Prohlášení o zpracování osobních údajů
Vaše soukromí je pro nás prioritou. Přečtěte si, jak zpracováváme a chráníme vaše osobní údaje.
Jak používat tyto zásady ochrany osobních údajů
V těchto zásadách ochrany osobních údajů:
- "my/nás" znamená Vodafone Czech Republic a.s.
- "třetí strana" znamená někoho, kdo nejste vy ani my;
- "partnerskou organizací" se rozumí externí podnikatelský subjekt třetí strany, který poskytuje služby s přidanou hodnotou;
- "skupina Vodafone" znamená společnost Vodafone Group Plc a jakoukoli společnost nebo jinou organizaci, ve které společnost Vodafone Group Plc vlastní více než 15 % základního kapitálu.
Pro účely tohoto prohlášení je Vodafone Czech Republic a.s. se sídlem náměstí Junkových 2808/2, Stodůlky, 155 00 Praha 5, IČO 25788001, DIČ CZ25788001, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 6064 správcem zpracovávaných osobních údajů, za určitých okolností může být společnost Vodafone Group Services Limited (VGSL) společným správcem vašich osobních údajů společně s námi. Sídlo společnosti VGSL je Vodafone House, The Connection Newbury, Berkshire RG14 2FN. VGSL je registrovaná v Anglii pod číslem společnosti 03802001. Pokud není v samostatném prohlášení o ochraně osobních údajů uvedeno jinak, zůstává způsob zpracování vašich osobních údajů v souladu se zněním tohoto prohlášení o ochraně osobních údajů.
Jak nás kontaktovat
Váš názor je pro nás důležitý – pokud máte jakékoli dotazy týkající se našich zásad ochrany osobních údajů, můžete nám poslat e-mail na adresu našeho pověřence pro ochranu osobních údajů ochranaosobnichudaju@vodafone.cz, nebo nás můžete kontaktovat prostřednictvím zákaznické linky *77 či online kanálu zákaznické linky.
Naše zásady
Ochrana soukromí je pro nás velmi důležitá. Vodafone nejenže aktivně sleduje vývoj české legislativy a legislativy EU, aby implementoval veškeré požadavky uložené zákonem, ale také se aktivně věnuje oblasti ochrany dat a bezpečnosti.
Vodafone se zavázal chránit vaše osobní údaje a postupuje v souladu s platnou právní úpravou, a to zejména se zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, nařízením (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, občanským zákoníkem a dalšími souvisejícími právními předpisy.
Osobní údaje, které o vás shromažďujeme
Co je osobní údaj a kdo je subjektem údajů?
Osobní údaj definuje zákon jako veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby (dále také jen „údaje“). Pokud s námi uzavřete smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací a nevyužijete naší nabídky předplacených služeb, pak jste ve smyslu platné právní úpravy subjektem údajů a údaje, které o vás zpracováváme, jsou údaje osobní.
Osobním údajem nejsou anonymní a agregované údaje, tedy údaje, které od počátku nebo na základě provedení zpracování nelze spojit s určitou osobou, ale jedná se o výsledek vzniklý souhrnem množství jednotlivých informací bez možnosti zpětného propojení se subjektem údajů.
Výčet údajů, který dále uvádíme, neznamená, že o každém zákazníkovi společnost Vodafone zpracovává údaje v plném rozsahu. Jde pouze o splnění informační povinnosti s tím, že rozsah údajů je vždy ke konkrétnímu zákazníkovi individualizován, s výjimkou údajů, které společnosti Vodafone zákon ukládá zpracovávat.
Zároveň pro úplnost uvádíme i údaje vztahující se pouze k právnickým osobám, které nejsou osobními údaji ve smyslu zákona. Ochranu podle platné právní úpravy ochrany osobních údajů mají pouze osobní údaje fyzických osob.
Osobní údaje získané přímo od vás
Informace, které o vás shromažďujeme, a způsob, jakým je shromažďujeme, se mohou lišit v závislosti na produktech a službách, které používáte a odebíráte, na tom, jak jste tyto produkty a služby používali, a jak jste komunikovali se společností Vodafone, a to i vpřípadě, pokud nejste naším zákazníkem. Vněkterých případech můžeme získat také informace o Vás od třetích stran.
Vaše osobní údaje budeme shromažďovat, když například:
- uzavřete smlouvu o odběru některého z našich produktů nebo služeb;
- používáte naši síť nebo jiné produkty či služby společnosti Vodafone;
- kontaktujete nás prostřednictvím různých kanálů pro podporu nebo požádáte o informace o produktech nebo službách;
- navštívíte nebo si prohlížíte naše webové stránky.
Osobní údaje získané od třetích stran
V některých případech budeme také zpracovávat informace, které jsme nezískali přímo od vás.
Může se jednat například o:
- informace od úvěrových agentur;
- informace od sdružení SID;
- informace o vašich zájmech a chování při procházení internetu, pokud jste k tomu udělili souhlas;
- informace o udělené zpětné vazbě našim produktům a aplikacím na portálech třetích stran (například aplikační obchody).
Údaje, které můžeme zpracovávat, pokud je to relevantní:
1. Kontaktní údaje, jako je vaše jméno, adresa, telefonní čísla a e-mailové adresy.
2. Finanční údaje, jako jsou informace o vaší kreditní nebo debetní kartě, informace o vašem bankovním účtu, informace o provedených platbách a transakcích. Budeme také zpracovávat informace o vyúčtováních a případných dlužných částkách a také informace spojené svymáháním.
3. Vaše provozní údaje. Provozní údaj definuje zákon o elektronických komunikacích jako jakýkoli údaj zpracovávaný pro potřeby přenosu zprávy sítí elektronických komunikací nebo pro její účtování. Co tedy provozní údaje je? Provozním údajem je vše, co je potřeba pro to, aby mohl zákazník telefonovat, posílat textové zprávy SMS či zprávy MMS, využívat datové a další služby poskytované společností Vodafone. Jedná se tedy například volající číslo (A-číslo), volané číslo (B-číslo), v případě přesměrování hovoru máme informaci i o původně volaném čísle, IMSI, začátek a konec spojení, datum a frekvence uskutečněného spojení, informace ze signalizační vrstvy SS7, IMEI, číslo televizní karty, číslo SIM karty, identifikační údaje o set-top boxu, identifikační údaje o modemu, informace o sledovaných, stahovaných a objednaných pořadech, informace o vašem využívání televizních služeb, konfigurační údaje, druh poskytnuté služby, adresa datového spojení (např. IP adresa), a to včetně provozně lokalizačních údajů, což je nezbytná informace o tom, z kterého místa v síti a do jakého místa v síti byl přenos zprávy uskutečněn, přičemž se jedná o údaje generované pouze pro přenos zpráv.
4. Informace o vašem zařízení nebo připojení, jako je IP adresa, IMEI a MSISDN. MAC adresa či jiné sériové číslo zařízení
5. Údaje o vaší poloze/lokalizační údaje: Lokalizační údaj definuje zákon jako jakékoli údaje zpracovávané v síti elektronických komunikací nebo službou elektronických komunikací, které určují zeměpisnou polohu telekomunikačního koncového zařízení uživatele veřejně dostupné služby elektronických komunikací. Lokalizačním údajem je tedy údaj o poloze koncového zařízení zákazníka, tj. např. údaj o adrese vysílače, k němuž je zákazník připojen, vpřípadě geolokačních služeb GPS souřadnice či lokalizace na základě IP adresy.
6. Váš kontakt s námi, jako je poznámka nebo nahrávka či přepis hovoru, který uskutečníte s jedním z našich kontaktních center, komunikace snaším online asistentem TOBi, zaslaný e-mail nebo dopis nebo jiné záznamy o jakémkoli kontaktu snámi.
7. Informace o vašem účtu, jako je vaše rodné číslo, pohlaví, datum dlužné nebo přijaté platby, produkty a služby, které používáte, identifikační číslo předloženého dokladu, u zahraničních účastníků také informace o zemi, která daný doklad vydala nebo jiné informace související s vaším účtem.
8. Budeme shromažďovat hesla, nápovědy a podobné bezpečnostní informace, které se používají k ověřování a přístupu k účtům a službám.
9. Vaše preference: Pokud je to relevantní a pokud nám tyto informace poskytnete či je na základě souhlasu získáme od třetí strany, budeme zpracovávat Vaše preference týkající se produktů, služeb a vašich zájmů.
