Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

4. června 2021

Postoupili jsme do finále cen SDGs

Asociace společenské odpovědnosti každoročně oceňuje projekty, které míří k naplňování Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) od OSN a nechávají Česko stoupat k lepšímu. V letošním ročníku se Vodafone probojoval do finále s aplikací Bright Sky a dalšími aktivitami, které pomáhají v boji proti domácímu násilí, a do semifinále postoupila také rodičovská politika Vodafonu umožňující skloubit novopečeným rodičům pracovní a rodinný život. Vítězové soutěže budou vyhlášeni na galavečeru Cen SDGs dne 16. září 2021.

Mobilní aplikace Bright Sky, která vznikla za podpory Nadace Vodafone, pomáhá domácí násilí odhalit včas. Určena je nejen pro samotné oběti, ale pro každého, kdo má obavy o svoji kamarádku, kolegu, sousedku nebo někoho z rodiny. Její potřebnost se potvrdila i v souvislosti s omezením pohybu a kontaktů v době pandemie, kdy se na pomáhající organizace obracelo zhruba o 50 % více lidí, než bylo běžné.

Nadace Vodafone se ovšem osvětě ohledně domácího násilí věnovala i po spuštění aplikace v únoru 2020. Spolupracuje s Policií ČR, organizací ROSA a mnoha dalšími. Společně s firmami Avon a IKEA také založila Akademii proti domácímu násilí, kde učí ostatní zaměstnavatele, jak včas pomoci obětem. 

Ocenění za nastavení podmínek pro novopečené rodiče

Těsně před branami finále skončila rodičovská politika Vodafonu. Ta je nastavena tak, aby se rodiče mohli skutečně rozhodnout, kdo bude pečovat o dítě, aniž by byla ohrožena jejich kariéra. Firma zavedla 16 týdnů plně placené rodičovské dovolené každému zaměstnanci, jehož partnerce se narodí dítě, nebo pokud spolu dítě adoptují. Na rodičovskou dovolenou tak mají nárok i partnerky novopečených maminek, což je benefit, který žádná jiná firma v Česku dosud nenabízí.