Mám potíže s kvalitou obrazu nebo zvuku u Vodafone TV

Máte od nás Vodafone TV a zaznamenáváte při přehrávání TV potíže, jako jsou například nesprávná synchronizace zvuku a obrazu, zasekávání obrazu nebo kostičkování? Podívejte se na možné příčiny a tipy, které vám pomohou při jejich odstranění. Pokud řešíte jiné potíže s Vodafone TV, klikněte sem.

Zkontrolujte všechny kabely, zda některý není uvolněný.

Ujistěte se, že jsou všechny kabely správně zapojeny podle návodu. Zejména ověřte, zda není uvolněný síťový (ethernetový) kabel vedoucí z modemu do set-top boxu. Pokud jste využili pro zapojení vlastní starý kabel (týká se všech kabelů - HDMI, síťového i koaxiálního), může pomoct výměna za nový kus. Pokud máte na své adrese dostupnou kabelovou TV od Vodafonu, nezapomeňte ověřit, že je set-top box připojený koaxiálním kabelem do anténní zásuvky.

Restartujte set-top box a modem pro připojení k internetu.

Vytáhněte ze set-top boxu síťový kabel a odpojte ho od elektřiny na pár desítek sekund. Stejně to udělejte u svého modemu a znovu pak vyzkoušejte kvalitu TV vysílání. Pozor - nepoužívejte na set-top boxu tlačítko reset, to se využívá jen ve výjimečných situacích, pokud vás k tomu sami vyzveme.

Odpojte všechna domácí zařízení od internetu a nechte k němu připojený jen set-top box Vodafone TV.

Pokud vám v takové situaci přehrávání programů funguje bezchybně, je příčina ve vytížení vaší domácí sítě a nedostatečné rychlosti připojení. Řešením je navýšení rychlosti internetu.

Příčina může být v rychlosti a kvalitě vašeho internetového připojení.

Pro kvalitní fungování Vodafone TV je důležitá stabilita a rychlost vašeho připojení. Zejména u připojení vzduchem (signál internetu přijímáte přes Wi-Fi nebo LTE anténu) je zapotřebí počítat s tím, že rychlost vašeho připojení může být ve špičkách nižší. Podívejte se na informace ohledně nároků na váš domácí internet, které uvádíme na této stránce níže.

Jak ověřím, že je mé připojení k internetu dostatečné pro kvalitní sledování Vodafone TV?

  • Pro sledování Vodafone TV je zapotřebí mít stabilní rychlost připojení alespoň 7 Mbit/s. Pokud budete sledovat tituly v rozlišení 4K, budete pro Vodafone TV potřebovat rychlost cca 16 Mbit/s. Tuto rychlost však celou spotřebuje služba Vodafone TV, rychlost vašeho domácího připojení by tak měla být s ohledem na připojení dalších zařízení alespoň dvojnásobná.
  • Každé zařízení, které máte doma připojené k internetu (přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem), využívá část kapacity vašeho připojení. Pokud například na svém domácím notebooku spustíte stahování souborů a na tabletu přehráváte on-line video, nemusí už na službu Vodafone TV zbývat dostatečná rychlost a můžete proto zaznamenat sníženou kvalitu při sledování televize. Řešením je pořídit si rychlý domácí internet s rychlostmi nad 50 Mbit/s, při takových rychlostech je riziko vytížení vašeho domácího připojení nižší.
  • Nejvhodnějším typem připojení k internetu pro příjem Vodafone TV je "drátové připojení" (DSL internet přes telefonní zásuvku, optický internet, kabelový internet apod.). Pokud pro příjem signálu využíváte "bezdrátové technologie" (obvykle přes Wi-Fi nebo LTE anténu, která je spojena s vaším modemem), je potřeba počítat s tím, že u tohoto typu připojení se častěji může projevit kolísání rychlosti, ve špičkách můžete dosahovat nižších rychlostí k internetu než v jiných částech dne. S tím pak mohou souviset i potíže při sledování Vodafone TV.
  • Pokud jste si pořídili dva nebo více set-top boxů, vyžaduje každý zvlášť stabilní rychlost připojení alespoň 7 Mbit/s. Ujistěte se proto, že máte dostatečně rychlý domácí internet pro všechny své set-top boxy a zároveň pro další připojená zařízení, která doma používáte.

Jak správně změřit rychlost připojení k internetu?

  1. Odpojte od internetu všechna zařízení, která ho mohou používat (ať už přes vaši domácí Wi-Fi, nebo přes síťový kabel).
  2. Použijte notebook s aktualizovaným operačním systémem a prohlížečem. V prohlížeči zakažte veškerá rozšíření.
  3. Propojte svůj modem a notebook síťovým kabelem, pokud byste rychlost měřili přes Wi-Fi, výsledek to ovlivní a naměřená rychlost bude pravděpodobně nižší.
  4. Pro měření využijte službu NetTest nebo měřič na našich stránkách. Pokud vás požádáme o výsledek měření, můžete nám poslat přímý odkaz na výsledky vašeho měření (v případě NetTestu).

Pokud jste vyzkoušeli všechny výše uvedené tipy a přesto máte s připojením potíže, ozvěte se nám. Společně se podíváme na to, co by mohlo být příčinou. Na Linku péče o zákazníky se dovoláte na čísle *77 (800 77 00 77 při volání z ostatních sítí). Našemu virtuálnímu asistentovi Tobimu jednoduše řekněte, že voláte kvůli technickým potížím s internetem nebo televizí. Pokud vše rovnou nevyřešíte, Tobi vás přepojí na naše operátory. Pokud budete volat ze sítě jiného operátora, budete k hovoru potřebovat číslo plátce, číslo služby internet nebo číslo vaší Vodafone TV (čísla internetu a TV začínají na 8 nebo 9 a najdete je ve svém Vyúčtování nebo v samoobsluze Můj Vodafone).

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone