Reference spokojených zákazníků, často kladené dotazy nebo třeba kontaktní formulář. Co všechno by měl obsahovat dobrý firemní web? To je otázka, kterou by si měl pokládat každý podnikatel. Správně zvolené, strukturované a interpretované informace totiž v přehlceném online prostředí často rozhodují o tom, zda si potenciální zákazník vybere právě vaši službu či produkt. Připravili jsme proto pro vás pětici jednoduchých tipů, na co byste při tvorbě webových stránek své společnost určitě neměli zapomenout.
1. Stránka „O nás“
Ať už svým potenciálním zákazníkům nabízíte cokoliv, vždy je bude zajímat jedna zásadní věc – kdo jim danou službu či produkt nabízí. Sekce „O nás“ je proto dobrou příležitostí, jak na webu sebe i firmu představit. Jedině tak si můžete vybudovat důvěru i u lidí, kteří ještě vašimi zákazníky nejsou, a dát vaší značce lidskou tvář.
Jak na to?
- Neopakujte obecná klišé o tom, že jste rodinná firma s dlouholetou tradicí. Buďte konkrétní, zmiňte vaše úspěchy. Zákazníky také mnohem víc zaujme lidský a osobní přístup.
- Popište, proč danou službu či produkt nabízíte. Zmiňte výhody, díky kterým vynikáte oproti konkurenci.
- Text napište jako příběh – váš i vaší firmy. Lidé příběhy milují a snáz si vás díky tomu zapamatují. Nenechte se ale unést a snažte se být struční, aby čtenář neztratil pozornost.
- Představte nejen hlavu firmy, ale celý tým zaměstnanců. Třeba i s pomocí fotografií. Zákazníci si tak o vás udělají zase o kousek bližší představu.
2. Reference spokojených zákazníků
Jen málokdo si objedná zboží na e-shopu, který nemá žádné recenze. A podobně to platí i u jiných typů podnikání. Aby se lidé snáze rozhodli, jestli vaše služby či produkty chtějí, potřebují nejdříve vědět, zda a jak kvalitní jsou.
S tím vám pomohou tzv. testimoniály – tedy krátké texty, v nichž vaši zákazníci či klienti popisují pozitivní zkušenosti, které s vámi mají. Testimoniály můžete umístit na hlavní stránku vašeho webu, při rozhodování potenciálních zákazníků jsou často klíčové.
Jak na to?
- Kontaktujte zákazníky, kteří u vás už nakoupili, a zeptejte se jich, jak jsou spokojení.
- V testimoniálech vyzdvihněte, jaký konkrétní problém pomohla vaše služba zákazníkům vyřešit.
- Zeptejte se zákazníků, jestli můžete na webu zmínit jejich jméno, případně přidat i portrétovou fotografii. Testimonály tak budou důvěryhodnější.
- Snažte se, aby texty v testimoniálech působily přirozeně. Zkušenosti, které vám zákazníci sdělí, si sepište a zeditujte tak, aby byly psány spisovně, ale zároveň neztratily na autenticitě.
3. Často kladené otázky neboli FAQ
Pokud na svém webu uvedete, na jaké otázky se vás zákazníci často ptají, pomůže vám to hned několika způsoby. Nejenže tím zodpovíte dotazy svých stávajících zákazníků, aniž by se vám museli doptávat napřímo jinou cestou (e-mailem, telefonicky...), ale můžete tím vyvrátit obavy, které od nákupu nebo objednávky vašich služeb odrazují lidi, kteří se teprve rozhodují.
Jak na to?
- Zamyslete se, co by vaši cílovou skupinu mohlo zajímat. Případně se jí přímo zeptejte.
- K otázkám pak dodejte upřímné a jasné odpovědi.
- Otázky i s odpověďmi vypište na web. Struktura textu může být velmi jednoduchá, například v bodech.
4. Kontakt
Firmy, u kterých nelze dohledat skutečné sídlo či kontakt na zodpovědnou osobu, působí vždy mimořádně nedůvěryhodně. Na každém webu by proto měla být sekce, kde návštěvníci tyto informace najdou. Váš kontakt na webu slouží hlavně k tomu, aby se vás lidé mohli zeptat na věci, které jste například nezahrnuli do často kladených dotazů.
Jak na to?
- V této sekci uveďte telefonní číslo, e-mailovou adresu, adresu firmy, pracovní dobu a odkazy na sociální sítě firmy (pokud máte). Můžete také připojit mapu, kde lidé vaši firmu najdou.
- Na svých stránkách byste měli mít jednoduchý formulář, pomocí kterého vám lidé mohou napřímo napsat, aniž by museli odcházet ze stránky.
- Zvažte připojení testu CAPTCHA ke zmíněnému formuláři, čímž zabráníte příchozímu spamu.
VÍTE, ŽE...
Pod zkratkou CAPTCHA se skrývá dlouhé spojení Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart (plně automatizovaný veřejný Turingův test pro odlišení počítačů a lidí). Jedná se o webový prvek, který slouží k identifikaci internetových robotů, kteří generují textový spam. Zpravidla se jedná o obrázek zdeformovaného textu (existují ale i jiné varianty), který uživatel musí před odesláním například komentáře či zprávy ve webovém rozhraní přepsat do příslušného pole. Tím potvrdí, že se jedná o člověka, neboť robot takovýto obrázek „rozluštit“ nedokáže.
5. Blog
V rámci propagace svých služeb se vyplatí, když si na svém webu zřídíte blog. Můžete na něm psát o tématech, která jsou s vašimi produkty spojená, a návštěvníkům vašich stránek tak radit, vzdělávat je, seznamovat je s novinkami v oblasti, ve které působíte, nebo je zkrátka jen bavit.
Důležité je, že se svými zákazníky zůstanete pomocí blogu v kontaktu. Marketingové výzkumy totiž ukazují, že ve chvíli, kdy se lidé podvědomě rozhodují, u koho nakoupí, hraje velkou roli i to, jaký vztah s firmou či značkou mají. A blog vám pomůže tento vztah dále prohlubovat.
Jak na to?
- Zamyslete se, o jakých tématech byste na blogu mohli psát.
- Vytvořte si plán, kdy a jaké články budete publikovat. Ideální bude, když se texty na vašem blogu budou objevovat pravidelně. Samozřejmě čím častěji, tím lépe.
- Do budoucna myslete na to, že budování úspěšného blogu je práce na plný úvazek a není vždy v silách jediného člověka. Pomoc specialistů z různých oblastí (např. SEO nebo copywriting) proto může přijít vhod.
TIP
Chcete se dozvědět více o tom, jak dlouhodobě budovat vztahy se svými zákazníky, a to nejen prostřednictvím webových stránek? V tom případě je tu přesně pro vás náš článek o tvorbě marketingových strategií.