Modem FRITZ!Box 6690 Wi-Fi 6 (pro Pevný internet Kabel)

Špičkový modem FRITZ!Box 6690 renomovaného německého výrobce AVM vám umožní využít rychlosti až 2 Gbit/s a slouží pro připojení k internetu v případě, že od nás máte kabelový internet. Modem disponuje rychlou a stabilní Wi-Fi 6 s celkovou rychlostí až 4800 Mbit/s, vysokou rychlostí 2,5 Gbit/s LAN portu i spolehlivostí. Díky tomu se stane srdcem vaší domácí sítě nejen pro práci, ale i neomezenou zábavu.

Technické specifikace:

  • Kabelový modem DOCSIS 3.1/EuroDOCSIS 3.0.
  • 1x 2,5 Gbit/s Ethernet LAN port, 3x 1 Gbit/s Ethernet LAN port.
  • 2x USB 3.0 port pro připojení tiskáren nebo paměťových medií.
  • Bezdrátové připojení Wi-Fi 6 ve verzích 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n/ax) a 5 GHz (IEEE 802.11n/ac/ax) s podporou 4x4 MIMO vysílající duálně (najednou). Modem má interní Wi-Fi antény. Rychlost připojení k internetu závisí na objednaném tarifu a místních podmínkách a liší se od maximální rychlosti domácí Wi-Fi sítě.
  • Rozměry modemu jsou 209 x 85 x 273 mm.
  • Průměrná spotřeba modemu je 11 až 15 W v zapnutém stavu.

Stáhněte si:

Adresa výrobce:

AVM GmbH, Alt-Moabit 95, 10559 Berlin, Germany. E-mail: info@avm.de.

Mohlo by se vám hodit:

Jaký je obsah balení modemu?

  • Modem
  • Napájecí zdroj
  • Ethernetový kabel
  • Karta FRITZ! Notes s údaji k Wi-Fi a heslem do administrace modemu

Co znamenají kontrolky na modemu?

Kontrolka Info

  • Rozsvítí se nebo bliká červeně, pokud je v menu modemu důležitá notifikace.

Kontrolka Connect

  • Bliká při registraci připojených zařízení.

Kontrolka Fon

  • Indikuje připojení pevné linky (v Česku není podporováno).

Kontrola WLAN

  • Svítí zeleně – Wi-Fi je aktivní a vysílá.
    • Nesvítí – Wi-Fi je vypnutá.

Kontrolka Power/Cable

  • Svítí zeleně – modem je zapnutý a internetové připojení je funkční.
    • Bliká - internetové připojení je přerušeno.
LED lze vypnout v nastavení modemu System – Buttons and LEDs v záložce LED display volbou Turn off the LED display. Změnu uložíte tlačítkem Apply.

Jak se dostanu do administrace modemu a změním přihlašovací údaje?

  • Přihlaste se k Wi-Fi síti modemu nebo se připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu http://fritz.box/ nebo http://192.168.178.1.
  • Pro přístup do administrace použijte přihlašovací heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.
Administrace modemu nemá české jazykové rozhraní. Využít však můžete například angličtinu nebo němčinu.

Jak přihlašovací heslo do administrace změním?

  1. Jděte do menu System.
  2. Klikněte na položku FRITZ!Box Users.
  3. Pro změnu klikněte na tlačítko se symbolem tužky vedle uživatele.
  4. Zvolte dostatečně silné heslo. Nepoužívejte hesla, která máte nastavená pro přístup k jiným službám jako jsou e-maily, sociální sítě atd. Tip: nové heslo si můžete zapsat na kartu FRITZ! Notes.
  5. Změnu uložíte tlačítkem Apply.

Co mám dělat, pokud jsem přihlašovací heslo zapomněl?

Pokud heslo do administrace zapomenete, je potřeba obnovit tovární nastavení modemu. Díky tomu se v modemu opět nastaví výchozí přihlašovací údaje.

  1. Odpojte modem od napájení a cca po minutě ho opět připojte zpět.
  2. Nejpozději do 10 minut se k modemu připojte přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://fritz.box/ (nebo http://192.168.178.1).
  3. Klikněte na odkaz Forgot your password?
  4. Tlačítkem Restore Factory Settings obnovíte tovární nastavení.
  5. Pro následný přístup do administrace použijte přihlašovací heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.

Jak provedu změnu nastavení Wi-Fi sítě?

  • Ve výchozím nastavení je Wi-Fi síť zapnutá, název vaší sítě (Wi-Fi network SSID) a heslo (Wi-Fi Password) najdete na štítku modemu nebo kartě FRITZ! Notes.
  • Wi-Fi můžete vypnout a zapnout stiskem tlačítka WLAN (po dobu přibližně 1 sekundy) na přední straně modemu nebo přes administraci modemu.
  • Připravili jsme pro vás také obecné informace k fungování Wi-Fi sítí.

Jak na změnu názvu Wi-Fi nebo změnu hesla?

Přihlaste se do administrace modemu.

Přihlaste se k Wi-Fi síti modemu nebo se připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu http://fritz.box/ nebo http://192.168.178.1. Pro přihlášení použijte uživatelské jméno admin a heslo, které jste si nastavili, případně výchozí heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.

Jděte do menu Wi-Fi - Wi-Fi Network.

Zde můžete změnit název sítě v kolonce Name of the Wi-Fi network (SSID) a také heslo v kolonce Wi-Fi network key. Změny nezapomeňte uložit tlačítkem Apply.

