Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

28. dubna 2022

Jak na strategii online marketingu pro firmy

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Přemýšlíte, jak vytvořit marketingovou strategii, která vám pomůže přivést více zákazníků nebo vytvořit jedinečný lovebrand? Nebo zda tvorbu nové strategie vůbec zvažovat a jestli se vám vyplatí?

Odpověď zní, že určitě ano, pokud se chcete dále posouvat a získávat nové klienty a zákazníky. Kde ale začít?

Co je marketingová strategie

Pokud s onlinem teprve začínáte, měli byste ze všeho nejdříve navrhnout svou marketingovou strategii. Tedy vytvořit efektivní plán a definovat si, čeho chcete dosáhnout, v jakém časovém horizontu a kde. Výsledná strategie bude jakýmsi návodem či příručkou, které byste měli podřizovat veškeré online marketingové aktivity. Při její tvorbě si totiž definujete dlouhodobé cíle, kterých chcete v marketingu dosáhnout. A zjistíte, do čeho (například do jakých typů kampaní, sociálních sítí nebo typů zákazníků) investovat, aby to mělo smysl a výsledky.

Ideálně byste pro tvorbu těchto rozhodnutí měly mít přichystány podklady, jako je průzkum trhu, definice vaší cílové skupiny a další data, která máte nashromážděna například ve svém CMS systému nebo Google Analytics.

Marketingový mix je důležitou součástí marketingové strategie

Marketingový mix je označení čtyř nástrojů, které firmy používají k dosažení svých cílů. Může vám posloužit jako tahák, díky kterému budete vědět, jaké pilíře byste v rámci své marketingové strategie měli definovat a prodiskutovat.

Marketingový mix tvoří tzv. čtyři P (dle jejich anglického názvu):

Produkt (Product) – Abyste mohli úspěšně prodávat svůj produkt či službu, musíte s ním být velmi dobře seznámeni. Co nabízíte? Jak váš produkt/služba vyhovuje vašim zákazníkům a který z nich je nejdůležitější pro vás?

Cena (Price) – Příliš velká marže může vaše zákazníky odradit, příliš nízká cena zas může způsobit, že nebudete schopni pokrýt své náklady. Ptejte se sami sebe: Odráží cena skutečnou hodnotu vašich služeb a produktů? Vyhovuje výše ceny i způsob placení vašim zákazníků?

Distribuce (Place) – Toto je velmi důležitý bod nejen pro e-shopy. Kromě způsobu dopravy vašeho zboží k zákazníkům a pohodlného doručení sem patří také dostupnost služeb, zda zákazníkům vyhovuje vaše otevírací doba nebo zda jsou vaše stránky přehledné.

Propagace (Promotion) – A konečně jaké nástroje propagace vám pomohou oslovit vaše cílové zákazníky. Sem spadají nejen sociální sítě a placená reklama na internetu, ale i offline reklama, doporučení a další nástroje, které vám pomohou zákazníky zaujmout či informovat. Více o nástrojích online reklamy se dozvíte ve čtvrtém vzdělávacím kurzu ve Vodafone Digiakademii.

Více kurzů, které vám pomohou nastartovat online marketing, čeká ve Vodafone Digiakademii

Více o tom, jak na marketingovou strategii pro firmu, co je to See-Think-Do-Care (STDC) framework, jak vám v této problematice pomůže nebo jaké další nástroje pro online reklamu mohou být vhodnou volbou pro vaši firmu, rozebíráme ve 4. bloku video kurzů Vodafone Digiakademie.

Aktuálně se můžete proškolit za pomoci celkem 11 tematických bloků, které vás provedou základními oblastmi online marketingu. Na závěr si své nově nabyté znalosti můžete ověřit ve znalostních testech. A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Další praktické informace najdete ve vzdělávacích článcích zde na našem V-Hubu.