Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

6. května 2022

Jak s firmou začít na Facebooku a Instagramu

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Sociální sítě přitahují stále více firem. A není čemu se divit! Právě tady totiž dobře zvládnutým obsahem i reklamou můžete navazovat vztahy s novými zákazníky a pečovat o komunitu těch stávajících. Pouze „být na Instagramu“ ale nestačí.

3 tipy, jak začít s reklamou na sociálních sítích

Sociální sítě táhnou a není se čemu divit. V České republice je používá téměř 5 milionů lidí (jak uvádí Český statistický úřad) a pouze Facebook po celém světě používají skoro 3 miliardy lidí. Lidé na sítích tráví hodiny denně, což vám dává skvělou příležitost k tomu je zaujmout. Kromě toho jsou ideálním prostředkem k:

  • budování povědomí o vaší značce,
  • prohlubování vztahu se zákazníky,
  • zvyšování tržeb (dnes už můžete prodávat dokonce i přímo skrze jednotlivé platformy).

Aby vám to šlo jako po másle, projděte si nejprve naše základní tipy, jak začít na Facebooku a Instagramu (nebo jiné vhodné sociální síti).

1. Vyberte tu pravou síť

To, že je vaše konkurence na Instagramu nebo je právě v kurzu TikTok ještě neznamená, že byste tu měli založit profil i své firmě. V první řadě zjistěte, na kterých platformách se pohybuje vaše cílová skupina (či skupiny). Sebelepší profil a perfektní reklama vám nebude fungovat, pokud se vaše příspěvky nedostanou k těm správným lidem (tedy k těm, které vaše výrobky, služby či firemní hodnoty zaujmou a nakoupí u vás).

2. Poznejte své zákazníky

Abyste mohli své zákazníky na sociálních sítích najít a zjistili, zda více používají Facebook, Instagram nebo třeba Twitter, musíte nejprve zjistit, co jsou zač – tedy zanalyzovat svou cílovou skupinu. Na toto téma jsme pro vás připravili speciální kurz, který je součástí série Úvod do online marketingu ve Vodafone Digiakademii.

3. Svůj výkon i úspěšnost reklamy na sítích měřte a analyzujte

Časem může být těžké sledovat, které formáty se vám osvědčily a jaký typ reklamy nenaplňuje vaše očekávání. Proto je důležité pracovat s analytickými nástroji (například Google Analytics), které tato čísla ohlídají za vás a pomohou vám zjistit, která řešení nejlépe sednou vašemu podnikání a záměrům.

Více tipů nejen o sociálních sítích najdete zdarma ve Vodafone Digiakademii

Článek může být dobrým startem, ještě více informací jsme pro vás ale přichystali v podobě videokurzů v naší Vodafone Digiakademii. Celkem tu na vás čeká 11 dílů tematického seriálu, kterým vás provází dlouholetí specialisté na online marketing a Facebooku a Instagramu se věnujeme v 5. dílu.

Po dokončení každého kurzu si nové informace můžete ověřit ve znalostních testech. A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Další praktické informace najdete také v našich vzdělávacích článcích tady na V-Hubu.