SIM karty vydané od srpna 2013 mají vyznačen nápis LTE a můžete se s nimi na LTE připojit. Tyto SIM zvládají i připojení k 5G síti. Pokud ještě nemáte SIMku podporující LTE a 5G síť, můžete si ji zdarma pořídit:
SIMku vám doručíme poštou do 2 pracovních dnů.
Nebo z původní karty pošlete aktivační SMS, do které napíšete pouze 19místné výrobní číslo nové SIM. SMS pošlete na 7700.
TIP: Před výměnou SIM karty si nezapomeňte zálohovat případné kontakty z původní SIM.
Při koupi telefonu doporučujeme ověřit, že umí všechna LTE pásma, která používáme.
Jen tak se připojíte všude, kde máme pokrytí. Většina mobilních telefonů s podporou LTE už dnes umí všechna používaná pásma LTE. Informace o podpoře zjistíte v návodu k telefonu, většinu telefonů si můžete ověřit i na našich stránkách.
LTE síť Vodafonu běží na těchto frekvencích:
Podívejte se také na maximální dosažitelné rychlosti připojení.
Pokud máte LTE nebo 5G telefon, který nepodporuje volání přes LTE (VoLTE) a jste připojeni do LTE nebo 5G sítě, toto chování je v pořádku.
LTE i 5G jsou datové sítě a hlasové hovory přes ně běžně neprobíhají. Díky funkci CS FallBack (Circuit Switch Fall Back) umí telefony automaticky přepínat z dat do hlasových služeb 2G sítě. V realitě to vypadá tak, že v případě příchozího nebo odchozího hovoru se telefon automaticky přepne z rychlých dat do hlasových služeb a následně pak zpátky. Toto přepnutí/přenastavení hovoru může trvat od 6 do 10 sekund.
Jestliže aktuálně využíváte data, služba se přeruší a po ukončení hovoru se datové služby opět obnoví. Jde o standardní chování.
V případě, že nemáte LTE nebo 5G telefon, pravděpodobně jde o technickou poruchu. Telefon reklamujte či využijte služby servisního střediska.