Digitální dovednosti 11. 4. 2022
Úvod do online marketingu
Že online marketing a vaše firma nejde dohromady? Pokud nejste online, pravděpodobně vám utíká řada příležitostí a nových zákazníků.
11. dubna 2022
Odhadovaná doba čtení 2 minuty
Investujete do reklamy na internetu, snažíte se komunikovat se svými zákazníky na sociálních sítích a přemýšlíte, proč nic nefunguje úplně podle vašich představ? Možná jste dostatečně neprozkoumali své zákazníky. Jsou opravdu tím, za koho je máte?
Že základem úspěšného obchodu jsou spokojení zákazníci s dobrou zákaznickou zkušeností a pozitivní recenze asi netřeba připomínat. Jak ale zjistíte, co vaši zákazníci skutečně chtějí a očekávají, abyste jim mohli připravit takovou zkušenost, se kterou budou nadmíru spokojeni a navíc ji doporučí svým známým? To je teprve ten pravý oříšek – a ty správné otázky.
Než se k nim ale dostanete, je třeba si uvědomit, kdo váš zákazník vlastně je. Pokud prodáváte batohy pro předškoláky, pravděpodobně na ně nebudete cílit reklamou na LinkedInu, stejně jako TikTok nebude tím pravým místem pro šíření povědomí o pomůckách pro seniory.
Marketingoví specialisté pro tyto účely používají tzv. persony, které jsou ztělesněním jejich zákazníků. Tyto „fiktivní postavy“ obsahují atributy cílové skupiny či skupin dané firmy a zjednodušený popis jejich klíčových vlastností. K informacím o svých vlastních zákaznících, ze kterých tyto persony vytvoříte, nemusíte chodit daleko.
Dobrým zdrojem těchto dat může být:
Pozor: Nezapomeňte, že ke sběru a dalšímu nakládání s řadou informací, se kterými chcete pracovat, potřebujete souhlas zákazníků. Ten vám musí udělit například kliknutím na tlačítko v informační cookies liště.
Více o tom, jak definovat a analyzovat potřeby vaší cílové skupiny, o personách i pravidlech komunikace s vašimi zákazníky se dozvíte ve video kurzu ve Vodafone Digiakademii. Společně s ním tam na vás čekají ještě další video kurzy, které vám pomohou být online. Díky nim se lépe zorientujete v online marketingu a budete si více vědět rady, až budete stavět svou vlastní marketingovou strategii.
Aktuálně se můžete proškolit za pomoci celkem 11 tematických bloků, které vás provedou základními oblastmi online marketingu. Včetně znalostních testů, na kterých si otestujete své nově nabyté znalosti. A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Vyzkoušejte je i vy.
Digitální dovednosti 11. 4. 2022
Že online marketing a vaše firma nejde dohromady? Pokud nejste online, pravděpodobně vám utíká řada příležitostí a nových zákazníků.