Předcházení podvodům a bezpečnost
Zpracování vašich osobních údajů je nezbytné, abychom byli schopni zajistit, že používání našich služeb a naší sítě je pro vás bezpečné. Vaše údaje budeme zpracovávat také proto, abychom ochránili naši společnost před podvodným a nezákonným jednáním. Níže najdete detailní informace.
Předcházení podvodům
Před uzavřením smlouvy / uskutečněním prodeje budeme za účelem předcházení podvodů provádět tzv. ohodnocení rizikovosti. Pokud jste náš nefiremní zákazník, před každým prodejem probíhá proces ohodnocení rizikovosti založený na automatizovaném individuálním rozhodnutí, v některých případech za využití prostředků pokročilých technologických metod (např. umělé inteligence). Informace takto získané jsou následně posuzovány v kontextu hodnoty a povahy učiněné objednávky. Výsledkem ohodnocení rizikovosti je stanovená dodatečná bezpečnostní jistina, a to v závislosti na míře rizikovosti uskutečňovaného požadavku.
Pro doplnění uvádíme, že ve chvíli, kdy jste náš firemní zákazník, probíhá proces vyhodnocení rizikovosti a bonity firemního zákazníka založený na manuálním posouzení. Při tomto vyhodnocení se zpracovávají: identifikační údaje společnosti, údaje o případných historických pohledávkách u společnosti Vodafone, informace z registru SOLUS, informace z veřejně dostupných registrů /rejstříků, jako jsou insolvenční rejstřík, obchodní rejstřík, registr ARES, RZP, informace získávané od třetích stran obsahující informace o majetkové propojenosti statutárních orgánů společnosti a informace o finančních výsledcích společnosti. Výsledkem vyhodnocení jsou kroky zajišťující pokrytí případného rizika, a to formou úpravy smluvní nabídky nebo stanovení dodatečné jistiny, jejíž výše je určena v závislosti na míře rizika.
Jestliže jste fyzickou osobou, samozřejmě můžete v rámci výše popsaných postupů při předcházení podvodů vyjádřit svůj názor, požádat o revizi / přezkum ze strany našeho prodejce anebo využít uplatnění práva na námitku.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v ochraně našeho majetku.
Zpracovávané údaje:
- jméno a příjmení,
- adresa (a to včetně čísla či označení bytové jednotky),
- rodné číslo,
- informace o již aktivních službách u společnosti Vodafone,
- informace o případných historických pohledávkách u společnosti Vodafone,
- informace o případných historických objednávkách a jejich vyhodnocení,
- informace z registru SOLUS,
- informace z insolvenčního rejstříku,
- informace o neplatných dokladech,
- v případě studentských nabídek informace z databáze držitelů karet ISIC,
- při prodeji cizím státním příslušníkům informace o čísle dokladu a zemi vydání tohoto dokladu,
- informace o propojenosti s ostatními osobami,
- Informace získané od třetích stran
- další související informace.
Výše uvedené údaje zpracováváme před uzavřením smlouvy. Výsledky tohoto posouzení zpracováváme po dobu 6 měsíců od provedení vyhodnocení.
Vyšetřování podvodného jednání
Vaše údaje můžeme zpracovávat i za účelem vyšetřování podvodného jednání. Naprostá většina našich zákazníků je poctivá, ovšem najdou se i tací, u nichž je nezbytně nutné zamezit dalšímu jednání poškozující naši společnost. V takovém případě pak dochází ke zpracování osobních údajů souvisejících s takovou podvodnou činností.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v ochraně majetku správce.
