Pokud nežijete v jeskyni, určitě jste v posledních letech slyšeli o chytrých zařízeních internetu věcí (IoT) a životě propojeném s technologiemi.
Co je to IoT?
Od osvětlení řízené internetem až po chytrá měřidla energie – IoT (internet věcí) je termín, který popisuje roustoucí svět věcí připojených k internetu.
S 20 miliardami připojených zařízení po celém světě (podle agentury Gartner) se dá říci, že IoT je dnes úplně všude. Ale proč je důležitý pro vás jako majitele malé nebo střední frmy?
Rozuzlíme spolu spleť slov, významů a použití IoT.
Jak může IoT ovlivnit moje podnikání?
Existuje bezpočet možností, jak může IoT změnit vaše podnikání – uveďme si pět z nich:
- Pomoci zákazníkům orientovat se v původu zboží
- Aplikovat propojené technologie pro dosažení lepších zkušeností s prodejem
- Zefektivnění výrobní operace
- Uspořit energii
- Dozvědět se více o zákaznících
Rozluštění běžných frází
IoT – tato zkratka jednoduše zahrnuje všechny předměty, které lze připojit k internetu
IoT cloud – síť podporující všechna zařízení a apikace,včetně úložiště, výkonu pro zpracování dat a serverů
Nositelná elektronika – tento termín zahrnuje zařízení IoT, které lze nosit na sobě jako jsou např. chytré hodinky nebo monitory srdeční frekvence
Machine to Machine (M2M) – schopnost umožnit zařízením, aby mezi sebou volně komunikovali bez lidského zásahu
Senzor – součástka reagující na fyzické podněty z okolního prostředí, jako je zvuk a dotek
Near Field Communications (NFC) – funkce, díky které mohou zařízení navázat rádiové spojení s blízkými aplikacemi
Nyní už máte představu, co vše moderní technologie zvládnou. Jak je ovšem můžete využít v reálném životě? Nabízíme vám pět praktických příkladů:
- Zlepšete zákaznickou zkušenost – proměňte náhodné nakupující na věrné zákazníky. Nainstalujte do svého obchodu senzory, které zaznamenají, jaké oblečení se zákazníkům líbí. Technologie vám například pomohou zjistit, kolem kterých oddělení se zákazníci nejčastěji procházejí.
- Pomozte zákazníkům orientovat se v původu zboží – pochlubte se informacemi o udržitelnosti svých výrobků a připevněte na ně chytré visačky. Když si je zákazníci prohlédnou, zjistí, jaký má zboží původ a odkud do obchodu přicestovalo.
- Zefektivněte výrobu– chytrá zařízenívám jednoduchou cestou poskytnou přesné údaje o výrobním procesu. Díky tomu můžete včas odstranit nedostatky a ušetřit cenný čas i náklady.
- Uspořte energii – pořiďte si do svékanceláře nebo obchodu chytré osvětlení a vytápění. Inteligentní senzoryzjistí, kdy je dané místo nepoužívané, a vy už nikde nebudete utrácet peníze za energie zbytečně
- Poznejte své zákazníky – technologie vám pomohou dozvědět se více informací o svém cílovém publiku a zapracovat na jeho loajalitě. Díky tomu, že prostřednictvím senzorů lépe poznáte chování a preference zákazníků, můžete nabízet daleko lepší služby vytvořené na míru.