Co dělat, když nemohu OneNet služby Roaming nebo Volání do zahraničí využívat? (ADMIN/UŽIVATEL)

Kvalitu a dostupnost fungování služeb přímo ovlivňuje i partnerská síť, do které/z které voláte. Před vlastním voláním proto ověřte, zda máme s konkrétní zemí smlouvu. Seznam našich roamingových partnerů najdete na této stránce, kde najdete informace k roamingu. A také tady, kde najdete více informací k Volání do zahraničí.
Vodafone může zahraniční partnery upozornit na případné nedostatky v jejich síti, ovlivnit fungování nebo rozvoj jejich sítě ale nedovedeme.

Nejde vám volat na zahraniční čísla?

Ověřte zda volané číslo skutečně existuje, vytáčíte ho se správnou mezinárodní předvolbou nebo nemáte provedenu blokaci mezinárodních hovorů v telefonu nebo prostřednictvím blokačního scénáře ve OneNet samoobsluze.

Jste v zahraničí, kolegovi služby normálně fungují, ale vám nikoliv?

Zde může být na vině více faktorů:

  • Zjistěte, zda se váš telefon přihlásil do sítě místního operátora, případně proveďte manuální volbu sítě v menu vašeho telefonu - může pomoci i obyčejný restart, ale jistější je vybrat síť ručně (klidně i opakovaně 4x-5x), dokud nedojde k přihlášení.
  • Zkontrolujte, zda máte zapnutý hlasový i datový Roaming v síti - ověření proveďte ve OneNet samoobsluze nebo na lince pro významné zákazníky nebo prostřednictvím e-mailu vašeho osobního specialisty (ze zahraničí: koncový uživatel = +420776975015, administrátor = +420776975011. Hovor je účtován dle vašeho tarifu).
  • Pokud vám nefungují pouze data, ale volání jde, zkontrolujte povolení datového přenosu ve vašem telefonním přístroji v menu Nastavení, ověřte nastavení roamingových dat a případně vyčerpání roamingového datového limitu.
  • Pokud nic z výše uvedeného nepomůže, může se jednat o přetíženou síť v dané lokalitě, což je v některých zemích obvyklé v hlavní dovolenkové sezóně (např. Chorvatsko, Itálie, ...) - operátor do své sítě přihlásí jen určitý počet "hostů ze zahraničí". Doporučujeme vytrvat, změnit ručně výběr sítě na jiného operátora a opakovat, dokud se telefon nepřihlásí. Po návratu zpět do ČR je rovněž vhodné ověřit stáří vaší SIM karty (většinou ji používáme dlouhé roky, pokud nebyla měněna z důvodu ztráty nebo krádeže) a vyměnit ji za novější typ. Vaše současné telefonní číslo vám samozřejmě zachováme i dál a výměna ve Onenet samoobsluze je ZDARMA - postup pro výměnu najdete tady.

Mobilní data v zahraničí jsou pomalá?

Ověřte si, jaké technologie podporuje roamingový partner (mohou to být všechny 2G, 3G, 4G, 5G, a nebo jen některé z nich). Detail najdete na našich stránkách v sekci Kam cestujete > po rozkliknutí vybrané země > Dostupní operátoři pro Roaming.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone