Následující informace vám pomohou řešit různé potíže, které mohou nastat při sledování TV přes HD Mediabox.
Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže.
Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže.
Příčina potíží bývá zpravidla na koaxiálním vedení přímo v domácnosti nebo na trase, případně v chybném nastavení HD Mediaboxu. Z principu technologických vlastností digitálního vysílání se pak závady přenosu vyskytují nejčastěji na skupinách programů o stejné frekvenci (tzv. multiplexech), méně často pak na všech kanálech z nabídky společně. Obvyklým projevem digitálních poruch je například rozpad obrazu do kostiček, sekání a trhání, případně kompletní výpadek obrazu, zvuku nebo celého vysílání. Pro odstranění potíží vyzkoušejte naše rady a tipy.
Zkuste kabel vyměnit za jiný, případně vyzkoušejte jiný HDMI vstup na své TV (nezapomeňte pak na TV přepnout na správný vstup pro zobrazení obrazu ze set-top boxu). Ověřte také, že je propojovací kabel mezi HD Mediaboxem a TV správně zastrčený do obou zařízení.
Odpojte ho od elektrické sítě na asi půl minuty a pak ho znovu zapojte. Vyčkejte několik minut na plné načtení boxu a překontrolujte kvalitu vysílání.
Koaxiální kabel odpojte z účastnické zásuvky i TV, konce otřete suchým hadříkem a zkontrolujte jeho stav (zda není přelomený atp.). Následně ho znovu zapojte. V případě pochybností doporučujeme vyzkoušet jiný koaxiální kabel. Signál zeslabuje také použitý rozbočovač, zkuste TV napřímo zapojit do účastnické zásuvky. Podívejte se na další informace ke kabelům a rozbočovačům.
Příčinou potíží může být použití nepodporovaného USB flash disku.
Návod na úpravu nastavení najdete na této stránce.
Návod na úpravu nastavení najdete na této stránce.
Návod na obnovu najdete na této stránce.
Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže.
Při odhalování příčin potíží se zvukem je třeba vzít v úvahu, že se zvuk dá ovládat zvlášť na všech přístrojích, které pro sledování TV používáte (HD Mediabox, televizor, domácí kino, zesilovač, AV receiver nebo jiná zařízení). Jestli tedy kromě vaší TV využíváte i jiný přijímač pro reprodukci zvuku, ověřte nejprve podle jeho návodu k obsluze, že je správně zapojený, je na něm zapnutý příslušný vstup nebo není ztišený, případně ho vyřaďte a TV propojte přímo se set-top boxem HDMI nebo SCART kabelem. Následující kroky jsou určeny pro případ, kdy pro reprodukci obrazu i zvuku používáte jen TV a mezi HD Mediaboxem a TV není připojený žádný další přístroj.
Odpojte ho od elektrické sítě na asi půl minuty a pak ho znovu zapojte. Vyčkejte několik minut na plné načtení boxu a překontrolujte kvalitu vysílání.
Zkuste kabel vyměnit za jiný, případně vyzkoušejte jiný HDMI vstup na své TV (nezapomeňte pak na TV přepnout na správný vstup pro zobrazení obrazu ze set-top boxu).
Set-top box i TV mají vlastní nastavení hlasitosti, pokud byste tedy ztlumili HD Mediabox, neuslyšíte nic, i když budete mít na TV nastavenou dostatečnou hlasitost.
Návod na úpravu nastavení najdete na této stránce.
Některé značky televizních přijímačů podporujících standard HDMI 2.0 nebo vyšší nemusejí korektně identifikovat zvukovou stopu z HD Mediaboxu. Zkontrolujte v manuálu televizoru jeho specifikaci HDMI, a pokud zařízení s podporou HDMI 2.0 máte, pokuste se ji v nastavení deaktivovat, případně pro další informace kontaktujte technickou podporu výrobce.
Návod na obnovu najdete na této stránce.
Ověřte, že máte správně nastavený poměr stran v nastavení HD Mediaboxu. Postup najdete na této stránce.
Nejprve ověřte, že se nejedná o nahlášený výpadek. Kdyby šlo o známý výpadek, počkejte na jeho odstranění, následně by mělo vše automaticky znovu fungovat. V ostatních situacích postupujte podle rad níže.
Příčina potíží bývá zpravidla plošná (jde o výpadek), případně je závada na koaxiálním vedení přímo v domácnosti nebo na trase nebo jde o chybu v HD Mediaboxu či vaší TV. Pro odstranění potíží vyzkoušejte naše rady a tipy.
Koaxiální kabel odpojte z účastnické zásuvky i TV, konce otřete suchým hadříkem a zkontrolujte jeho stav (zda není přelomený atp.). Následně ho znovu zapojte. V případě pochybností doporučujeme vyzkoušet jiný koaxiální kabel. Signál zeslabuje také použitý rozbočovač, zkuste TV napřímo zapojit do účastnické zásuvky. Podívejte se na další informace ke kabelům a rozbočovačům.
Zkuste kabel vyměnit za jiný, případně vyzkoušejte jiný HDMI vstup na své TV (nezapomeňte pak na TV přepnout na správný vstup pro zobrazení obrazu ze set-top boxu). Ověřte také, že je propojovací kabel mezi HD Mediaboxem a TV správně zastrčený do obou zařízení.
Odpojte ho od elektrické sítě na asi půl minuty a pak ho znovu zapojte. Vyčkejte několik minut na plné načtení boxu a překontrolujte kvalitu vysílání.
Návod na obnovu najdete na této stránce.
Nejčastější projevy chyb a jejich příčiny:
U zařízení HD Mediabox už zpětné zhlédnutí nemůžete využívat. Řešením je přechod na nový set-top box k Vodafone TV.