Seznam telefonů najdete v tomto dokumentu. U některých modelů je funkčnost Wi-Fi volání podmíněna zakoupením u Vodafonu.
Aby vám Wi-Fi volání správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje. V nastavení telefonu si také nezapomeňte podporu Wi-Fi volání zapnout. Volbu Wi-Fi volání obvykle najdete v nastavení hovorů, které je dostupné ze systémové aplikace pro telefonování.
Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma ji obdržíte u svého firemního Administrátora. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Hovory (včetně videovolání), SMS i MMS vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.
Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:
Jsem v zahraničí na Wi-Fi volání | Jak služby účtujeme |
---|---|
odchozí hovor, SMS nebo MMS na české číslo | účtujeme stejně jako v ČR |
odchozí hovor, SMS nebo MMS na zahraniční číslo | účtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí |
příchozí hovor, SMS nebo MMS | zdarma |
Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.
Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod Wi-Fi volání je ale oboustranná podpora nezbytná:
Android
Na telefonu můžete vidět, že právě využíváte Wi-Fi volání:
Vypnutí nebo zapnutí Wi-Fi volání v telefonu zařídíte z obrazovky Číselníku - Další - Nastavení Wi-Fi volání (postup se může lišit v závislosti na modelu telefonu).
iPhone
Hovor plynule pokračuje v LTE síti přes VoLTE (možné pouze v ČR). Předání hovoru do 2G sítě není technicky možné.
Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.
Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.
Aby hovor proběhl v pořádku, musí mít použitý Wi-Fi router přímý přístup z Wi-Fi na internet pro navázání IPSEC VPN tunelu. Dále musí splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Pro kontrolu aktuální konfigurace je potřeba povolená komunikace přes HTTP (TCP/80) a HTTPS (TCP/443).
Na tísňové linky 112, 150, 155 a 158 se můžete dovolat i při používání Wi-Fi volání.