Obsahová reklama je skvělým nástrojem, když chcete oslovit relevantní uživatele svým produktem, službou či akcí. Nemusíte si vytvářet nový profil na stránkách ani na další sociální síti. Reklama se totiž přirozeně zobrazí na místech, která lidé navštěvují, a dá se tak velmi dobře využít i v rámci remarketingových aktivit.
Obsahová síť: Co je Display kampaň
Jak funguje reklama ve vyhledávání a jak nastavit úspěšnou kampaň už možná víte díky našim předchozím článkům (pokud ne, doporučujeme s nimi začít). Vedle reklamy ve vyhledávání je tu ještě tzv. obsahová síť neboli „Display“.
Zatímco ve výsledcích vyhledávání je vaší jedinou zbraní text titulku a popisku, k Display kampaním povolejte grafiky. Tady máte šanci oslovit nové uživatele a získat návštěvníky pro svůj web či e-shop. Jen je musíte vizuálně zaujmout pomocí různých bannerů a upoutat jejich pozornost pomocí výrazné a zajímavé reklamy, ze které nespustí oči.
Vaše reklama se může zobrazit na:
- webech třetích stran,
- v mobilních aplikacích,
- ve videích,
- a dalších místech.
Ale pozor, všechny reklamní bannery nejsou stejné. Obsahová reklama je poměrně flexibilní a bannery se mohou zobrazovat v různých prostředích i místech (například na vrchu či na boku stránky, jako její pozadí apod.), kterým se přizpůsobí. Právě proto existuje několik různých formátů, pro které se také uzpůsobuje jejich grafika. Některé nástroje jsou schopné jeden základní banner upravit a automaticky uzpůsobit dalším vybraným formátům, jindy možná budete potřebovat či chtít veškeré podklady připravit ručně.
Specifikace bannerů pro Sklik a Google Ads
Obsahová reklama u Skliku podporuje formáty JPG, PNG a GIF. Než se pustíte tvorby bannerů, prozkoumejte si přehled užívaných formátů. Najdete ho ve specifikacích pro výrobu bannerů. Také Google má svá specifika – ta najdete v nápovědě Google Ads.
Podle těchto instrukcí se pusťte do výroby svého reklamního banneru. Dejte si pozor na to, aby krátký/dlouhý titulek ani další text na banneru nepřesahoval povolený počet znaků. Obrázky také většinou nesmí obsahovat logo, text či číselné hodnoty (například 50% sleva) a vyvarovat byste se měli také překlepů a jiných chyb.
A co by na vašem banneru určitě nemělo chybět?
- Název vaší firmy a/nebo vaše logo
- Mělo by být na první pohled jasné, co nabízíte
- Obsah banneru, který je dostatečně lákavý a zajímavý, aby na něj uživatelé klikli
- CTA (call to action) tlačítko, které vyzívá k akci
Nezapomeňte také na vhodné kombinace barev, ideálně zvolené na základě barevné palety vaší firmy, kterou konzistentně používáte napříč veškerou reklamou a dalšími firemními materiály. Tak si vás lidé hned spojí s určitým vizuálem a budou vědět, o koho se jedná, aniž by si banner přečetli.
Obsahová reklama s pomocí Vodafone Digiakademie
Stále vás pálí otázky ohledně obsahové reklamy a specifikacích jejího úspěšného nastavení či doměření přes platformy Sklik a Google Ads? Ve Vodafone Digiakademii jsme pro vás připravili videokurzy, které se vám na ně pokusí odpovědět. Provedou vás odbornějšími oblastmi Display kampaní, pomohou vám nastavit kampaně v Google Ads i Skliku krok po kroku a poradí i další tipy a triky, se kterými pokoříte obsahovou reklamu.
Ve Vodafone Digiakademii na vás ale čekají i další online videokurzy, které vás provedou ucelenými základy online marketingu. Přihlásit se do nich může každý, ale zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Kromě Digiakademie jsme pro vás sepsali také celou sérii vzdělávacích článků, které řeší další problematiky a výzvy online marketingu. Projděte si je zde na našem vzdělávacím portálu V-Hub.