Vodafone logo pro tisk Přeskočit do obsahu nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

8. ledna 2025

Emise v oblasti reklamy a médií

Vodafone dokázal mezi polovinou roku 2023 a 2024 snížit uhlíkovou stopu v oblasti médií a reklamy o více než třetinu. Díky promyšlenému plánování a spolupráci s odborníky se podařilo zredukovat dopad na životní prostředí třinácti digitálními a tradičními kanály ve třinácti zemích včetně Česka.

Vodafone měřil dopad svých aktivit vyplývajících z použití tradičních i digitálních médií ve spolupráci s agenturou Dentsu a firmou Cozero. Analýza zahrnovala výdaje napříč širokým spektrem kanálů – od tisku, televize a kina až po billboardy, digitální reklamu a sociální sítě. 

Výsledky ukázaly, že v roce 2023 celková uhlíková stopa dosahovala 16 958 tCO₂e, což odpovídá přibližně 3 800 zpátečním letům z Londýna do Kapského Města. Do třetího čtvrtletí roku 2024 se podařilo emise v oblasti reklamy a médií snížit o 34 %, z původních 7 311,56 tCO₂e na 4 855,27 tCO₂e. 

Kde se emise tvoří nejvíce?

Analýza se zaměřila i na emise, které vznikají v důsledku „dopadu“ jednotlivých reklam. Výzkumníci zjistili, že kino a venkovní „Digital Out Of Home“ reklamy jsou celkově energeticky nejnáročnějšími kanály, pokud jde o emise na jednotku dopadu. Ačkoli tradiční televize vytváří celkově nejvíce emisí, je jedním z nejefektivnějších kanálů z hlediska emisí na jednotku dopadu.

Jak Vodafone snižuje uhlíkovou stopu v reklamě

Vodafone přijal několik opatření, která pomáhají snížit emise, aniž by byla narušena efektivita kampaní:

  • Videoreklamy – kratší stopáže, promítání v kinech jen při plně obsazeném sále, cílená reklama
  •  Venkovní reklama –  preference dodavatelů, kteří se zavázali k udržitelnosti, optimalizace souborů pro dynamické zobrazování
  • Tisk – minimalizace emisí spojených s výrobou papíru a tiskem, preference dodavatelů, kteří pro svůj provoz využívají obnovitelné zdroje energie.
  • Online reklama – optimalizace video souborů, efektivní cílení, redukce reklamního odpadu, preference streamování před stahováním
  •  Audiovizuální média – kratší videa, upřednostňování Wi-Fi připojení, promyšlené plánování reklam

Další informace si můžete přečíst v článku Vodafone Group