Tyto podmínky upravují podmínky společnosti Vodafone Czech Republic a.s., se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, IČO 25788001 (dále jen „Vodafone“), při poskytování datových služeb, poskytování dodatečného objemu dat a dalších vlastností mobilních datových služeb poskytovaných zákazníkům (dále jen „Podmínky“). Pokud je v těchto Podmínkách uveden název Vodafone, rozumí se tím mimo společnosti Vodafone Czech Republic a.s. i její síť, produkty a služby.
Tyto Podmínky se vztahují na:
Tyto podmínky se nevztahují na tarif Mobilní připojení Turbo a všechny varianty tarifů Připojení bez kabelu vyjma pravidel pro zajištění dostupnosti a kvality služby v rámci ochrany sítě v článku 3 těchto Podmínek a dále se nevztahují na službu Pevné připojení DSL.
1.1 Doba platnosti tarifů a poplatky
Doba platnosti jednotlivých měsíčních datových tarifů je shodná se zúčtovacím obdobím zákazníka, přičemž u zákazníků s předplacenými službami je zúčtovacím obdobím běžný kalendářní měsíc. Tarify mohou být aktivovány kdykoli v průběhu zúčtovacího období. K prvnímu dni zúčtovacího období dochází k obnovení platnosti tarifů, tzn. k obnovení objemu dat.
To neplatí u datových tarifů Připojení na den/Internet v mobilu na den, Připojení na týden a Připojení Flexidata; tyto datové tarify nejsou měsíčními datovými tarify. U těchto tarifů je doba platnosti 24 hodin (u Připojení na den/Internet v mobilu na den), 7x24 hodin (u Připojení na týden), 30 dní (u Připojení na měsíc).
Tarif Připojení Flexidata je tarif, který umožňuje využívání datových služeb do maximální výše dle zakoupeného objemu dat (předplacený objem dat určený k čerpání). Zakoupený objem dat může zákazník čerpat kdykoliv s tím, že zakoupené objemy dat se sčítají. Platnost objemu dat je 3 měsíce s tím, že při každém zakoupení objemu dat dochází k prodloužení platnosti celkového objemu dat na 3 měsíce od posledního zakoupení objemu dat. Využitý objem dat je vždy odečten od celkového objemu dat určeného k čerpání. Po vyčerpání zakoupeného objemu dat nebo po uplynutí jeho platnosti nelze čerpat datové služby v rámci tohoto tarifu (až do dalšího navýšení objemu dat).
Paušální platba za jednotlivé tarify je zaúčtována první den zúčtovacího období, popř. okamžitě po jejich aktivaci/změně s tím, že v případě jejich aktivace v průběhu zúčtovacího období bude cena i objem dat vyúčtován poměrně podle počtu dní zbývajících do konce zúčtovacího období. To neplatí u datových tarifů Připojení na den/Internet v mobilu na den, Připojení na týden a Připojení na měsíc, u kterých je paušální platba zaúčtována až v okamžiku využití datových služeb v rámci aktivovaného datového tarifu, a u tarifu Připojení Flexidata.
Při rušení měsíčních datových tarifů dochází k deaktivaci datového tarifu až ke konci zúčtovacího období. Při změně jakéhokoliv datového tarifu na jiný datový tarif dochází ke změně okamžitě. V takovém případě dojde k plné úhradě měsíčního poplatku za deaktivovaný tarif a k úhradě poměrné části měsíčního poplatku za nově aktivovaný tarif.
1.2 Výchozí datový tarif
Při využití mobilních datových služeb se automaticky aktivuje Připojení na den, nemá-li Zákazník zvolený jiný datový tarif. Upozorňujeme, že tato automatická aktivace se může uplatnit i při nedobrovolné deaktivaci původně nastaveného tarifu, např. při blokaci v den obnovy tarifu, apod.
1.3 IP adresa
Při používání datových služeb se přiděluje dynamická neveřejná IP adresa (statická veřejná IP adresa se přiděluje na žádost zákazníka a je zpoplatněna dle aktuálního Ceníku).
1.4 Rychlosti mobilních sítí
Veškeré rychlosti uváděné v souvislosti s datovými tarify jsou teoretické rychlosti používané datové technologie, které jsou ovlivněny podmínkami prostředí.
Pro jednotlivé technologie se uvádí následující maximální teoretické rychlosti:
|
rychlost stahování (download) |
rychlost odesílání (upload) |
2G |
236,8 kb/s |
177,6 kb/s |
3G |
43,2 Mb/s |
5,76 Mb/s |
4G |
225 Mb/s |
50 Mb/s |
V mobilních sítích mohou být rychlosti ovlivněny těmito faktory: dostupnou technologií, vzdáleností od základnové stanice, vytížeností radiové stanice, zdroji rušení v terénu a koncovým zařízením, které zákazník používá.
Minimální zaručená úroveň kvality služby: minimální rychlost 20 kb/s při 95% pravděpodobnosti příjmu služby vně budov na území deklarovaném jako pokryté (dle aktuální orientační mapy pokrytí dostupné na www.vodafone.cz). V případě trvalé nebo pravidelně se opakující odchylky (resp. snížení) skutečného výkonu služby přístupu k internetu má zákazník možnost uplatnit reklamaci dle čl. 3.1.4 Všeobecných podmínek.
Specializované služby ve smyslu nařízení EU 2120/2015 neposkytujeme. Pokud váš mobilní telefon umožňuje současné využití datových a hlasových služeb, může z důvodu zajištění dostupnosti a kvality služby v rámci ochrany sítě dojít ke zpomalení datových služeb.
Výše uvedené informace o rychlostech si vyhrazuje společnost Vodafone změnit dle aktuálního technického vývoje.
2.1 Definice
Základním objemem dat se rozumí počet megabajtů (MB) nebo gigabajtů (GB), který zákazník získává v rámci svého datového tarifu. Základní objem dat je uveden v Ceníku a souvisejících materiálech.
2.2 K čemu dojde po vyčerpání datového objemu?
Po vyčerpání základního objemu dat dochází k jedné ze dvou níže uvedených situací, a to dle volby zákazníka (kterou si provede např. v samoobsluze Můj Vodafone či aplikaci Můj Vodafone):
2.3 Snížení rychlosti datového připojení
Po vyčerpání základního datového objemu dojde ke zpomalení rychlosti na 20 kb/s pro stahování (download) i odesílání (upload). Snížení přenosové rychlosti je pouze dočasné, a uplatní se pouze do začátku následujícího zúčtovacího období.
To neplatí v případě účtování mobilních dat po vyčerpání základního objemu dat (výchozí nastavení většiny tarifů dle platného Ceníku služeb), nebo u tarifu Připojení Flexidata.
Příklady praktického dopadu zpomalení rychlosti dat uvádíme níže. Jiné parametry kvality služby nebudou po vyčerpání základního datového objemu dotčeny:
|
Při snížení rychlosti na 20 kb/s |
Při snížení rychlosti na 64 kb/s |
Při snížení rychlosti na 256 kb/s |
posílání textových zpráv (messaging) a e-maily |
Měly by fungovat v klientských aplikacích, ale pouze bez příloh |
Měly by fungovat v klientských aplikacích, ale pouze bez příloh |
Budou fungovat v klientských aplikacích i webových klientech, přílohy omezeně |
Prohlížení základních webových stránek |
pravděpodobně nefunkční |
pravděpodobně nefunkční |
Stránky se mohou načítat pomaleji. Nebude fungovat přehrávání vložených videí, složitější animace. |
Poslech hudby přes internet |
pravděpodobně nefunkční |
pravděpodobně nefunkční |
Budou funkční v nízké kvalitě, pokud služba umí přizpůsobit datový tok |
Ostatní, zejm. pro služby přenosu a sdílení souborů a kontinuální přenos audio-vizuálních materiálů a hraní online her |
pravděpodobně nefunkční |
pravděpodobně nefunkční |
pravděpodobně nefunkční, případně funkční s některými omezeními |
2.4 Období použité pro výpočet objemu dat
V případě zřízení nebo změny služby má Zákazník možnost využít poměrný objem dat od okamžiku aktivace (např. v polovině období) do konce zúčtovacího období.
V případě deaktivace datového tarifu při změně na jiný datový tarif se nevyužitý objem dat nepřevádí a lze jej tedy využít jen do okamžiku deaktivace příslušného datového tarifu. Pro tarify s denní periodou se ve všech případech dnem myslí nepřetržité období 24 hodin od aktivace tarifu. Pro tarif Připojení na 2 dny se ve všech případech dvěma dny myslí nepřetržité období 2x 24 hodin od aktivace tarifu. Pro tarif Připojení na týden se ve všech případech týdnem myslí nepřetržité období 7x 24 hodin od aktivace tarifu.
2.5 Informace o průběhu čerpání objemu dat
O postupu čerpání základního objemu dat je uživatel informován pomocí SMS zpráv, v Internetové samoobsluze a aplikaci Můj Vodafone.
Tato pravidla mají za úkol zajistit rovnocennou dostupnost a kvalitu služby pro všechny účastníky, kteří si takovou službu objednají.
Vodafone si vyhrazuje možnost aplikovat opodstatněné řízení datového provozu. Při poskytování služby přístupu k síti internet mohou být aplikována omezení:
Aplikace těchto omezení vždy vychází z obecných principů relevance, přiměřenosti, účinnosti, nediskriminace a transparentnosti. Tato pravidla nejsou závislá na zúčtovacím období, platí pro všechny datové tarify nabízené v síti Vodafone a jsou upřesněna v podmínkách jednotlivých služeb.
Naše síť se chová ke všem službám v souladu se standardizací 3GPP. Nad rámec výše uvedeného neaplikujeme žádné řízení provozu, tudíž ani soukromí a ochrana osobních údajů není dotčena.
Tyto Podmínky platí pro všechny zákazníky společnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Pokud tyto Podmínky nestanoví jinak, použijí se přiměřeně Všeobecné podmínky pro poskytování služeb elektronických komunikací, platný Ceník služeb, podmínky uvedené v tištěných materiálech společnosti Vodafone a případné podmínky dalších služeb Vodafone. Více na stránkách www.vodafone.cz.
Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 11. 6. 2017 a nahrazují podmínky ze dne 30. 4. 2016.