Chcete mít dvě různé Wi-Fi sítě (zvlášť 2,4 GHz a zvlášť 5 GHz)?

Přihlaste se do administrace modemu.

Přihlaste se k Wi-Fi síti modemu nebo se připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu http://fritz.box/ nebo http://192.168.178.1. Pro přihlášení použijte uživatelské jméno admin a heslo, které jste si nastavili, případně výchozí heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.

Jděte do menu Wi-Fi - Wi-Fi Network.

Kliknutím na položku Additional Settings for the Wi-Fi Network se zobrazí nabídka pro rozdělení Wi-Fi sítě Different names for the Wi-Fi networks on 2.4 and 5 GHz, změny nezapomeňte uložit tlačítkem Apply.

Jak změním Wi-Fi kanál v případě rušení Wi-Fi sítě?

Před změnou nastavení si přečtěte podrobné informace k Wi-Fi kanálům. Modem automaticky vyhodnocuje a mění nastavení Wi-Fi kanálů podle okolního prostředí. Doporučujeme tedy nastavení Set Wi-Fi channel settings automatically (recommended) ponechat zapnuté. V případě potřeby lze změnu provést v administraci modemu.

Přihlaste se do administrace modemu.

Přihlaste se k Wi-Fi síti modemu nebo se připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu http://fritz.box/ nebo http://192.168.178.1. Pro přihlášení použijte uživatelské jméno admin a heslo, které jste si nastavili, případně výchozí heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.

Jděte do menu Wi-Fi – Wi-Fi Channel.

Zde můžete upravit nastavení Wi-Fi kanálů. Změny nezapomeňte uložit tlačítkem Apply.

Co ovlivňuje to, jestli na svém zařízení dosáhnu rychlosti připojení 2 Gbit/s?

Rychlost připojení na vašem zařízení ovlivňuje zejména:

  • kvalitní síťový kabel
  • síťová karta s podporovanou rychlostí 2 Gbit/s nebo vyšší
  • aktualizovaný operační systém a používaný prohlížeč (software)
  • další podrobnější informace najdete kliknutím sem
  • Při objednání služby vám doporučujeme využít odbornou instalaci od našeho technika, který nejen zapojí nový modem, ale připojení vám také nastaví na vašem zařízení a postará se o to, abyste měli vše nastavené a připravené na připojení nejvyšší možnou rychlostí.  
  • I když naše přípojka poběží plnou rychlostí, váš počítač může občas „nestíhat“ a využít pouze část dostupné rychlosti. Rychlost připojení na konkrétním zařízení pak ovlivňují další spuštěné aplikace, antivirové programy nebo například firewall.
  • Hlavní výhodou 2gigabitového pevného internetu je to, že díky vysoké rychlosti přípojky můžete naplno využívat připojení k internetu na větším počtu zařízení najednou (notebooky, mobily, hrací konzole, chytré TV apod.). Každé ze zařízení využije maximální rychlost podle svých možností až do celkového součtu 2 Gbit/s.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, má největší vliv na rychlost připojení rušení Wi-Fi sítě (překážkami na trase nebo ostatními bezdrátovými sítěmi ve vašem okolí) a vlastnosti vašeho zařízení, které nemusí podporovat nejmodernější standardy Wi-Fi. Pro měření rychlosti internetu proto nedoporučujeme připojení přes Wi-Fi síť, aby výsledek nebyl zkreslený. Pro dosažení nejvyšších rychlostí je potřeba podpora Wi-Fi 6. nebo vyšší generace, zařízení by mělo být blízko modemu a mělo by mít přímou viditelnost na modem. S ohledem na limity bezdrátových sítí je však potřeba počítat s tím, že naměřená rychlost může být nižší než při připojení síťovým kabelem.  

Můžu modem FRITZ!Box 6690 Wi-Fi 6 přepnout do režimu bridge?

Bohužel nikoliv, modem nepodporuje fungování v režimu bridge.

Modem se chová nestandardně (píská, přehřívá se...)

Vyzkoušejte restart modemu.

Začněme tím nejjednodušším. Restartujte modem tím, že ho na několik minut odpojíte od elektřiny. Poté ho vyzkoušejte zapojit do jiné elektrické zásuvky a chvíli počkejte.

Zkontrolujte zapojení všech kabelů.

Pokud modem nesvítí, zkontrolujte zapojení všech kabelů. V případě, že nesvítí ani dioda Power, zkuste modem zapojit do jiné zásuvky, ve které fungují jiná zařízení.

Proveďte obnovu továrního nastavení modemu (hard reset).

Tímto krokem uvedete modem do výchozího nastavení z výroby. Jen pozor na to, že se tím smažou i veškeré změny, které jste udělali (například pojmenování Wi-Fi sítě atp.).

  1. Odpojte modem od napájení a cca po minutě ho opět připojte zpět.
  2. Nejpozději do 10 minut se k modemu připojte přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://fritz.box/ (nebo http://192.168.178.1).
  3. Klikněte na odkaz Forgot your password?
  4. Tlačítkem Restore Factory Settings obnovíte tovární nastavení.
  5. Pro následný přístup do administrace použijte přihlašovací heslo, které najdete na štítku na modemu nebo kartě FRITZ! Notes v kolonce FRITZ!Box password.
V případě přetrvávajících potíží nás kontaktujte.

Pokud se nepodařilo modem zapnout, případně vydává pisklavé zvuky nebo svítí (bliká) zepředu trvale červeně, ozvěte se nám a pokusíme se vše co nejrychleji napravit.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone