Digitální dovednosti 26. 8. 2021
Internet věcí pomáhá podnikatelům pracovat chytře a bez námahy
Udržet si výkonnost po celý den může být náročné. Zjistěte, jak může technologie internetu věcí (IoT) zvýšit vaši produktivitu.
26. srpna 2021
Odhadovaná doba čtení 3 minuty
Co vznikne, když zkřížíte podcast se skupinovým chatem? Pokud čekáte na pointu, tak se nedočkáte. Není to začátek špatného vtipu, ale legitimní otázka. A odpověď? Clubhouse.
Clubhouse je zbrusu nová a tak trochu jiná platforma sociálních médií. Aplikace, která je pouze zvuková, umožňuje uživatelům připojit se k „chatovacím místnostem“ a buď se ponořit do konverzace, nebo jen poslouchat – to vše naživo.
Možná se ptáte, proč by vás to jako ředitele firmy nebo marketingu mělo zajímat.
Než to však zavrhnete jako nejnovější výstřelek na sociálních médiích, podívejte se, proč byste měli Clubhousu začít věnovat pozornost:
Vzhledem k velkému dosahu, zapojení a významným vlivným uživatelům, kteří si již na platformě vydobyli svůj prostor, nelze popřít, že pro marketéry nastal čas využít potenciál aplikace. Clubhouse může být, a dokonce by měl být součástí vaší marketingové strategie.
Nyní, když jsme vám na pár bodech ukázali, proč byste měli používat Clubhouse ve vaší marketingové strategii, vytvořili jsme i návod, ve kterém zjistíte, jak na to.
Ti, kteří se rozhodnou promluvit v Clubhousu, nemají k dispozici žádné vizuální pomůcky ani příspěvky na sociálních sítích z firemní stránky, za které by se mohli skrýt, a nabízejí tak lidem z celého světa jen svůj vlastní hlas.
To dává podnikům jedinečnou příležitost ukázat lidskou stránku jejich organizace a znamená to, že uživatelé mohou poznat skutečné hlasy, které stojí za společností, a to doslova. Stačí vytvořit si profil, založit místnost a začít mluvit – je to tak jednoduché.
Pro majitele firem bylo vždy důležité, aby měli prst na tepu doby. Nejúspěšnější organizace dosáhli svého postavení proto, že vědí, kdo jsou jejich zákazníci, co chtějí, o čem mluví a jak vnímají jejich značku. Získání těchto informací je nyní díky službě Clubhouse jednodušší než kdy dříve a nemusíte přitom ani mluvit.
Připojte se do místností relevantních pro vaše odvětví, sledujte vlivné osoby z vašeho oboru a všímejte si, koho sledují, co dělají a co o tom říkají uživatelé Clubhousu. Vždyť ve znalostech je síla.
Clubhouse podniká konkrétní kroky, aby se stal platformou pro influencerský marketing, včetně vytvoření programu „Creator Pilot Programme“, který je určený pouze pro zvané. I když je teprve v plenkách, malé firmy z něj mohou mít užitek. Včasným navázáním vztahů s influencery a díky jejich přítomnosti v aplikaci mohou organizace začít zvyšovat počet sledujících a dokonce své zisky.
V organizacích B2B i B2C je nepřeberné množství příležitostí, jak využít influencery od pořádání panelových místností s vlivnými osobnostmi z vašeho oboru až po sponzorování místností pořádaných vybraným influencerem.
Začněte tím, že se připojíte do místností a budete do nich pravidelně přispívat. Najděte si téma, o kterém dokážete mluvit s jistotou, a zvedněte ruku, když si myslíte, že máte čím přispět k diskuzi.
Čím častěji to budete dělat, tím to pro vás bude přirozenější, a potom můžete začít pořádat vlastní místnosti, navazovat kontakty v oboru a etablovat sebe nebo svou organizaci jako thought leadera v této oblasti.
Často se uvádí, že Clubhouse má ve srovnání s jinými aplikacemi nevýhodu v tom, že nemá funkci přehrávání. Pokud vám uteče živý rozhovor, už ho nikdy neuslyšíte.
Na jedné straně to může být frustrující, ale zároveň to vytváří skvělou příležitost, jak u posluchačů vzbudit strach, že o něco přijdou. Mohou se znovu podívat na živé vysílání na Facebooku, mohou se podívat na starý Instagram Reel, ale pokud nejsou připraveni a nečekají ve vaší místnosti v Clubhousu, když probíhá rozhovor, je konec, už se k němu zpětně nevrátí.
Naše rada? Využijte toho. Vytvořte poptávku. Vytvořte dojem exkluzivity a dejte svému publiku najevo, že má jen jednu šanci přijít a zapojit se. Garantujeme, že přijdou.
Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.
Digitální dovednosti 26. 8. 2021
Udržet si výkonnost po celý den může být náročné. Zjistěte, jak může technologie internetu věcí (IoT) zvýšit vaši produktivitu.