1.1 Tyto podmínky upravují podmínky společnosti Vodafone Czech Republic a. s. se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, IČ 25788001 (dále jen „Vodafone“), při poskytování zákonného cenového zvýhodnění osobám se zvláštními sociálními potřebami (dále jen „Podmínky“). Pokud je v těchto Podmínkách uveden název Vodafone, rozumí se tím mimo společnosti Vodafone Czech Republic a. s. i její síť, produkty a služby.
1.2 Podmínkou poskytování cenového zvýhodnění je uzavření smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací se společností Vodafone podle Všeobecných podmínek (dále jen „Smlouva“). Cenové zvýhodnění není poskytováno u předplacených služeb.
2.1 Cenové zvýhodnění až do výše 200 Kč s DPH za kalendářní měsíc mohou čerpat fyzické osoby se zdravotním postižením nebo fyzické osoby s nízkými příjmy, jak jsou vymezeny v bodě 2.2 Podmínek (dále jen „Oprávněná osoba“). Je-li Oprávněnou osobou nezletilá osoba nebo osoba bez právní způsobilosti uzavřít smlouvu, cenové zvýhodnění jí poskytneme prostřednictvím jejího oprávněného zástupce, který může o poskytování cenového zvýhodnění požádat také. V takovém případě je Smlouva uzavřena právě s tímto zástupcem.
2.2 Na základě § 38 zákona o elektronických komunikacích je
a) Osobou s nízkými příjmy osoba
i. jejíž příjem za uplynulé kalendářní čtvrtletí je nižší než 2,15násobek životního minima, jde-li o jednotlivce, nebo
ii. která žije v téže domácnosti s dalšími osobami a součet jejího příjmu a příjmů těchto osob za uplynulé kalendářní čtvrtletí je nižší než 2,15násobek životního minima osob žijících v této domácnosti.
b) Osobou se zdravotním postižením
i. držitel průkazu ZTP z důvodu úplné nebo praktické hluchoty,
ii. držitel průkazu ZTP/P, nebo
iii. osoba závislá na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), stupni III (těžká závislost) nebo stupni IV (úplná závislost).
2.3 Cenové zvýhodnění je možné na základě žádosti čerpat na jakýkoliv tarif nebo balíček služeb, který obsahuje alespoň jednu z následujících služeb: hlasová služba v pevné nebo mobilní síti anebo přístup k internetu v pevné nebo mobilní síti. Výše cenového zvýhodnění je až 200 Kč s DPH za měsíc; v případě nižší ceny tarifu než 200 Kč je cenové zvýhodnění poskytnuto ve výši ceny takového tarifu.
2.4 Cenové zvýhodnění lze poskytnout v kalendářním měsíci Oprávněné osobě pouze jednou (kontrola probíhá i ohledně možného čerpání u jiného poskytovatele), a pouze jedno cenové zvýhodnění může být čerpáno na jeden tarif nebo balíček. Pokud máte tzv. kombinovanou nabídku (mobilní služby s pevným internetem) nebo zvýhodněný balíček více služeb a chcete ji/jej zachovat, je možné cenové zvýhodnění získat jen na jednu službu v kombinované nabídce/balíčku.
2.5 Cenové zvýhodnění vám aktivujeme zpravidla do 5 pracovních dní od podání žádosti.
2.6 Oprávněná osoba je povinna informovat společnost Vodafone o všech skutečnostech, které mají vliv na podmínky pro poskytnutí zvláštní ceny a to nejpozději do 30 dní od chvíle, kdy se o těchto skutečnostech dozvěděla. Oznamovat je potřeba změny údajů (příjmení, trvalé bydliště) a zejména skutečnost, že dotčená osoba přestala být Oprávněnou osobou. Upozorňujeme, že neoznámení těchto skutečností může představovat také přestupek, za který je Český telekomunikační úřad oprávněn dotčené osobě uložit sankci.
2.7 Cenové zvýhodnění je poskytováno Oprávněné osobě na základě ustanovení zákona. Pokud dojde ke změně zákonné definice Oprávněné osoby, společnost Vodafone bude oprávněna ukončit dotčené osobě poskytování cenového zvýhodnění v souladu s právními předpisy.
2.8 V případě, že vznikne důvodné podezření na zneužívání cenového zvýhodnění, je společnost Vodafone oprávněna poskytování cenového zvýhodnění dotčené osobě ukončit s uvedením důvodů.
3.1 Jako Oprávněná osoba doložte nárok na cenové zvýhodnění těmito doklady:
a) Platný doklad pro ověření totožnosti (např. občanský průkaz), z něhož jsme oprávněni pořizovat kopii;
b) Žádost o čerpání cenového zvýhodnění na formuláři společnosti Vodafone;
c) V případě žádosti z důvodu zdravotního postižení jsou potřebné doklady:
i. platný průkaz ZTP se symbolem označení osoby s úplnou nebo praktickou hluchotou, nebo
ii. platný průkaz ZTP/P, nebo
iii. oznámení nebo rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči ve stupni závislosti II, III nebo IV; jde-li o nezletilou osobu, předloží žadatel, v jehož osobní péči nezletilá osoba je, doklad o tom, že je rodičem této osoby, nebo rozhodnutí příslušného orgánu o svěření dítěte do péče nahrazující péči rodičů podle § 7 odst. 10 zákona o státní sociální podpoře.
d) V případě žádosti z důvodu nízkých příjmů je dokladem vyplněný a podepsaný formulář obsahující čestné prohlášení o výši příjmů. Tento doklad je platný pro jedno kalendářní čtvrtletí
e) Jsou-li doklady podle bodu c) i. nebo ii. vydány nezletilé osobě, anebo čestné prohlášení podle písmene d) je podáváno za nezletilou osobu, předloží žadatel, v jehož osobní péči nezletilá osoba je, doklad o tom, že je rodičem této osoby (rodný list), nebo rozhodnutí příslušného orgánu o svěření dítěte do péče nahrazující péči rodičů podle § 7 odst. 10 zákona o státní sociální podpoře.
Rozhodnutí podle § 7 odst. 10 zákona o státní sociální podpoře je rozhodnutí soudu o:
a) svěření dítěte do péče jiné osoby,
b) osvojení dítěte,
c) předání dítěte do péče budoucího osvojitele,
d) předání dítěte osvojiteli do péče před osvojením,
e) jmenování fyzické osoby poručníkem dítěte,
f) svěření dítěte do pěstounské péče a do pěstounské péče na přechodnou dobu,
g) svěření dítěte do předpěstounské péče zájemci o pěstounskou péči,
h) nařízení předběžného opatření o péči o dítě.
3.2 Originál dokladů nám předložíte v našich prodejnách, kde z nich pořídíme kopie (scan). V případě komunikace přes linku zákaznické péče nebo na webu zašlete vyplněné a vytištěné formuláře spolu s úředně ověřenými kopiemi (Czechpoint, notář, apod.) potřebných dokladů poštou. Nebudete-li na prodejně souhlasit s pořízením kopie (scan) originálu dokladů, vyplňte čestné prohlášení, které obsahuje podstatné náležitosti dokladů. Formuláře s žádostmi a čestnými prohlášeními jsou dostupné na www.vodafone.cz/cenove-zvyhodneni nebo v našich prodejnách.
3.3 Cenové zvýhodnění je poskytováno po dobu platnosti dokladů, nejdéle však do 31. 12. 2025. Pokud platnost předkládaných dokladů skončí před 31. 12. 2025, je pro zachování poskytování cenového zvýhodnění potřebné předložit nové doklady s novou dobou platnosti, jinak může být poskytování cenového zvýhodnění ukončeno. Oprávněná osoba, která je osobou s nízkými příjmy, poskytne nový doklad (čestné prohlášení) nejpozději do 15tého dne nového kalendářního čtvrtletí, jinak jí může být poskytování cenového zvýhodnění ukončeno.
4.1 Oprávněná osoba podáním žádosti o poskytování cenového zvýhodnění bere na vědomí, že společnost Vodafone bude zpracovávat její, a případně i další takovou osobou poskytnuté, osobní údaje v rozsahu nutném pro poskytování služeb společnosti Vodafone v rámci zákonného cenového zvýhodnění.
4.2 Oprávněná osoba bere také na vědomí, že společnost Vodafone bude zpracovávané osobní údaje sdílet s Českým telekomunikačním úřadem, a to za účely dle ustanovení 4.5 těchto Podmínek.
4.3 Společnost Vodafone za účelem poskytování zákonného cenového zvýhodnění zpracovává zejména následující osobní údaje:
a) Údaje uvedené v ustanovení 3.1. těchto Podmínek;
b) Kopie předložených dokumentů dle ustanovení 3.1 a 3.2 těchto Podmínek;
c) Další údaje poskytnuté Oprávněnou osobou.
4.4 Výše uvedené osobní údaje budou společností Vodafone zpracovávány pouze po nezbytně nutnou dobu, a vždy nejdéle pět let od ukončení poskytování cenového zvýhodnění Oprávněné osobě.
4.5 Společnost Vodafone zpracovává výše uvedené údaje zejména za účelem vedení seznamu dle nařízení vlády č. 500/2021 Sb., uložení těchto údajů dle rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu a dále pak předání nezbytných osobních údajů zpracovávaných společností Vodafone Českému telekomunikačnímu úřadu pro účely vedení databáze k zabránění dvojímu poskytnutí cenového zvýhodnění, pro účely žádosti o úhradu ztráty z poskytování cenového zvýhodnění a další související účely.
5.1 V otázkách neupravených v těchto podmínkách platí obdobně Všeobecné podmínky pro poskytování služeb a platný Ceník služeb, které jsou uvedeny na stránkách www.vodafone.cz. Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit podmínky této nabídky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.
5.2 Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. 1. 2023.