Zpracovávané údaje:
- jméno a příjmení,
- titul,
- status studenta, seniora či jiné kvalifikace pro speciální zvýhodněnou nabídku,
- kontaktní údaje: e-mail a telefonní číslo,
- datum narození a / nebo rodné číslo,
- autentifikační údaje,
- číslo OP / číslo pasu,
- IČO a DIČ,
- adresa místa instalace (a to včetně čísla či označení bytové jednotky), adresa trvalého pobytu, korespondenční a fakturační adresa,
- číslo klientského účtu,
- číslo bankovního účtu (číslo pro SIPO platby),
- údaje o telefonních službách (vaše telefonní číslo, telefonní čísla, na která jste volali nebo posílali zprávy, čas a doba trvání hovoru, lokalizační údaje, údaje o zařízení (model hardwaru, verze operačního systému, IMEI), množství využitých dat),
- údaje o využití internetových služeb (množství využitých dat, doba trvání relace, zařízení, IP/MAC adresa, vámi navštívené internetové stránky v rozsahu první domény, kdy tento údaj je nezbytný k přenosu či vyúčtování dané služby či produktu),
- údaje o sledování televize (vámi sledované programy, využívání našich služeb technické údaje jako např. čas a doba sledování určitého obsahu, kvalita připojení, model a servisní číslo Vašeho set-top-boxu, verze používaného softwaru, ID smart karty a kategorie balíčku služeb),
- informace o oblíbených pořadech,
- informace o odebíraných službách a produktech,
- informace o provedených platbách,
- komunikace s námi, a to včetně záznamů vybraných telefonických hovorů s klientským centrem a / či jejich přepisů (na nahrávání jste vždy upozorněni), ale také komunikace s námi prostřednictvím emailu, sociálních sítích a chatbota,
- informace o osobě zastupující vás při podpisu smlouvy (titul, jméno a příjmení, datum narození a / nebo rodné číslo, adresa trvalého pobytu, číslo OP nebo pasu, telefonní číslo, e-mail, právní titul zastoupení),
- kopie a skeny dokumentů, jako například smlouva, zakázkový list, předávací protokol,
- kopie vystavených vyúčtování,
- logy užívání sítě, aplikací, služeb a produktů,
- kamerové záznamy,
- informace získané od třetích stran
- v případě podání podnětu oprávněným orgánům kopie komunikace s těmito orgány a kopie rozhodnutí těchto orgánů.
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování, v případě předání podnětu Policii České republiky poté do uzavření tohoto podnětu.
TelcoScore
Společnost Vodafone poskytuje, a to pouze na základě vašeho souhlasu, jeden ze vstupů (tzv. dílčí TelcoScore) při výpočtu hodnoty TelcoScore, které používají jako pomocný, tj. nikoliv rozhodující, parametr některé finanční instituce, o jejichž služby můžete projevit zájem. Veškeré potřebné informace o TelcoScore naleznete na webu TelcoScore - SID - Společnost pro informační databáze a.s.. Společnost Vodafone zpracovává dílčí TelcoScore za účelem vymáhání pohledávek a ochrany před podvodným jednáním. Dílčí TelcoScore zpracováváme pouze k danému dni, nikoliv do minulosti či budoucnosti, a to ani v případě poskytnutí dílčího TelcoScore při výpočtu TelcoScore na základě Vašeho souhlasu.
Dílčí TelcoScore se uplatní při prioritizaci vymáhání pohledávek, jak o něm informujeme níže.
Ochrana našich právních nároků
Vaše údaje můžeme také zpracovávat za účelem příp. ochrany našich práv ve správním, civilním či trestním řízení (pokud byste např. neplnili své povinnosti, nebo se naopak domnívali, že Vodafone neplní své smluvní či zákonné povinnosti). Tento účel zpracování se uplatní například, jestliže spolu budeme v soudním sporu, reklamačním řízení anebo v rámci procesu vymáhání pohledávek.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v možnosti ochrany a vymožení našich práv.
Zpracovávané údaje:
- jméno a příjmení,
- titul,
- status studenta, seniora či jiné kvalifikace pro speciální zvýhodněnou nabídku,
- kontaktní údaje: e-mail a telefonní číslo,
- datum narození a / nebo rodné číslo,
- autentifikační údaje,
- číslo OP / číslo pasu,
- IČO a DIČ,
- pohlaví,
- jazykové preference,
- adresa místa instalace (a to včetně čísla či označení bytové jednotky), adresa trvalého pobytu, korespondenční a fakturační adresa,
- číslo klientského účtu,
- číslo bankovního účtu (případně Bank ID a číslo pro SIPO platby),
- údaje o telefonních službách (vaše telefonní číslo, telefonní čísla, na která jste volali nebo posílali zprávy, čas a doba trvání hovoru, lokalizační údaje, údaje o zařízení (model hardwaru, verze operačního systému, IMEI), množství využitých dat),
- údaje o využití internetových služeb (množství využitých dat, doba trvání relace, zařízení, IP/MAC adresa, vámi navštívené internetové stránky v rozsahu první domény, kdy tento údaj je nezbytný k přenosu či vyúčtování dané služby či produktu),
- údaje o sledování televize (vámi sledované programy, využívání našich služeb technické údaje jako např. čas a doba sledování určitého obsahu, kvalita připojení, model a servisní číslo Vašeho set-top boxu, verze používaného softwaru, ID smart karty a kategorie balíčku služeb), informace o oblíbených pořadech,
- informace o odebíraných službách a produktech,
- informace o provedených platbách,
- komunikace s námi, a to včetně záznamů vybraných telefonických hovorů s klientským centrem a / či jejich přepisů (na nahrávání jste vždy upozorněni), ale také komunikace s námi prostřednictvím emailu, sociálních sítích a chatbota,
- informace o osobě zastupující vás při podpisu smlouvy (titul, jméno a příjmení, datum narození a/nebo rodné číslo, adresa trvalého pobytu, číslo OP nebo pasu, telefonní číslo, e-mail, právní titul zastoupení),
- vámi poskytnutá zpětná vazba spokojenosti s našimi službami,
- nastavení vámi udělených souhlasů,
- kopie a skeny dokumentům jako například smlouva, zakázkový list, předávací protokol,
- kopie vystavených vyúčtování,
- kopie dokumentů, které jste nám poskytli,
- kopie rozhodnutí správních orgánů,
- koeficient prioritizace vymáhání pohledávek,
- logy užívání, sítě, aplikací, služeb a produktů,
- kamerové záznamy,
- případně další nezbytné údaje.
