Při registraci e-mailového přihlášení do Můj Vodafone nebo při přihlašování do samoobsluhy ověřujeme, zda se vaše heslo neobjevilo v databázích obsahujících uniklé přihlašovací údaje. Takové heslo je pro zvýšení bezpečnosti vhodné změnit.
Pokud takové heslo použijete při registraci nebo přihlášení do Vodafonu, upozorníme vás, že toto heslo se objevilo ve zmiňované databázi a tedy není dostatečně bezpečné.
Nejčastěji se to stane v situaci, kdy dojde k úniku dat z nedostatečně zabezpečené webové služby nebo stránky. Pokud stejné heslo používáte pro přihlášení k více službám, mohou teoreticky útočníci na základě získané databáze vaše přihlašovací údaje použít pro přihlášení na jiné stránky nebo služby, které používáte. Na internetové stránce Have I Been Pwned po zadání vaší e-mailové adresy získáte také informaci z jaké služby vaše přihlašovací údaje pravděpodobně unikly.
K-anonymita je metoda, která chrání soukromí uživatelů při ověřování jejich údajů. Služba HIBP obdrží vždy pouze část hesla a prohledá své databáze uniklých hesel. Následně zpět poskytne seznam hashů (šifrovaných verzí hesel), které odpovídají poskytnuté části hesla. Stejné porovnání pak proběhne u toho, kdo heslo ověřuje. Díky tomu HIBP nikdy nevidí celé heslo uživatele, což zvyšuje bezpečnost a soukromí. Tento přístup také zajišťuje, že i když někdo zachytí komunikaci, nemůže snadno zjistit celé heslo uživatele.