Podmínky pro poskytování služby Vodafone OneNet IP Fax společnosti Vodafone Czech Republic a.s. se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, IČO: 257 88 001, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 6064 (dále jen „Vodafone“ nebo „Poskytovatel“)
Základní ustanovení
Popis a podmínky využití Služby
Příjem faxových zpráv
a) data doručení faxové zprávy
b) faxového čísla odesílatele
c) faxového čísla příjemce
d) textové identifikace odesílatele
e) počtu stránek faxové zprávy
f) celkového času přenosu faxové zprávy
g) velikosti (kB) faxové zprávy
h) e-mailové adresy pro autorizaci
i) výsledek doručení faxové zprávy „neodesláno“ / „OK“ – pro úspěšně odeslaný fax
Odesílání faxových zpráv
a) web administrační rozhraní – zákazník v klientské zóně zadá číslo příjemce faxu a přiloží dokument podporovaného formátu. Následně bude dokument odfaxován a zákazníkovi přijde doručenka. V této sekci lze přímo z prohlížeče odeslat faxovou zprávu.
b) e-mail - e-mail2fax – zákazník odešle e-mailovou zprávu na adresu xxxxxxxxxx@ipfax.cz, kde xxxxxxxxxx představuje telefonní číslo příjemce faxové zprávy. Do e-mailové zprávy vloží vlastní dokument podporovaného typu k odfaxování. Dokument bude odfaxován a odesílateli e-mailu přijde doručenka. Do pole příjemce se zadává telefonní číslo ve 9-ti místném formátu. Pro faxování do zahraničí se zadává +421 pro Slovensko, +49 pro NSR.
c) PC software – na PC stanici musí být nainstalován faxový software a virtuální tiskárna. Dokument určený k odfaxování se vytiskne na virtuální tiskárnu. Software následně vyzve k zadání čísel příjemců faxu a po potvrzení je dokument odfaxován a zákazníkovi přijde doručenka. Tato metoda je podporována pouze v IP síti Vodafone.
Platné faxové dokumenty
Faxový server dovoluje přes webové rozhraní odesílat dokumenty následujících formátů:
a) PDF - Portable Document Format
b) TIFF - Tagged Image File Format
Při odesílání faxových zpráv odesláním e-mailové zprávy faxový server zpracovává tyto formáty:
a) PDF - Portable Document Format
b) TIFF - Tagged Image File Format
c) JPEG - Joint Photographic Experts Group
d) BMP – Bitmap Image Format
e) PS – PostScript
Dokumenty jsou připojeny k e-mailovým zprávám jako přílohy.
Pro obrázkové formáty dále platí omezení týkající se velikosti samotného obrázku:
Formáty dokumentů lze kombinovat, v jedné e-mailové zprávě lze poslat více dokumentů v různých formátech.
Zpracovány a odeslány budou všechny podporované dokumenty. U příjemce budou všechny sloučeny do jedné faxové zprávy, přičemž nelze zaručit jejich pořadí.
Pokud e-mail obsahuje podporované i nepodporované dokumenty, odfaxovány budou pouze podporované dokumenty. Nepodporované dokumenty jsou ignorovány – odesílatel o tomto není vyrozuměn.
Veškerý text e-mailové zprávy je ignorován, nedochází k žádnému jeho zpracování ani kontrole.
Formát e-mailových zpráv pro odesílání faxových zpráv
E-mailové zprávy, kterými se odesílají faxové dokumenty, musejí mít stanovený formát. Je nutno u nich splnit následující podmínky:
a) Platné faxové číslo příjemce: e-mailová zpráva musí být poslána na adresu xxxxxxxxxx@ipfax.cz, kde xxxxxxx musí obsahovat pouze číslice, případně „+“ na začátku, pro faxová čísla v mezinárodním formátu. Počet číslic není na faxovém serveru nijak kontrolován, sofistikovanou analýzu čísla provádí telefonní ústředna.
b) Platný faxový dokument
c) Platná autentizace odesílatele
d) Aby fax server odeslal faxový dokument, přijatá e-mailová zpráva musí splnit všechny tři uvedené podmínky.
e) Pokud není splněna 1, nebo 2 z těchto podmínek, odesílatel e-mailu je o problému vyrozuměn e-mailovou zprávou a fax není odeslán.
f) Pokud není splněna žádná z podmínek, přijatá e-mailová zpráva je považována za SPAM a je zahozena. Odesílatel zprávy o této skutečnosti není nijak vyrozuměn.
Fax autorizace
a) Autentizace e-mailů má za úkol povolit odeslání faxů pouze oprávněným uživatelům. Proto je potřeba ověřit pravost odesílatele e-mailu a odmítnout podvrhy (např. podvržená e-mailová adresa odesílatele).
b) Pro každé faxové číslo lze definovat seznam e-mailových adres, které mohou přes toto číslo posílat faxové zprávy. Spojení faxového čísla a e-mailové adresy odesílatele musí být unikátní – jeden odesílatel může být uveden pouze u jednoho čísla. Jen takto je možné pro každý příchozí e-mail určit, pod jakým faxovým číslem má být odeslán.
c) Zákazník (administrátor) ve webovém rozhraní povoluje použití dostupných autentizačních metod jednotlivým uživatelům.
d) Následující seznam shrnuje autentizační možnosti faxového serveru a popisuje jejich konkrétní použití:
Metoda používá potvrzovací e-mail poslaný faxovým serverem, ve kterém je odkaz na internetovou stránku, kde uživatel potvrdí odeslání faxu. Pokud by uživatel použil podvrženou adresu, nepřijde mu potvrzovací email, a tedy nebude mít možnost potvrdit odeslání faxu.
Zákazník (administrátor) pošle žádost na nastavení IP adresy (nebo rozsahy), ze kterých lze odesílat faxové zprávy (většinou se bude jednat o IP adresu e-mailového serveru zákazníka). Nastavení provádí pouze Vodafone. Tato metoda je dostupná pouze v IP síti Vodafone.
Autentizační metodu faxový můstek lze použít při klasickém odesílaní přes e-mailový program zákazníka (např. Microsoft Outlook) kde bude odesílatel ověřen za základě IP adresy SMTP serveru zákazníka anebo pomocí multifunkčního zařízení.
Zákazník (administrátor) připraví SMTP server zákazníka na zabezpečenou SMTP komunikaci. K zabezpečení je použit privátní klíč a certifikát, přičemž lze použít některé z následujících schémat:
e) Uživatel při odesílání faxů podepisuje své e-mailové zprávy elektronickým podpisem. K tomu používá svůj uživatelský certifikát, jehož veřejnou část předem nahraje přes webové rozhraní na Fax server. Pokud uživatel doposud žádný certifikát nepoužíval, může si přes webové rozhraní Fax serveru vygenerovat nový certifikát.
f) Priorita autentizačních metod
Uvedené autentizační metody mezi sebou nemají žádné vazby. Lze je používat zcela odděleně, nebo jejich použití kombinovat. Firemní zákazníci (administrátoři) mohou svým uživatelům bez omezení povolovat dostupné autentizační metody. Pokud má uživatel povoleno použití více typů autentizace, zkoušejí se postupně v tomto pořadí:
Pořadí je voleno s ohledem na co nejmenší intervenci samotného uživatele.
Limity a výchozí hodnoty
Maximální počet stran pro příchozí fax: 150
Maximální počet stran pro odchozí fax: 150
Počet pokusů o odeslání faxu v případě kdy:
Maximální rychlost přenosu : 33.6 kbps
Maximální rozlišení faxové zprávy: 408x392 dpi
Maximální počet příloh v e-mailové zprávě: 10
Maximální velikost dokumentu k odfaxování: 10 MB
Zákazník má vždy jeden administrátorský účet a jeden nebo více uživatelských účtů. Zákazník (administrátor) spravuje uživatelské účty – změna hesla, nastavení e-mailových adres, apod. Zákazník (administrátor) také povoluje editaci emailových adres a dalších voleb svým uživatelům. Uživatelské účty odpovídají jednotlivým telefonním číslům patřícím zákazníkovi. Pomocí těchto účtů je možné odesílat a přijímat faxové dokumenty.
Faxové zprávy (odeslané i přijaté) jsou po omezenou dobu dostupné přes webové administrační rozhraní. Po uplynutí doby 90 dnů se odstraní binární data samotného faxového dokumentu, záznamy v logu zůstávají. Lze rovněž nastavit, aby se dokumenty nearchivovaly vůbec. Pro změnu doby archivace kontaktujte svého konzultanta zákaznické péče. Odstranění expirovaných faxových zpráv se provádí automatickým procesem.
Nastavení
Nastavení uživatele / faxového čísla
Pokud je zamčeno, uživatel nemůže nastavení měnit, může jej měnit pouze zákazník (administrátor).
Každé koncové faxové zařízení může mít nastavenou textovou identifikaci, která slouží pro identifikaci odesílající strany vůči straně příjemce. Textová identifikace může obsahovat cokoliv, obvyklé je uvádět název firmy a telefon či celý kontakt. Toto nastavení je možné provést i na fax serveru (v klientské i operátorské zóně). Textová identifikace je vložena jako první řádek do každé stránky odesílané faxové zprávy.
Do textové identifikace (TSID) nelze zapsat znaky s diakritikou. Pokud uživatel uvede v nastavení textové identifikace znaky obsahující diakritiku, budou v tomto textu při ukládání převedeny znaky s diakritikou na ekvivalentní znaky bez diakritiky.
Detailní nastavení
Aktivace Služby
Úhrada
Služba je zpoplatněna:
Garantovaná kvalita a dostupnost služby a výhrady/ Výhrady a Odpovědnost Poskytovatele
Bezpečnost informací a ochrana osobních údajů
Reklamace Služby
Způsob reklamace Služby se řídí příslušnými ustanoveními uvedenými ve Všeobecných podmínkách.
Ostatní ujednání
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 17. 2. 2024 a nahrazují podmínky ze dne 1. 10. 2020.