Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

1. listopadu 2024

Mezigenerační debata

Vodafone uspořádal ve spolupráci s Czechitas a Heroine neformální debatu na téma „Jak si (ne)rozumí 4 generace žen v práci“. Cílem této přátelské diskuze bylo otevřít palčivé celospolečenské otázky týkající se rozdílů mezi jednotlivými věkovými skupinami.

V práci se dnes běžně potkávají ženy ve věku 20, 30, 40 a 50+. Ať už patříte k těm mladším či naopak dříve narozeným, možná se i vy občas přistihnete, že ženám růzých generací nerozumíte. Možná si trochu lezete na nervy a nechápete jejich myšlení, návyky, myšlení, ani přstup k práci. 

Umí ženy napříč generacemi vytvořit v práci prostředí, ve kterém se mohou vzájemně inspirovat, spolupracovat, pomáhat si a růst? A jak zařídit, aby nepřevážilo nepochopení, intriky, předsudky a napjaté vztahy, které zhoršují pracovní výkon? 

O své příběhy se podělily:

  • Senta Čermáková - výkonná ředitelka Czechitas
  • Tereza Vybíralová - ředitelka Vodafone Business Finance
  • Bára Stárek - výkonná ředitelka spolku Díky, že můžem
  • Vladimíra Glatzová - zakladatelka advokátní kanceláře GLATZOVA & Co.


Moderátorka Gabriela Knížková (redaktorka Heroine.cz) pokládala v průběhu diskuze jednotlivým účastnicím otázky, díky kterým se povídání stočilo ke spoustě lákavých podtémat. Probrali jsme nejčastější předsudky, třeba to, že Gen Z jsou křehčí a starší generace zase tíhnou k workoholismu. Poslechli jsme si osobní příběhy účastnic a nahlédli pod pokličku toho, jak se v jednotlivých firmách k mezigenerační spolupráci přistupuje. Vyprávění se stočilo i do osobní roviny. Životy žen jsou pochopitelně silně ovlivněné i stavem společnosti v dané době, a tak se například mateřství Gen X a Gen Y jeví téměř nesrovnatelně. Tatínci v devadesátkách nepřebalovali tak jako dnes a nebylo běžné ani to, aby ženy vedle rodiny rozjížděly kariéru. 

Magdaléna Wavle - viceprezidentka pro lidské zdroje proložila jednotlivé tematické sekce debaty poutavou prezentací výsledků interního průzkumu. Ten měl za cíl zmapovat názory k tomuto tématu napříč Vodafonem a případné náměty na zlepšení. 

Stejně jako interní průzkum, tak i celá debata potvrdila, že základním předpokladem úspěšné mezigenerační spolupráce na pracovišti, ale vlastně i mimo něj, je komunikace. Vzájemné sdílení láme ledy a vede k pochopení, toleranci, respektu a inspiraci. 

O setkání se dočtete např. ve Forbesu.