Sociální sítě mohou být velmi ekonomicky efektivním způsobem, kterým zvýšíte povědomí o svém podnikání mezi zákazníky. Nejen že na vás nezapomenou ti, kdo už vás znají, ale navíc se díky sociálním sítím můžete seznámit s novými potenciálními zákazníky. Jak na to?
Co potřebujete znát, než se pustíte do sociálních sítí
Ještě než začnete vymýšlet všechny kreativní způsoby, kterými byste mohli na sociálních sítích zaujmout, projednejte a ujasněte si ve firmě následující body:
Cílení a cílová skupina
Do reklamy hned nemusíte investovat astronomické částky, abyste byli vidět. Začněte s menším obnosem a pečlivě si vybírejte, komu reklamu zobrazíte. Je dobré znát svou cílovou skupinu a reklamy zaměřovat podle jejích specifických demografických údajů, zájmů a klíčových slov, které jsou spjaté s vašimi cílovými zákazníky. Tak se snadněji dostanete k lidem, které skutečně oslovíte.
Typy kampaní
Nebojte se ze začátku trochu experimentovat, zkoušet různé formáty a hledat, na které z nich vaši zákazníci slyší nejvíce. Zde se zaměřte především na:
- Formát – Zvolíte Single Ads (tedy jeden obrázek), Stories Ads (reklama ve stories neboli „storýčkách“), Carousel (rotující formát), případně video? Formát kampaně je především podřízen tomu, na jaké síti reklamu spouštíte. Na Facebooku a Instagramu je nejčastější reklamou inzerce v tzv. newsfeedu (mezi příspěvky na zdi), kde si vystačíte s čtvercovým formátem o rozměru 1080x1080, ve stories zpravidla 1080x1920. V neposlední řadě je také důležité zvolit, zda se reklama bude zobrazovat pouze na počítačích, nebo ji chcete zobrazit také na mobilních zařízeních (či výhradně na nich).
- Obrázek – Obrázek bývá první věcí, kterou uživatelé sociálních sítích z reklamy vidí. Je proto důležité, aby váš obrázek zaujmul natolik, aby si zacílený uživatel chtěl přečíst i přiřazené texty. Ty by měly být stručné a výstižné. Obezřetně byste měli přistupovat i k textům na samotném obrázku – pro povolení reklamy a bezproblémové spuštění kampaní by text na obrázcích neměl přesahovat 20 % plochy obrázku.
- Počet znaků – Kromě obrázku/videa bývá součástí reklamy také zmíněný text příspěvku a další popisky. Předem si zjistěte, zda a jaká jsou v jednotlivých částech u konkrétního typu reklamy omezení na počet znaků. Pokud například překročíte počet znaků pro popisek odkazu v reklamě na Facebooku, text se vám nemusí načíst celý a místo něj zbudou pouze tři tečky…
Business Manager
Business Manager je nástroj, který pomáhá s přehlednou správou reklamních kampaní i firemních stránek, produktů a katalogů. Právě v tomto nástroji si můžete zobrazit a upravit své současné reklamy, nebo s ním vytvoříte přesnější „publika“, tedy zacílení reklamy na konkrétní zákazníky.
V Business Manageru můžete mít i více stránek najednou a je vhodný i pro firmy, kde se o marketing stará více lidí a potřebujete, aby do účtu měl přístup celý tým (nebo vaše externí agentura).
Ve Vodafone Digiakademii jsme pro vás připravili podrobný návod, jak si nastavit Business Manager a na jaké kroky byste neměli zapomenout, pokud chcete, aby vám reklama na sociálních sítích dobře fungovala. Nástroji Business Manager a praktickému nastavení kampaní na sociálních sítích jsme věnovali celou jednu přednášku (jedná se o 6. blok ze série přednášek Úvod do online marketingu).
Ve Vodafone Digiakademii se dozvíte více o správě kampaní i dalších oblastech online marketingu
Článek může být dobrým startem, ještě více informací jsme pro vás ale přichystali v podobě videokurzů v naší Vodafone Digiakademii, Kromě průvodce nastavováním kampaní tu na vás čeká 11 dílů tematického seriálu, které vás provedou základy online marketingu.
Po dokončení každého kurzu si své nově nabyté znalosti můžete ověřit ve znalostních testech. A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Volně dostupné jsou také naše další vzdělávací články zde na V-Hubu.