Ve OneNet vyúčtování mám za zahraniční cestu naúčtované služby, které jsem pravděpodobně nevyužil - jak je to možné? (ADMIN/UŽIVATEL)

Účtování využití služeb v zahraničí se děje stejně jako je tomu v rámci ČR. Rozdílná může být však rychlost zaúčtování, jelikož roamingovÍ partneři mohou dodat data k zaúčtování klidně i s měsíčním zpožděním.

  • Pokud se ve vašem vyúčtování objevilo čerpání dat v roamingu, o kterých nevíte, že byla stahována, pravděpodobně se jedná o systémová data mobilního telefonu (obvykle aktualizace systému nebo aplikací). Telefon si taková data stahuje běžně a bez vědomí uživatele, a to i v ČR. V případě, že data na cestách v zahraničí nepotřebujete, doporučujeme nastavení Roamingového datového limitu na 1 Kč. Datový limit si můžete změnit ve vaší OneNet samoobsluze v menu Vyúčtování > Řízení výdajů > Roamingový datový limit.
  • V případě, že se ve vyúčtování objeví zaúčtování cen za zemi, ve které uživatel nikdy nebyl, vysvětlením může být přesah vysílačů vedlejšího státu na území, ve kterém se uživatel pohyboval. Typicky je to Kypr - připojuje se na Turecko, Korfu - připojuje se na Albánii, oblast Alp - připojuje se na Švýcarsko... Řešení této situace je velmi jednoduché - v menu telefonu nastavit manuální výběr sítě, tím se zamezí telefonu automatickému připojování k nejsilnější síti.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone