Jste v zahraničí a nefunguje vám volání, připojení na internet nebo vůbec nemáte signál? Může to mít několik příčin. Podívejte se, jak situaci rychle vyřešit.
Je to jednoduchá rada, ale někdy pomůže opravdu nejlépe.
Nastavení roamingu u svého čísla najdete v Můj Vodafone v sekci Služby - Roaming. Aby vám služby fungovaly, musíte mít zapnutý World Roaming nebo Roaming na den. V menu telefonu v části nastavení si zkontrolujte, že máte roaming povolený i v něm (obvykle tu najdete volbu pro povolení datového roamingu). Pozor ale na to, že v zahraničí vám nebude fungovat datová SIM karta. To je taková SIM, na které je aktivní pouze balíček pro připojení k internetu, který obsahuje více než 499 MB dat. V zahraničí také nelze využít OneNumber (sdílené číslo v hodinkách nebo jiném zařízení).
Zkuste operátora znovu vybrat přes ruční výběr sítě nebo tu vyberte jiného roamingového partnera (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá). Pro přihlášení k jiné síti je obvykle potřeba výběr operátora zopakovat několikrát po sobě, než se přihlášení podaří, zkuste to alespoň 5x. Ruční výběr sítě najdete v telefonu v menu nastavení v nastavení mobilní sítě.
Jakmile dosáhnete 90 % FlexiStropu nebo Volacího limitu, přestanou vám fungovat všechny odchozí služby a k dispozici budete mít pouze příchozí služby, za které v dané zemi neplatíte další poplatky nad rámec tarifu. Stav čerpání Volacího limitu nebo FlexiStropu si můžete zkontrolovat v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Čerpání. Pro zprovoznění je třeba FlexiStrop nebo Volací limit navýšit. Roaming vám pak plně obnovíme do 24 hodin. Doporučujeme pak pro jistotu vypnout a zapnout telefon.
Aktuální výši kreditu zjistíte v samoobsluze Můj Vodafone. Jestli je váš kredit nízký, dobijte si ho. Po vypršení platnosti kreditu můžete v zahraničí pouze přijímat zprávy a v zóně 1 také hovory. Pokud jste si nedobili víc jak 10 měsíců, tak kartu automaticky rušíme (v tom případě se nepřihlásíte ani do Můj Vodafone).
V samoobsluze si zkontrolujte stav plateb. Po zaplacení služby obnovíme do 24 hodin. Aby se váš telefon znovu přihlásil do sítě, tak ho potom vypněte a zapněte. Kdyby to nepomohlo, najděte v menu telefonu ruční výběr sítě a opakovaně (i třeba 5x za sebou) vyberte přihlášení do sítě některého z našich roamingových partnerů (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá).
Jaké frekvence podporuje váš telefon, najdete v návodu nebo na stránkách výrobce. Informace o sítích místních operátorů dohledáte na našich stránkách (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá). Pokud by váš telefon neuměl frekvence, které místní operátoři používají, bohužel ho v dané zemi nemůžete použít.
V tom případě vám bude fungovat příchozí volání, zprávy a data, ale nebudete moct uskutečnit odchozí hovor. Vyhledejte si zemi na této stránce a v seznamu partnerských sítí hledejte sloupec přímé volání. Jestli máme v zemi více roamingových partnerů a váš telefon se připojil k síti, která přímé volání nepodporuje, tak si v telefonu přes ruční výběr sítě vyberte jiného roamingového partnera.
Abyste si v takové zemi mohli zavolat, musí váš telefon umět VoLTE roaming. Bez něj nebudete moct volat, stále ale můžete používat internet a SMSky.
V menu telefonu v části nastavení si zkontrolujte, že máte roaming povolený i v něm (obvykle tu najdete volbu pro povolení datového roamingu).
Po vyčerpání roamingového datového limitu blokujeme data v zahraničí.
Pokud máte přístup k jinému telefonu, nejrychleji vám pomůžeme telefonicky na Lince péče o zákazníky +420 776 977 100. Hovor budete mít účtovaný jako běžné volání na české mobilní číslo. Pomoci vám můžeme také přes Můj Vodafone v sekci Zeptejte se nás.