web plný odkazů na místo, kde se zákazník nachází, Google s mnohem vyšší pravděpodobností vybere váš podnik a pošle zákazníka právě k vám.
Skvělým způsobem, jak tohoto dosáhnout, je vytvořit na svém webu sekci blogu a začít vytvářet obsah týkající se vaší oblasti. Ujistěte se však, že obsah vždy souvisí s tím, čemu se váš podnik věnuje. Pokud jste například prodejcem sportovních potřeb, zkuste psát o místních sportovních akcích. Čím poutavější a aktuální váš obsah bude, tím více budou vyhledávače váš web zvýhodňovat.
- Ujistěte se, že jsou všechny vaše kontaktní informace aktuální
Může se to zdát samozřejmé, ale jde o klíčový prvek optimalizace pro vyhledávače a zlepšení uživatelské zkušenosti.
Zastaralé nebo nekonzistentní adresy a telefonní čísla na vašem webu vysílají smíšené signály zákazníkům i vyhledávačům, což je v obou případech odrazuje od interakce s vaším webem.
Ujistěte se, že jsou všechny informace na všech vašich kanálech správné, ať už se jedná o vaše webové stránky, informace poskytnuté v rámci služby Moje firma na Googlu nebo na vašich sociálních sítích.
Voilà, to je vše! Může to znít jednoduše, pokud se ale budete řídit tímto seznamem, uvidíte, že začnete ve výsledcích vyhledávání stoupat na vyšší pozice a bude se o vás ve vašem okolí víc vědět.