Výše uvedené údaje zpracováváme v případě potřeby v omezené podobě po obecnou promlčecí dobu, tzn. 3 roky či po dobu trvání příslušného řízení. Výjimkou jsou provozní a lokalizační údaje, kdy jednáme v souladu s platnou právní úpravou a takové údaje zpracováváme šest měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování, v případě předání podnětu oprávněnému orgánu do uzavření tohoto podnětu.
Bezpečnost Informačních systémů
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem zajištění bezpečnosti námi spravovaných informačních systémů, jako například naše internetové stránky, internetové samoobsluhy a další informační systémy, které jsou dostupné mimo interní prostřední společnosti.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v zajištění bezpečnosti našich informačních systémů a také splnění naší právní povinnosti stanovené zákonem č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), v platném znění.
Zpracovávané údaje:
- logy užívání, sítě, aplikací, služeb a produktů,
- provozní a lokalizační údaje.
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování, v případě předání podnětu oprávněnému orgánu do uzavření tohoto podnětu.
Bezpečnost a integrita sítě
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem ochrany před narušením bezpečnosti a integrity naší sítě, bezpečnosti služby a případného následného omezení nebo přerušení poskytování služeb na nezbytně nutnou dobu z provozních, technických a bezpečnostních důvodů. Pro doplnění uvádíme, že v souvislosti s možností kybernetických útoků na naši síť, při kterých mohou být použity IP adresy našich účastníků, vám můžeme odeslat e-mailovou zprávu, ve které vás budeme o tomto útoku informovat, a případně též připojíme informace o nezbytných krocích, které je potřeba učinit z vaší strany. Taková zpráva není v žádném případě obchodním sdělením, ale komunikací za účelem ochrany bezpečnosti a integrity naší sítě.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v zajištění bezpečnosti sítě a také splnění naší právní povinnosti stanovené zákonem č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), v platném znění.
Zpracovávané údaje:
- telefonní číslo,
- e-mailová adresa,
- provozní a lokalizační údaje,
- údaje o narušení bezpečnosti a integrity sítě,
- logy užívání sítě, aplikací, služeb a produktů,
- údaje o využití internetových služeb (množství využitých dat, doba trvání relace, zařízení, IP/MAC adresa, vámi navštívené internetové stránky v rozsahu první domény, kdy tento údaj je nezbytný k přenosu či vyúčtování dané služby či produktu),
- údaje o zaslaných upozorněních.
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování narušení bezpečnosti a integrity sítě, v případě předání podnětu oprávněnému orgánu do uzavření tohoto podnětu.
Fyzická bezpečnost – kamerové systémy
Abychom chránili majetek a právní nároky společnosti Vodafone, mohou být v našich provozovnách, kamenných prodejnách a na prodejních místech instalována kamerová nahrávací zařízení.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v potřebě zajistit nezbytnou ochranu majetku a právních nároků společnosti Vodafone.
Zpracovávané údaje:
- kamerové záznamy.
Výše uvedené údaje zpracováváme dle typu umístění nejdéle 21 dní, a nejméně 10 dní, od pořízení takového kamerového záznamu.
Více informací o kamerových záznamech naleznete zde.