Placená reklama patří mezi základní nástroje online marketingu. Kde se vzala zkratka PPC, co byste o ní měli vědět, jaké výsledky od placené reklamy můžete očekávat a co vám může přinést, pokud se s ní naučíte pracovat?
Co je ppc
PPC je zkratka z anglického „pay per click“, tedy platba za proklik. Ve vodách online marketingu PPC označuje typ reklamy, za kterou platíte pokaždé, když na váš inzerát někdo klikne. Také proto o PPC mluvíme jako o placené reklamě.
Jednou z nejpopulárnějších forem PPC reklamy je reklama ve výsledcích vyhledávání (v České republice především na Googlu nebo Seznamu). Pomocí reklamy ve vyhledávání si vlastně kupujete umístění na sponzorovaných pozicích a návštěvnost pro svůj web. Zvyšujete své šance na to, že se zobrazíte relevantním zákazníkům, které vaše reklama zaujme a prokliknou se na vaše stránky. PPC je pro vás skvělou volbou, pokud:
- chcete přeskočit své konkurenty ve výsledcích vyhledávání,
- na dané klíčové slovo se nezobrazujete na předních pozicích,
- chcete podpořit své šance na to, aby uživatel ve výsledcích vyhledávání klikl na váš odkaz a dostal se k vám na web.
Výhody placené reklamy ve vyhledávání
Jednou z největších výhod PPC reklamy je, že ke svému počínání získáte mnoho dat. Díky tomu můžete zkoušet různá nastavení, spouštět rozdílné kampaně (klidně i více najednou) a sledovat, které z nich jsou nejúspěšnější. Správným zacílením PPC reklamy tak na svůj web dostanete relevantní zákazníky a zvýšíte počet konverzí a objednávek. Jak je to možné?
Tajemství je ve zmíněném zacílení. PPC reklamu nastavujete na klíčová slova (tedy konkrétní fráze či otázky, které lidé zadávají do vyhledávačů, cílit ale můžete i na celou oblast podobných výrazů). Správně vybraná klíčová slova vám pomohou dostat se k relevantním zákazníkům (své cílové skupině) – tedy lidí, které reklama pravděpodobněji zasáhne natolik, že na ni kliknou. PPC reklama má ale celou řadu benefitů:
- PPC reklama může být velmi efektivní z hlediska nákladů,
- přináší návštěvnost na vaše stránky,
- pomáhá vaší značce být více vidět a rozšiřovat tak povědomí o vašem brandu,
- podporuje prodej vašich produktů/služeb.
PPC (Reklamu ve vyhledávání) zvládnete s Vodafone Digiakademií
Článek může být dobrým startem, ještě více informací jsme pro vás ale přichystali v podobě videokurzů v naší Vodafone Digiakademii, Kromě základních principů reklamy ve vyhledávání a jejich nastavením tu na vás čeká celkem 11 videokurzů, které vás provedou základy online marketingu.
Do Digiakadamie se může přihlásit každý, ale zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Kromě Digiakademie jsme pro vás sepsali také sérii vzdělávacích článků, které řeší další problematiky a výzvy online marketingu. Projděte si je zde na našem vzdělávacím portálu V-Hub.