Co je Wi-Fi volání a v čem jsou jeho výhody?

  • Volání přes Wi-Fi znamená, že se dovoláte i z míst, kde není běžný signál, ale máte k dispozici Wi-Fi připojení.
  • Telefony s nativní podporou Wi-Fi volání podporují také VoLTE (volání přes LTE síť).

Jaké jsou hlavní výhody Wi-Fi volání?

  • Na příjmu jste i tam, kam běžný signál nedosáhne.
  • Přátelé se vám dovolají na vaše standardní telefonní číslo. Stejně tak vy můžete volat na běžná čísla z vašeho adresáře.
  • Můžete využít funkci přesměrování hovorů.
  • Wi-Fi volání využijete doma i v zahraničí.
  • Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice.
  • Výsledná kvalita hovoru přes Wi-Fi je závislá na síle Wi-Fi signálu a na parametrech připojení daného poskytovatele.
  • Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video. Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
  • I když jde o Wi-Fi volání, fungovat vám budou i SMS a MMS.

Co potřebuji pro volání přes Wi-Fi?

Telefon, který podporuje volání přes Wi-Fi.

Seznam telefonů najdete v tomto dokumentu. U některých modelů je funkčnost Wi-Fi volání podmíněna zakoupením u Vodafonu.

Aktualizovaný firmware a povolené Wi-Fi volání v telefonu.

Aby vám Wi-Fi volání správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje. V nastavení telefonu si také nezapomeňte podporu Wi-Fi volání zapnout. Volbu Wi-Fi volání obvykle najdete v nastavení hovorů, které je dostupné ze systémové aplikace pro telefonování.

LTE SIM kartu.

Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma ji obdržíte u svého firemního Administrátora. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.

Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" ve OneNet samoobsluze.

Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.

Volání přes Wi-Fi mi nefunguje, co může být příčinou?

  1. Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude VoLTE správně fungovat. Pokud máte telefon s Androidem, u kterého není nákup u Vodafonu podmínkou, měl by být koupený "na volném trhu". Když si totiž pořídíte telefon u jiného operátora, bude obsahovat specifická nastavení pro daného operátora a v naší síti by na něm VoLTE a Wi-Fi volání nemuselo fungovat.
  2. Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou Wi-Fi volání.
  3. Nezbytná je LTE SIMka, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte u svého firemního Administrátora.
  4. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání ve OneNet samoobsluze?
  5. Wi-Fi volání je třeba povolit v nastavení telefonu.
  6. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže.

Zaplatím za Wi-Fi volání něco navíc? Jak je to v zahraničí?

Hovory (včetně videovolání), SMS i MMS vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.

Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:

Jsem v zahraničí na Wi-Fi voláníJak služby účtujeme
odchozí hovor, SMS nebo MMS na české čísloúčtujeme stejně jako v ČR
odchozí hovor, SMS nebo MMS na zahraniční čísloúčtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí
příchozí hovor, SMS nebo MMSzdarma

Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.

Musí mít obě strany hovoru Wi-Fi volání aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod Wi-Fi volání je ale oboustranná podpora nezbytná:

  • HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti.
  • Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE. V případě Wi-Fi volání může být druhý účastník hovoru kdekoliv na světě, jen musí používat číslo českého Vodafonu. Videohovory nefungují na telefonech iPhone.

Jak na telefonu poznám, že využívám Wi-Fi volání?

Android

Na telefonu můžete vidět, že právě využíváte Wi-Fi volání:

Vypnutí nebo zapnutí Wi-Fi volání v telefonu zařídíte z obrazovky Číselníku - Další - Nastavení Wi-Fi volání (postup se může lišit v závislosti na modelu telefonu).
iPhone

  • Wi-Fi volání používáte, pokud vedle názvu operátora v notifikační liště vidíte nápis Wi-Fi.
  • Zapnutí a vypnutí Wi-Fi hovorů najdete v Nastavení - Telefon - Wi-Fi hovory.

Co se stane, když opustím Wi-Fi signál?

Hovor plynule pokračuje v LTE síti přes VoLTE (možné pouze v ČR). Předání hovoru do 2G sítě není technicky možné.

Je Wi-Fi volání bezpečné?

Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.

Můžu pro Wi-Fi volání použít jakoukoliv Wi-Fi síť?

Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.

Aby hovor proběhl v pořádku, musí mít použitý Wi-Fi router přímý přístup z Wi-Fi na internet pro navázání IPSEC VPN tunelu. Dále musí splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Pro kontrolu aktuální konfigurace je potřeba povolená komunikace přes HTTP (TCP/80) a HTTPS (TCP/443).

Mohu při Wi-Fi volání využít i tísňové hovory?

Na tísňové linky 112, 150, 155 a 158 se můžete dovolat i při používání Wi-Fi volání.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone