Digitální bezpečnost 20. 5. 2020
Jak zajistit odborníky na kybernetickou bezpečnost?
Složitě. I odborníci na kybernetickou bezpečnost upozorňují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků, a to už od roku 2011. Co se od té doby změnilo?
20. května 2020
Odhadovaná doba čtení 4 minuty
V České republice je podle statistik Heureka.cz v provozu přes 46 tisíc e-shopů a trh e-commerce stále roste. V bitvě o zákazníky ale uspějí jen ty e-shopy, které jsou připravené plnit přání a potřeby svých zákazníků rychle a spolehlivě. Proto se vyplatí vsadit na kvalitního partnera, například Vodafone Business, se kterým zvládnete dostát svým cílům a potřebám vašich zákazníků. Co všechno tedy potřebujete k tomu, abyste uspěli?
„E-shopy nabízející všechny druhy zboží jsou oblíbeným nákupním prostředkem, protože lze nakoupit i převzít zboží z pohodlí domova. Velice ale záleží na zákaznické zkušenosti, kterou ovlivňuje velké množství faktorů od přehlednosti a důvěryhodnosti e-shopu až po včasné doručení objednaného zboží i v nejvytíženějším období, kterým tradičně bývají Vánoce.“
Pavel Včela, ředitel GLS Czech Republic s.r.o.
Výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) udává, že 54 % zákazníků nakupuje alespoň jednou měsíčně zboží v e-shopu. Kromě například elektroniky nebo oblečení v nich lidé stále více nakupují jídlo a nápoje. Přibývá také počet obchodů s kamennou prodejnou, které vstupují do online prostředí.
Mít opravdu kvalitní e-shop s dobrou zákaznickou zkušeností a spolehlivými službami není snadné. Co všechno tedy musíte řešit, abyste v e-commerce uspěli?
Web by měl být srozumitelný, aby se v něm zákazník mohl lehce orientovat. Jednoduchost ale neplatí pouze pro proces výběru zboží. Podle statistik Baymard Institute více než dvě třetiny zákazníků nedokončí objednávku. Dejte si proto záležet, aby byl objednávkový proces co nejjednodušší.
Nejčastější důvod, proč lidé nenakupují online, je, že si zboží nemohou reálně „osahat“. O to důležitější je podat o produktech co nejvíce informací, detailně je popsat a vyzdvihnout ta nejdůležitější pozitiva každého vašeho produktu či služby. Určitě nevynechejte cenu, dostupnost zboží a kvalitní fotografii.
Podle asociace pro elektronickou komerci se na základě recenzí rozhoduje až 95 % Čechů. Dejte svým zákazníkům možnost hodnocení nákupu. Mějte na stránkách umístěné přehledné obchodní podmínky, bezpečný platební systém a zařiďte si spolehlivého dopravce, který zákazníkům zboží doručí podle jejich přání, v pořádku a včas.
Není výjimkou, že si zákazník objedná zboží z několika různých e-shopů a převezme si jen to, které mu přijde první. O to více je třeba dbát na rychlost dodání, tj. správné řízení skladových zásob, organizaci logistických procesů při expedici a výběr vhodné přepravní společnosti. Spolehlivým partnerem v oblasti doručování vám může být například společnost GLS.
Aktivita na sociálních sítích může vašemu e-shopu pomoci rychle se dostat do povědomí cílové skupiny zákazníků. Prostředí sociálních sítí je pro jejich uživatele osobní záležitostí. Kromě zvyšování povědomí o vaší společnosti budujete důvěru a podporujete prodej svých produktů a služeb. Je to také místo, které vám umožní efektivně komunikovat se zákazníky, získat zpětnou vazbu a zasáhnout větší množství lidí.
Máte zákaznickou linku nebo jiný kontakt, kde se na vás může zákazník obrátit? A co spolehlivý systém reklamací? Dejte zákazníkům možnost vás kontaktovat. Spokojený zákazník, kterému poradíte s výběrem zboží nebo dokončením objednávky, u vás pravděpodobně nakoupí znovu.
K tomu, aby vám všechno šlapalo a zákazníci mohli na vašich stránkách pohodlně nakupovat, potřebujete stabilní internetové řešení. Pro e-shop je garance stabilní firemní sítě nutností. Rychlý neomezený internet zajistí bezproblémový chod vašeho každodenního podnikání, proto je důležité zamyslet se nad tím, jakého poskytovatele zvolíte. S fixní sítí se zabezpečením Vodafone Safeguard jistě nešlápnete vedle.
Není třeba pouze lovit nové zákazníky, ale také pečovat o ty současné. Dejte jim možnost rychlé registrace a přihlášení do svého účtu, který jim poskytne přehled objednávek a ulehčí objednávkový proces. Pracujte se slevami a benefity pro věrné zákazníky, posílejte e-mailový newsletter. Nedejte na sebe zapomenout a pracujte na tom, jak si zákazníky udržet.
Úspěch vašeho podnikání záleží nejen na vaší kreativitě a podnikavosti, ale především na systémech a partnerstvích, o které se opíráte a která jsou klíčová pro váš byznys. Vyberte si kvalitní a spolehlivé partnery, kteří podpoří váš růst.
Myslete i na to, že zákazníci budou chtít zboží obdržet včas. Nepodceňujte proto včasnou volbu dopravce. Ten je pro každý e-shop klíčovým bodem, ve kterém dochází k přímému kontaktu se zákazníkem a rozhoduje se, zda zákazník bude z e-shopu opět objednávat.
V neposlední řadě nezapomínejte na bezpečnost dat. Pokud v této oblasti tápete, přečtěte si o tom, jak chránit firemní data.
Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.
Digitální bezpečnost 20. 5. 2020
Složitě. I odborníci na kybernetickou bezpečnost upozorňují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků, a to už od roku 2011. Co se od té doby změnilo?