Používáme technologii DSS – Dynamic Spectrum Sharing. Ta umožňuje dynamické sdílení pásma mezi LTE a 5G. 5G jsme začali spouštět v tzv. NSA = non-standalone mode, kdy se jako kotvící/signalizační frekvence využívá LTE a jako kapacitní vrstva 5G.
Nasazení v režimu 5G SA (standalone), kdy už veškeré přenosy probíhají přes 5G, umožní další technologický vývoj a dokončení standardizace. Přinese další benefity v oblasti efektivity a nové možnosti využití, závisející na ultra nízké latenci nebo tzv. network slicingu (síť bude možné „nakrájet“ a vytvořit privátní část pro určitou firmu, specifikovat přístupová práva, nastavit rychlostní garance a podobně).
Ještě před spuštěním 5G sítí se bohužel začala šířit řada mýtů a dezinformací, které už byly opakovaně vyvráceny a vysvětleny. Není žádný důvod k tomu, abychom se 5G sítí obávali. S každou novou generací sítě (mobilů a vysílačů) jsme díky technologickému pokroku schopni do elektromagnetické vlny zašifrovat více informací, proto dochází ke zvýšení přenosové rychlosti a snížení odezvy. Vliv mobilních telefonů a vysílačů na zdraví je fyzikálně zcela nezávislý na typu služby, která je provozována a stejně přísné hygienické limity platí pro 2G, 3G, 4G a stejně tak i pro 5G sítě.
Pro další informace doporučujeme například navštívit stránky:
Standardně váš hovor spojíme velmi rychle, a to díky uskutečnění hovoru přes VoLTE. Pokud však máte telefon, který nepodporuje volání přes LTE (VoLTE) a jste připojeni do LTE nebo 5G sítě, toto chování je v pořádku.
LTE i 5G jsou datové sítě a hlasové hovory přes ně běžně neprobíhají. Díky funkci CS FallBack (Circuit Switch Fall Back) umí telefony automaticky přepínat z dat do hlasových služeb 2G sítě. V realitě to vypadá tak, že v případě příchozího nebo odchozího hovoru se telefon automaticky přepne z rychlých dat do hlasových služeb a následně pak zpátky. Toto přepnutí/přenastavení hovoru může trvat od 6 do 10 sekund.
Jestliže aktuálně využíváte data, služba se přeruší a po ukončení hovoru se datové služby opět obnoví. Jde o standardní chování.
V případě, že nemáte LTE nebo 5G telefon, pravděpodobně jde o technickou poruchu. Telefon reklamujte či využijte služby servisního střediska.