Ačkoliv může být nástup do práce po rodičovské dovolené komplikovaný, Vodafone pečuje o své zaměstnance a zaměstnankyně i v tomto období. Díky spolupráci s platformou Marter jim nabízí vzdělávání na míru.
Podle Ministerstva práce a sociálních věcí ČR je aktuálně v Česku na mateřské nebo rodičovské dovolené něco přes 450 000 žen a 5 700 mužů. Vodafone ve spolupráci s Marter akademií posiluje prorodinnou firemní politiku a svým zaměstnancům a zaměstnankyním z řad rodičů nabízí možnost cílených vzdělávacích kurzů. Ty se zaměřují na vzdělávání z oblasti work-life balance, péče o děti, leadershipu nebo osobního rozvoje.
„Výhodou celého programu je, že si každý může zvolit vlastní tempo. Navíc byl projekt postaven ve spolupráci s HR oddělením Vodafonu podle potřeb zaměstnaných rodičů,” říká Andrea Bohačíková, CEO Marter. „Smyslem celé spolupráce je co nejsnadnější návrat rodičů z rodičovské dovolené do práce,” doplňuje Sabina Beliančinová, Community manager Marter.
Spolupráce s Marter akademií je pro Vodafone dalším logickým krokem. Rodiče z řad zaměstnanců a zaměstnankyň firma podporuje dlouhodobě. Mezi další benefity patří fázovaný návrat neboli čtyři dny v týdnu za plný plat a samozřejmostí už se stala možnost zkrácených úvazků pro všechny.
“Uvědomujeme si důležitost rodiny, a proto se snažíme našim kolegům a kolegyním sladění pracovního a rodinného života maximálně zjednodušit, ať už flexibilní pracovní dobou, dorovnáváním rozdílu mezi peněžitou pomocí v mateřství a mzdou, nebo čtyřmi měsíci placeného volna pro druhého z rodičů. Jsem moc ráda, že nyní můžeme nabídnout i možnost vzdělávání, které maminkám a tatínkům pomůže v každodenním životě a usnadní jim návrat do práce,” uvádí Jana Vychroňová, manažerka diverzity a inkluze Vodafonu.