Podmínky služby Vodafone splátky
Tyto podmínky upravují nabídku společnosti Vodafone Czech
Republic a.s., se sídlem Vinohradská 167, 100 00 Praha 10, IČ: 25788001, (dále
jen „Vodafone“) na získání zboží na splátky pro její stávající i nové
zákazníky (dále jen „Podmínky“). Pokud je
v těchto Podmínkách uveden název Vodafone, rozumí se tím kromě společnosti
Vodafone Czech Republic a.s. i její síť, produkty a služby.
A. Podmínky koupě zařízení na splátky
- Možnost zakoupit si vybraná zařízení z nabídky
Vodafonu (dále jen „Zařízení“) na splátky může zákazník, který dovršil 18 let věku, se
smlouvou o poskytování zvýhodněných podmínek a poskytování služeb
elektronických komunikací (jejíž nedílnou součást tvoří podmínky služeb a zboží
za zvýhodněnou cenu, všeobecné podmínky pro poskytování služeb, ceník a
podmínky dalších služeb) uzavřenou na 24 měsíců se sjednaným minimálním
měsíčním plněním od 249 Kč.
- Zákazník může v průběhu 24 po sobě jdoucích měsíců ke
svým telefonním číslům zakoupit maximálně pět Zařízení na splátky. K jednomu
telefonnímu číslu lze na splátky zakoupit nanejvýš jedno Zařízení. Před
uhrazením celé ceny Zařízení není možné zakoupit další Zařízení na splátky ke
stejnému telefonnímu číslu. Zákazník nemá nárok na zakoupení Zařízení na
splátky, pokud v posledních 24 měsících již využil u stejného telefonního
čísla nabídku na zakoupení jiného Zařízení za zvýhodněnou cenu (dle Podmínek
služeb a zboží za zvýhodněnou cenu).
- Pokud by výše všech dosud neuhrazených splátek zákazníka
na zakoupená Zařízení na splátky měla přesáhnout celkem částku ve výši 25000
Kč, není Vodafone povinen umožnit zákazníkovi koupi dalšího Zařízení na splátky.
- Využije-li zákazník možnosti uzavření kupní smlouvy na
Zařízení na splátky, uhradí Vodafonu při uzavření smlouvy pouze část kupní ceny
Zařízení. Zbývající část kupní ceny Zařízení zákazník uhradí v dohodnutém
počtu a výši splátek. V konečné ceně Zařízení není zahrnuto žádné navýšení
spojené s tímto způsobem úhrady kupní ceny Zařízení.
- Ohledně způsobu úhrady kupní ceny Zařízení Vodafone a
zákazník uzavřou písemnou dohodu. Vodafone si vyhrazuje dohodu o splátkách
kupní ceny Zařízení neuzavřít v případě pochybností o schopnosti zákazníka
plnit své závazky, zejména pokud neplní své závazky řádně a včas.
B. Splátky a jejich hrazení
- V případě, že zákazník koupí Zařízení na splátky na
dálku (po telefonu, prostřednictvím e-shopu), bude mu zaslán návrh dohody o
splátkách kupní ceny Zařízení kurýrní službou. Jedno vyhotovení podepsané dohody
předá zákazník pracovníku kurýrní služby, který mu návrh doručil. V opačném
případě nedojde k uzavření kupní smlouvy na Zařízení na splátky a Zařízení nebude zákazníkovi
pracovníkem kurýrní služby předáno. Povinnost hradit splátky Zařízení vzniká
zákazníkovi až okamžikem převzetí Zařízení. První splátka Zařízení bude zákazníkovi
naúčtována v rámci prvního Vyúčtování za služby, následujícím po převzetí Zařízení.
- Pokud zákazník hradí
v daném měsíci Vodafonu služby elektronických komunikací, částku
představující měsíční splátku kupní ceny Zařízení Vodafone přičte k částce
měsíčního Vyúčtování služeb a Vyúčtování v této podobě Vodafone po
skončení zúčtovacího období vystaví zákazníkovi. Jestliže zákazník služby
elektronických komunikací v daném měsíci nehradí, zákazník uhradí pouze
splátku kupní ceny Zařízení, na niž mu Vodafone po skončení zúčtovacího období
vystaví vyúčtování. Splátku kupní ceny Zařízení zákazník uhradí ve lhůtě
splatnosti stanovené pro úhradu měsíčního Vyúčtování služeb nebo stanovené ve Vyúčtování,
které je mu v daném měsíci zasláno. Splatnost jednotlivých splátek se vždy řídí splatností
jednotlivých Vyúčtování za služby. Změní-li zákazník v souladu
s podmínkami Vodafonu své zúčtovací období, společně s touto změnou
se změní i splatnost jednotlivých splátek kupní ceny Zařízení. První další
splátka kupní ceny Zařízení po změně Vyúčtování, bude zákazníkovi vyúčtována
v prvním dalším Vyúčtování služeb následujícím po této změně pouze poměrně
(v závislosti na délce takového zkráceného zúčtovacího období) s tím, že
zbývající část takto ponížené splátky bude zákazníkovi vyúčtována ve Vyúčtování
služeb po uhrazení poslední pravidelné splátky (a bude označena jako „Doplacení
splátek za zařízení“).
- Zákazník je povinen splácet své závazky z koupě Zařízení
řádně a včas, vždy současně s fakturou v rámci Vyúčtování za ostatní služby
nebo, nejsou-li služby v daném měsíci poskytovány, v rámci Vyúčtování
splátky kupní ceny Zařízení. V případě, že připsaná platba od zákazníka je nižší než celková částka na Vyúčtování,
je Vodafone oprávněn rozpočítat připsanou částku mezi splátku na kupní cenu Zařízení
a na ostatní poskytnuté služby.
- Zákazník je
oprávněn kdykoliv zcela splatit celou zbývající kupní cenu Zařízení před
dobou stanovenou v příslušné dohodě. Rozhodnutí splatit své závazky musí zákazník
oznámit Vodafonu (telefonicky nebo osobně v prodejně), poté mu bude předán či
zaslán formulář žádosti o předčasné splacení kupní ceny Zařízení. Po jeho
podpisu a předání či zaslání zpět Vodafonu se stane zbývající část kupní ceny
ihned splatnou (dále hovoříme o „zesplatnění“).
- Zesplatněnou
částku kupní ceny Zařízení Vodafone zákazníkovi vyúčtuje v prvním Vyúčtování,
které Vodafone zákazníkovi vystaví po obdržení jeho žádosti. Pokud žádost zákazníka
je Vodafonu doručena méně než pět dní před datem následujícího Vyúčtování,
Vodafone může zesplatněnou část kupní ceny Zařízení zákazníkovi vyúčtovat až v prvním
dalším Vyúčtování.
- Částečné splacení závazků mimo dohodnutý rámec splátek
není možné. V případě, že připsaná platba od zákazníka je vyšší než
celková částka na Vyúčtování splátky anebo Vyúčtování služeb, Vodafone je
oprávněn započítat přeplatek v celé jeho výši na úhradu jiné splatné
pohledávky vůči zákazníkovi, či jej započítat na úhradu následujícího Vyúčtování
za služby. Na výslovnou žádost zákazníka (kterou zákazník učiní osobně na
prodejně nebo telefonicky) Vodafone částku přesahující veškeré jeho pohledávky
vůči Vodafonu zašle zpět na účet zákazníka.
- V případě, že zákazník řádně a včas
neplatí splátky Zařízení nebo Vyúčtování služeb, je Vodafone oprávněn jeho
závazek k úhradě kupní ceny Zařízení zesplatnit, tedy vyúčtovat mu ihned
všechny budoucí splátky Zařízení. Vodafone
je oprávněn přičíst celou dosud neuhrazenou část kupní ceny Zařízení
k prvnímu Vyúčtování služeb, jež zákazníkovi vystaví poté, co se zákazník
ocitl s úhradou služeb nebo některé ze splátek kupní ceny Zařízení v prodlení,
nebo mu na tuto částku, představující zesplatněnou část kupní ceny Zařízení po
skončení zúčtovacího období vyhotoví Vyúčtování.
- Právo úhrady kupní ceny Zařízení ve splátkách může zákazník ztratit též
pro případ, že ohledně jeho majetku bylo před soudem zahájeno insolvenční
řízení, bylo pravomocně rozhodnuto, že zákazník je v úpadku, insolvenční
návrh byl zamítnut pro nedostatek majetku dlužníka/zákazníka nebo bylo
rozhodnuto o zrušení zákazníka s likvidací.
- O využití práva zesplatnění zbývající části kupní ceny Zařízení bude
zákazník Vodafonem informován.
C. Vady Zařízení
- Výskytem vad
na Zařízení, jakož i v případech trvalého vyloučení Zařízení z provozu, zániku Zařízení,
jeho odcizení, ztráty, zničení atp. není zákazník zproštěn povinnosti hradit
řádně a včas sjednané měsíční splátky.
- V případě
uznané reklamace Zařízení, kdy zákazník zvolí navrácení ceny Zařízení, bude zákazníkovi
dosud uhrazená část kupní ceny Zařízení navrácena. Pokud zákazníkovi byla
vystavena Vyúčtování na poskytnuté služby, která dosud neuhradil, Vodafone může
zákazníkovi doposud uhrazenou část kupní ceny Zařízení na tato Vyúčtování
započítat. Případný přeplatek nebo uhrazená část kupní ceny Zařízení bude
navrácena způsobem, který zákazník zvolil pro navrácení volací jistiny (jako
předplatbu faktury, bankovním převodem, příp. složenkou). V případě, že
zvoleným způsobem je platba složenkou a vracená částka nepřesahuje 120 Kč, bude
částka navrácena jako předplatba faktury). Poplatek, který zákazník při nákupu
Zařízení skládal v hotovosti, bude zákazníkovi navrácen v hotovosti v
prodejně, případně převodem na bankovní účet. Na výslovnou žádost zákazníka
(kterou zákazník učiní osobně v prodejně) Vodafone částku přesahující veškeré
jeho pohledávky vůči Vodafonu zašle na účet zákazníka, popř. vrátí způsobem
dohodnutým se zákazníkem.
- Pokud zákazník zvolí v případě uznané reklamace
výměnu Zařízení za jiné, splátky se převádějí na nové Zařízení. Povinnost
zákazníka hradit řádně a včas dohodnuté měsíční splátky Zařízení zůstává zachována.
D. Závěrečná ustanovení
- Tuto službu
poskytuje přímo Vodafone, uzavřením smlouvy o koupi Zařízení na splátky a
podpisem dohody o splátkách kupní ceny Zařízení zákazníkovi nevzniká závazek
k žádné třetí straně. Změny nebo ukončení ostatních smluv mezi zákazníkem a Vodafonem, jako například smlouvy o poskytování služeb elektronických
komunikací, nemají vliv na platnost smlouvy/dohody nebo závazky z nich
vyplývající.
- Dojde-li z jakéhokoli
důvodu k zániku kupní smlouvy na Zařízení na splátky, zaniká tím současně i
dohoda o splátkách kupní ceny Zařízení.
- Dojde-li
z jakéhokoli důvodu k zániku dohody o splátkách kupní ceny Zařízení, kupní
smlouva na Zařízení na splátky tím nezaniká. Vodafone je oprávněn zákazníka
k úhradě dosud neuhrazené části kupní ceny kdykoliv po zániku dohody
vyzvat. Tímto se dosud neuhrazená část kupní ceny Zařízení stává splatnou.
- Je-li
zákazník spotřebitelem a kupní smlouva na Zařízení na splátky nebo dohoda o splátkách kupní ceny Zařízení byla uzavřena prostředky komunikace na dálku,
zákazník má právo od těchto smluv odstoupit bez udání důvodů a bez jakékoli
sankce do 14 dnů od převzetí plnění (převzetí Zařízení).
- Jestliže
smlouva nebo dohoda byly uzavřeny mimo prostory obvyklé k podnikání
Vodafonu, rovněž v tomto případě zákazník – spotřebitel má právo od nich
odstoupit, a to bez udání
důvodů a bez jakékoli sankce, do 14 dnů od jejich uzavření. Nedošlo-li dosud ze
strany Vodafonu k plnění (dodání Zařízení), může zákazník, který je
spotřebitelem, od uzavřené smlouvy odstoupit bez udání důvodů a bez jakékoli
sankce do jednoho měsíce.
- Odstoupení
od smlouvy nebo dohody musí být Vodafonu zasláno písemně na adresu jeho sídla.
- Odstoupí-li
zákazník od kupní smlouvy na Zařízení na splátky, Vodafone mu vrátí dosud
uhrazenou část kupní ceny Zařízení do 30 dnů od odstoupení. Ve stejné lhůtě
zákazník vrátí Vodafonu Zařízení, které mu bylo předáno.
- Tato služba
není nabízena zákazníkům OneNet a firemním zákazníkům se smlouvou o poskytování
zvýhodněných podmínek.
- Při nákupu
Zařízení na splátky není možné nárokovat vrácení daně fyzickým osobám ze
třetích zemí při vývozu zboží mimo EU.
- Pokud tyto
Podmínky nestanoví jinak, použijí se přiměřeně Všeobecné podmínky pro
poskytování služeb elektronických komunikací, platný ceník služeb, podmínky
uvedené v tištěných materiálech společnosti Vodafone a případné podmínky
dalších služeb Vodafonu. Více na stránkách www.vodafone.cz.
- Vodafone si
vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto
Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách
www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.
- Tyto
Podmínky nabývají účinnosti dne 11. 11. 2013.
- Tyto Podmínky byly zveřejněny dne 11. 11. 2013.
Vytisknout