Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

20. května 2022

Jak se nastavují kampaně ve vyhledávání?

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Pokud lidem poskytnete odpověď na dotaz, který hledají, nebo jim nabídnete zajímavou alternativu, jste o krok blíže k získání nových zákazníků. Abyste se na přední pozice ve vyhledávání dostali organicky, chce to hodně práce, zdrojů a úsilí… Nebo vhodnou PPC reklamu ve vyhledávání.

Kampaně ve vyhledávání

Reklamu ve vyhledávání, tzv. PPC reklamu, pravděpodobně budete inzerovat v nejpoužívanějších vyhledávačích v České republice, kterými jsou Google a Seznam. O tom, co je PPC a jak funguje reklama ve vyhledávání, jsme se bavili v předchozím článku. Dnes se podíváme blíže na to, ve kterých vyhledávačích byste měli inzerovat a kde získáte kompletní informace k tomu, jak úspěšně nastavit reklamu ve vyhledávání v jednotlivých nástrojích. Pojďme se na ně podívat blíže:

Google a Google Ads

Google je předním vyhledávačem, který používají lidé po celém světě. Je úspěšný především proto, že nabízí vyhledávání v mnoha jazykových mutacích. I díky tomu byl schopný konkurovat lokálním vyhledávačům a dnes ho ve světě používá přes 90 % lidí, kteří na internetu něco hledají (tedy téměř 4,3 bilionu uživatelů).

Pro to, abyste mohli využívat reklamu ve vyhledávání Google, budete potřebovat účet v platformě Google Ads (dříve Google AdWords). Právě díky němu budete moci nakupovat reklamu na kliknutí, která se zobrazí nad organickými výsledky vyhledávání. To se stane poté, co nějaký uživatel vyhledá dotaz, který obsahuje vámi zadaná klíčová slova či fráze.

V Google Ads máte kromě zadávání a spravování všech svých kampaní ve vyhledávání, které můžete průběžně upravovat, také přehlednou kontrolu nad rozpočtem za reklamu (můžete si zde nastavit měsíční limit) i data pro vyhodnocení její úspěšnosti.

Seznam a Sklik

Sklik je český reklamní systém provozovaný společností Seznam.cz. Seznam v České republice stále obstojně konkuruje vyhledávači Google. O tom, zda je pro vás inzerce ve vyhledávání na Seznamu vhodná, rozhodnou především data o vaší cílové skupině (tedy zda vaši zákazníci používají k vyhledávání svých dotazů spíše či také Seznam).

Podobně jako Google Ads funguje pro účely vyhledávání na Seznamu nástroj Sklik. Nastavíte v něm reklamu, oslovíte vybrané skupiny potenciálních zákazníků, máte přehled nad svými investicemi a na základě přehledných dat snadno vyhodnotíte výkon svých PPC kampaní. Stejně jako na Googlu se PPC reklama zobrazí zdarma a platíte až v případě, že na ni nějaký uživatel klikne.

Co všechno si v Skliku a Google Ads můžete nastavit a jak na to? Na tuto odpověď pouhý článek nestačí. Proto jsme nastavování kampaní a základním informacím, které jsou pro jejich úspěch a pochopení potřeba, věnovali celé dva díly vzdělávacích kurzů v naší Vodafone Digiakademii.

Kampaně nastavíte s pomocí Vodafone Digiakademie

Zatímco naše články vás zorientují v základech, online kurzy Vodafone Digiakademie vás provedou odbornějšími oblastmi dané problematiky a pomohou vám nastavit kampaně v Google Ads i Skliku (kterým jsme věnovali celý vzdělávací blok číslo 7 a 8) krok po kroku. Aktuálně tu najdete 11 videokurzů, které vás provedou ucelenými základy online marketingu.

Do Digiakademie se může přihlásit každý, ale zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Kromě Digiakademie jsme pro vás sepsali také sérii vzdělávacích článků, které řeší další problematiky a výzvy online marketingu. Projděte si je tady na našem vzdělávacím portálu V-Hub.