Máte-li otázky týkající se vašeho vyúčtování, způsobů jeho úhrady nebo vašich plateb, v této záložce na ně najdete detailní odpovědi.
V elektronické podobě máte Vyúčtování k dispozici nejpozději do 3 dní od ukončení zúčtovacího období. Najdete ho ve své Samoobsluze v sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování. Pokud máte aktivní Tištěné vyúčtování, obdržíte ho do 7 pracovních dní, tedy rychleji než u vašeho dřívějšího OneNet řešení.
Zúčtovací období může začínat vždy 4., 10., 16., 20. nebo 25. den v měsíci. Záleží na vás, který termín vám bude vyhovovat. Domluvte se svým osobním konzultantem. Informaci o zúčtovacím období naleznete např. v pravém horním rohu na vašem Vyúčtování.
Vyúčtování najdete ve formátu PDF ve své Samoobsluze sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování. Můžete si ho otevřít také přímo ve svém telefonu v aplikaci Můj Vodafone, případně vám ho pošleme e-mailem nebo poštou, pokud máte tento typ zasílání Vyúčtování aktivní.
Snažíme se chránit přírodu, a proto dáváme přednost elektronickému vyúčtování. Pokud si však přejete zachovat Tištěné vyúčtování, kontaktujte prosím svého osobního konzultanta. Za každé Tištěné vyúčtování standardně účtujeme poplatek podle Ceníku služeb. Máte ale možnost domluvit si se svým osobním konzultantem případnou slevu.
Vodafone vám nabízí velké množství variant, jak uhradit Vyúčtování. Vyberte si tu nejlepší právě pro vás.
Tímto způsobem platby ušetříte spoustu času a starostí. Inkaso si snadno nastavíte ve dvou krocích:
POZOR – jestliže si aktivujete inkaso až po vystavení Vyúčtování, platba neproběhne, resp. proběhne až od dalšího zúčtovacího období. Aktuálně vystavené Vyúčtování tak budete muset uhradit jiným způsobem. Proto si inkaso aktivujte ještě před vystavením Vyúčtování.
Abyste se ve svém Vyúčtování s přehledem zorientovali, využijte našeho interaktivního průvodce. Stačí najet myší na položku, která vás zajímá, a poté se vám zobrazí její popis.
Kromě údajů o vašem účtu najdete ve Vyúčtování také důležité informace o změnách Všeobecných podmínek.
Protože chceme zákazníkům umožnit také platby pomocí poštovních složenek (kde lze platit pouze v celých korunách), tak nepožadujeme platbu haléřů ihned po skončení daného zúčtovacího období.
Haléřové částky převádíme automaticky do následného období (Vyúčtování), kde je sečteme s případnými jinými nedoplatky či dobropisy a určíme částku za uplynulé období (viz řádek "Nedoplatek z minulého období"). Po součtu s aktuální útratou a po započtení převodu haléřového vyrovnání dostaneme částku k platbě (viz řádek "Celkem k platbě").
Opravný daňový doklad vám vystavujeme v případě, že dodatečně měníme ceny v již vystaveném Vyúčtování (např. vám vracíme finanční částku za dodatečně uznanou slevu na služby). Vrácená částka je vždy označena jako mínusová. Není to tedy výzva k platbě, ale naopak vás informujeme, že vám uvedenou částku odečteme v nejbližším vystaveném Vyúčtování. Vše automaticky spočítáme za vás a dobropis zohledníme vždy hned v následujícím období.
Opravný daňový doklad slouží také jako doklad pro daňové a účetní účely. Doklad vám zašleme stejným způsobem jako vaše Vyúčtování (elektronicky nebo poštou). Najdete ho také ve své Samoobsluze v sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování.
Vrubopisy standardně nevystavujeme. Případnou chybu v aktuálním Vyúčtování vyřešíme opravnou položkou ve Vyúčtování následujícím. Usnadníme tím administrativu také vám, nemusíte pak řešit zaúčtování velkého množství dokladů.
Částku k úhradě za aktuální zúčtované období naleznete pod položkou Celkem k platbě za zúčtované období. Pokud nebylo uhrazeno některé z předcházejících Vyúčtování, zohledníme tuto částku na faktuře pod položkou Nedoplatek z minulého období. Položka Celkem k platbě zahrnuje jak částku za aktuální zúčtované období, tak částku za minulá zúčtovaná období.
Na každém Vyúčtování je vždy vyznačeno datum splatnosti, které připadá na 18. den po vystavení faktury, není-li ve vaší smlouvě uvedeno jinak. To je nejzazší termín, kdy by měla být platba připsána na účet Vodafonu. O nezaplaceném Vyúčtování vás budeme vždy informovat pomocí SMS na vaše kontaktní telefonní číslo. Zkontrolujte si proto prosím pečlivě, že vaše kontaktní telefonní číslo je aktuální.
Pokud víte, že nestihnete Vyúčtování uhradit do data splatnosti, spojte se prosím se svým osobním konzultantem. Bude-li to možné, domluvíme se na posunutí data blokace. Za tento posun vám naúčtujeme poplatek v souladu s platným Ceníkem služeb.
Pokud máte dobrou platební historii (včas uhrazená poslední 3 Vyúčtování), můžete si datum blokace posunout zdarma v Internetové samoobsluze Můj Vodafone v sekci „Můj účet – Stav účtu“. Tato možnost se vám zobrazí, pouze když splňujete podmínku dobré platební historie.
Pokud Vyúčtování nezaplatíte do data splatnosti, jsme oprávněni vám v souladu se Všeobecnými podmínkami a platným Ceníkem služeb omezit využívané služby a naúčtovat vám Poplatek za blokaci služeb.
Přijetí platby můžete nejrychleji ověřit v Internetové samoobsluze muj.vodafone.cz. V menu „Útrata a Vyúčtování“ vyberte „Historie Vyúčtování a plateb“. Pro vstup do Samoobsluhy je nutné znát administrátorské heslo nebo heslo plátce.
Pokud jsou všechny vaše platby Vyúčtování v pořádku, budete mít v položce „Částka k zaplacení“ nulovou částku a neuvidíte ani žádnou výzvu k platbě. Aby byla platba vašich Vyúčtování opravdu bez starostí, informujeme vás o přijetí platby prostřednictvím SMS zprávy. Částku nižší než 120 Kč vč. DPH nemusíte hradit ihned, přičteme vám ji k následujícímu Vyúčtování.
Všechny platební informace najdete ve svém Vyúčtování, v Internetové samoobsluze muj.vodafone.cz nebo v aplikaci Můj Vodafone. Po vystavení faktury vám navíc pošleme informační SMS. Kromě částky k platbě zde uvidíte další údaje pro platbu vybraným způsobem.
Specifický symbol je číslo plátce a je stejné pro všechny vaše platby. Variabilní symbol je číslo daného Vyúčtování. Na každém Vyúčtování v položce „Celkem k platbě“ najdete částku k úhradě a pod ní datum splatnosti