10. Soubory cookies: Podrobnosti o tom, jaké údaje shromažďujeme pomocí souborů cookies a dalších online nástrojů, naleznete v zásadách používání souborů cookies.
11. Informace o tom, jak používáte naše produkty a služby, jako je počet a délka hovorů a odeslaných SMS, objem využitých dat, informace o využívání naší televize, ale také informace o kvalitě služeb, které čerpáte – například informace o výpadcích sítě nebo služeb.
12. Podrobnosti o vašem používání konkrétních služeb nebo produktů, například informace o využívání IoT produktů, aplikace nebo televize. Detailní informace o zpracovávaných specifických údajích vrámci těchto produktů naleznete v příslušných doplňujících informacích, které naleznete zde.
13. Nechcete své osobní údaje poskytovat, apřesto chcete využívat služby Vodafone? V takovém případě můžete využívat naše předplacené služby. Je však důležité vás upozornit, že i v takovém případě dochází ke zpracování tzv. provozních a lokalizačních údajů a zejména s tím spojeným povinnostem (např. předání takových údajů orgánům státní správy). Dále budeme zpracovávat informace o využívání těchto služeb, historii dobíjení, využití marketingových akcí a podobně. V případě, že si SIM kartu necháte zaslat na adresu, či využijete-li některou z našich marketingových akcí, pro jejíž čerpání je potřeba uvést kontaktní údaje, budeme tyto kontaktní údaje také zpracovávat.
Proč, na základě, čeho jaké údaje a jak dlouho zpracováváme
Údaje, které o vás zpracováváme, závisí na tom, jaké naše produkty a služby používáte, na způsobu využívání daných produktů a služeb a na vaší interakci s Vodafone, popř. na údajích, které jsme získali od třetích osob, a to pouze na základě vašeho souhlasu ke sdílení uděleného takovým třetím osobám. Pokud jste tedy naším zákazníkem, neznamená to, že zpracováváme veškeré níže uvedené údaje za všemi uvedenými účely, ale je to vždy poplatné konkrétním smluvním vztahům a interakci se zákazníkem. Toto se projeví i v případě žádosti o uplatnění práva na přístup, kdy kopie údajů odpovídá skutečně zpracovávaným údajům, a nikoliv všem dále vyjmenovaným.
Kdykoli používáme vaše osobní údaje, činíme tak na základě konkrétních právních titulů podle platné právní úpravy uvedených níže:
- Plnění vaší smlouvy nebo uzavření smlouvy a přijímání opatření v souvislosti s vašimi požadavky, například abyste mohli volat a posílat textové zprávy či využívat datové služby, zpracováváme telefonní čísla, informace o tom, kolik dat jste využili, informace o naší vzájemné interakci a informace potřebné pro fakturaci
- Oprávněné zájmy společnosti Vodafone, například prevence podvodů, zajišťování bezpečnosti naší sítě a služeb, přímý marketing a zlepšování našich služeb. Kdykoli se při zpracování vašich údajů spoléháme na tento právní titul, posuzujeme naše oprávněné zájmy, abychom se ujistili, že nepřevažují nad vašimi právy. Kromě toho máte v některých případech právo vznést proti tomuto zpracování námitku. Další informace naleznete v části Vaše práva v těchto zásadách.
- Plnění zákonných povinností
- Souhlas, pokud jste jej poskytli. Souhlas lze kdykoli odvolat.
Níže naleznete přehled kategorií osobních údajů, které o vás zpracováváme, účely, pro které tyto osobní údaje zpracováváme, a právní titul, na základě, kterého k tomuto zpracování dochází.
Zpracování ve spojitosti s poskytováním služeb
Zpracování ve spojitosti se zlepšováním našich služeb
Marketing a přizpůsobení našich služeb vám na míru
Možnosti zpřístupnění vašich údajů mimo společnost Vodafone
Zákazník
Vám, zákazníkům, sdělujeme informace týkající se vašich osobních údajů vždy až po dostatečném ověření identity, k čemuž primárně slouží zákaznické heslo. Více podrobností najdete v kapitole Bezpečnost – Hesla.
Třetí strany, se kterými spolupracujeme
Vaše osobní údaje a / nebo údaje o vašem účtu můžeme sdělovat příjemcům pouze za podmínek stanovených zákonem, případně dalšími dokumenty, které si přímo s vámi dohodneme.
Vodafone samozřejmě nepředá vaše osobní údaje třetím stranám (jiným než uvedeným níže), pokud (a) nám k tomu neudělíte svůj souhlas, (b) to není nezbytné pro poskytování služeb nebo produktů, které jste si objednali nebo které používáte, (c) tak nevyžaduje zákon nebo (d) k tomu společnost Vodafone neopravňuje zákon.
Vaše osobní údaje mohou být zpřístupněny pouze následujícím subjektům:
- společnosti, které zajišťují poskytování služeb elektronických komunikací (propojení, roaming);
- zpracovatelé, tj. subjekt, který na základě pověření správcem zpracovává osobní údaje (např. marketingové agentury, call centra, vymáhací agentury atd.);
Pokud jsou údaje předávány zpracovatelům, jsou tyto osoby povinny dodržovat nejen platné právní předpisy, ale také smlouvu o zpracování osobních údajů, a to i včetně tzv. minimálních bezpečnostních požadavků. Minimální bezpečnostní požadavky jsou technicko-organizační bezpečnostní opatření, která jsou dodržována v celé skupině Vodafone a která zabezpečují bezpečnost zpracování vašich osobních údajů nejen v našich systémech, ale i v případě, že jsou vaše data předávána třetím osobám – zpracovatelům.
Naši dodavatelé a partneři musí také splňovat námi stanovené kodexy, a to včetně Kodexu ochrany informací pro partnery, který zahrnuje i informace, jež mají povahu osobních údajů.
Zde najdete výčet zpracovatelů, kterým jsou údaje předávány. Uvedený výčet se může měnit v návaznosti na změny obchodních vztahů mezi společností Vodafone a jejími dodavateli.
- společnosti skupiny Vodafone (poskytování služeb elektronických komunikací a souvisejících služeb);
Vaše údaje můžeme sdílet v rámci skupiny Vodafone (podnikatelské seskupení s vlastnickými či ovládacími vazbami), a to zejména v souvislosti s poskytováním služeb elektronických komunikací a souvisejících služeb.
Společnosti skupiny Vodafone spolu mají uzavřenou globální smlouvu o zpracování a ochraně osobních údajů, tzv. Global Data Sharing Agreement, která komplexně a detailně upravuje zpracování osobních údajů napříč všemi společnostmi skupiny Vodafone.
- subjekty, jimž takové oprávnění dává zákon (např. orgány státní správy) a které požádají formálně správným a standardizovaným způsobem.
Fúze a akvizice
V případě, že dojde k reorganizaci, sloučení s jinou společností nebo prodeji části našeho podnikání jiné společnosti, může dojít k poskytnutí vašich osobních údajů této společnosti nebo jejím poradcům, také nám mohou být případně poskytnuty osobní údaje od této organizace.
Zařízení třetích stran, ke kterým připojujete SIM kartu
Svou SIM kartu můžete připojit k řadě zařízení třetích stran, a to buď vložením SIM karty nebo prostřednictvím našeho produktu One Number. Třetí strany, které provozují tato zařízení (například mobilní telefony nebo připojená zařízení, jako jsou chytré reproduktory nebo chytré hodinky), mohou zaznamenávat údaje o vaší SIM kartě nebo o vaši interakci se sítí. Tito výrobci zařízení třetích stran budou zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se svými zásadami ochrany osobních údajů a doporučujeme vám, abyste se seznámili s jejich zásadami ochrany osobních údajů před tím, než se rozhodnete připojit SIM kartu k těmto zařízením.
Produkty třetích stran, které nakupujete prostřednictvím svého účtu Vodafone
Pokud si prostřednictvím svého účtu Vodafone zakoupíte produkt nebo službu třetí strany, vezměte, prosíme, na vědomí, že v takovém případě je smlouva na tento produkt nebo službu uzavřena mezi vámi a prodejcem tohoto produktu nebo služby. Vodafone zajišťuje pouze zprocesování vyúčtování takové služby či produktu přímo do vašeho Vodafone vyúčtování. V rámci tohoto procesu Vodafone může předat určité osobní údaje poskytovateli produktu či služby.
Doporučujeme vám, abyste se seznámili s jejich zásadami ochrany osobních údajů před tím, než se rozhodnete tyto produkty a služby zakoupit.
Mezinárodní přenosy dat
V případě nutnosti vaše údaje předáváme jiným společnostem skupiny Vodafone (může se jednat například o servisní centra skupiny Vodafone v Indii, Rumunsku, Maďarsku, Německu a Egyptě) nebo poskytovatelům služeb v zemích mimo Evropský hospodářský prostor (EHP). EHP se skládá ze států Evropské unie, Švýcarska, Islandu, Lichtenštejnska a Norska, přičemž tyto země uplatňují ekvivalentní zákony v oblasti ochrany údajů a soukromí. K tomuto přenosu dat může dojít v případě, kdy se naše servery (tzn. místa, na nichž ukládáme data) či naši dodavatelé a poskytovatelé služeb nacházejí mimo prostor EHP, nebo pokud naše služby a produkty využíváte při návštěvě států mimo tuto oblast. Pokud Vodafone odesílá vaše údaje do státu, který není členem EHP, zajišťujeme u těchto údajů řádnou ochranu. Vždy také dbáme na to, aby byl přenos dat upraven řádnou právní dohodou. Pokud navíc určitý stát neuplatňuje právní předpisy, které by odpovídaly normám EU pro ochranu údajů, požádáme třetí osobu, aby uzavřela právní dohodu, která tyto normy zohledňuje. Při takových transferech mimo EHP využíváme standardní smluvní doložky doporučené EU (více naleznete na webu Evropské komise).
Jak dlouho uchováváme vaše osobní údaje
Vaše údaje budeme uchovávat vždy pouze tak dlouho, jak je nezbytné pro naplnění daného účelu zpracování. Lhůty uchování se tedy mohou lišit v závislosti na účelu jejich zpracování. Stejný osobní údaj (například jméno či příjmení) můžeme zpracovávat za různými účely po různě dlouhou dobu. Konkrétní informace o době zpracování v návaznosti na účely zpracování naleznete v kapitole „Proč, na základě, čeho jaké údaje a jak dlouho zpracováváme“.
Uchovávání vašich osobních údajů v bezpečí
Společnost Vodafone vyvíjí maximální úsilí k tomu, aby byly vaše osobní údaje náležitě a v souladu se zákonem chráněny. Ve společnosti Vodafone máme specializované týmy, které průběžně kontrolují zpracování vašich osobních údajů, odstraňují nesrovnalosti a neustále pracují na zvýšení zabezpečení v souladu s relevantními zákonnými úpravami. Na bezpečnost našich systémů je také kladen veliký důraz i s ohledem ke skutečnosti, že společnost Vodafone je součástí kritické infrastruktury státu. V neposlední řadě je bezpečnost vašich údajů jednou z nejvyšších priorit celé globální skupiny Vodafone, díky čemuž jsou nastavená bezpečnostní opatření na opravdu vysoké úrovni a v souladu s nejnovějšími doporučeními. Více informací naleznete v kapitole Bezpečnost.
Vaše práva dle platné právní úpravy
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů přiznává subjektu údajů, tedy fyzické osobě, práva subjektu údajů, která lze uplatnit vůči správci osobních údajů. Tato práva umožňují subjektu údajů získat informace o zpracování osobních údajů, ale také mít, v dále vymezených případech a při splnění zákonných podmínek, přímý vliv na toto zpracování.
Pro uplatnění práv subjektu údajů lze využít tři cesty:
- prostřednictvím webové samoobsluhy Můj Vodafone, kdy je to pro vás s přehledem nejsnazší. Vyplníte elektronický formulář v sekci GDPR formuláře dle uplatňovaného práva a odešlete k nám ke zpracování;
- využitím našich obchodních poboček. Na našich prodejnách vám pomůžeme s vyplněním elektronické žádosti a žádost ke zpracování odešleme ve vašem zastoupení;
Jestliže nemáte přístup do samoobsluhy či aplikace Můj Vodafone, využijte, prosíme, následující cestu:
- zasláním příslušného formuláře poštou. Z našich internetových stránek si stáhnete potřebný formulář:
- formuláře naleznete zde, vyplníte potřebné informace, úředně ověříte váš podpis, abychom si byli jistí, že jednáme právě s vámi, a odešlete na adresu společnosti Vodafone uvedenou na příslušném formuláři.
Právo na opravu osobních údajů
Pokud vaše údaje nejsou přesné, máte právo na jejich opravu. Jestliže tedy vaše údaje, které uchováváme, vyžadují aktualizaci, nebo pokud jsou podle vašeho názoru nepřesné, můžete nás kontaktovat a provedeme potřebné úpravy.
Právo na přístup k osobním údajům
Máte právo na informaci, jaké údaje o vás zpracováváme, a také si požádat o kopii vašich osobních údajů, které Vodafone uchovává. Žádost lze podat pouze jako fyzická osoba, kdy jsme si zcela jistí, že právě vy jste tou správnou osobou. Za dodatečné další kopie můžeme účtovat přiměřený poplatek na základě vzniklých administrativních nákladů.
V rámci práva na přístup si lze vyžádat následující údaje:
- údaje zákaznického účtu,
- provozní a lokalizační údaje,
- údaje s dodatečnou identifikací.
V případě údajů zákaznického účtu má kopie vašich údajů individuální charakter a odvíjí se od vámi čerpaných služeb a produktů, komunikace s námi a dalších relevantních okolností. Tato kopie ovšem vždy odpovídá všem údajům, které o vás zpracováváme v našich zákaznických systémech. Jedná se o následující údaje:
- jméno a příjmení,
- adresy,
- rodné číslo či datum narození,
- identifikační údaje,
- kontaktní údaje,
- marketingové preference,
- kopie vystavených vyúčtování,
- historie vyúčtování,
- historie provedených plateb,
- historie vymáhání,
- informace o inkasu,
- kopie smluv, formulářů a skeny poskytnutých dokumentů,
- typy služeb,
- telefonní čísla,
- čísla SIM,
- komunikační profil,
- informace o odeslaných marketingových nabídkách.
Provozní a lokalizační údaje zpracovávané v souladu s § 97 zákona o elektronických komunikacích. Přístup k těmto údajům vyžaduje nejpřísnější ochranu. Společnost Vodafone má zákonnou povinnost zajistit, aby byl přístup k těmto údajům omezen pouze na fyzickou osobu, se kterou jsou tyto údaje spjaty, tzv. koncový uživatel. Z tohoto důvodu je přístup umožněn pouze zákaznickým účtům s jednou GSM SIM či jednou GSM SIM a datovou SIM, a to v souladu se stanoviskem Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Pokud žádáte o přístup k údajům zákaznického účtu či provozním a lokalizačním údajům, jedná se o tzv. údaje s dodatečnou identifikací. Abychom vám vyhověli, potřebujeme dodatečnou identifikaci zpracování (například odkázání na konkrétní zpracování), a to proto, abychom v souladu s platnou právní úpravou mohli dostatečně identifikovat subjekt údajů v souladu s článkem 11 nařízení 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Jako příklad lze uvést zpracování osobních údajů účastníka jednorázové soutěže pořádané v rámci letního festivalu či zpracování v rámci Přihlašování e-mailem.
Právo na přenositelnost údajů
Za určitých okolností máte právo na získání poskytnutých údajů za účelem jejich přenosu k jiné společnosti.
Právo vznést námitku proti využívání osobních údajů, pokud se opíráme o naše oprávněné zájmy:
Za jistých okolností také máte právo vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů ze strany Vodafone.
Do této kategorie spadá i situace, kdy zpracováváme vaše údaje na základě našeho oprávněného zájmu. Můžete tak uplatnit i námitku proti direct marketingu či průzkumu spokojenosti.
Právo omezit využívání vašich údajů
Toto právo můžete uplatnit, pokud se domníváte, že vaše osobní údaje, které uchováváme, jsou nepřesné, nebo bychom je podle vašeho názoru neměli zpracovávat. Za určitých okolností máte právo požadovat omezení zpracování.
Právo na výmaz
Vodafone usiluje o to, aby byly vaše údaje zpracovávány a uchovávány pouze po nezbytně nutnou dobu. Za určitých okolností máte právo požadovat výmaz vašich osobních údajů, které uchováváme. Pokud se domníváte, že vaše údaje uchováváme déle, než je nezbytně nutné, doporučujeme nejprve ověřit, zda byla smlouva se společností Vodafone ukončena, což můžete provést v rámci zákaznických služeb. I když byla smlouva se společností Vodafone ukončena, můžeme mít stále oprávněné důvody ke zpracování vašich osobních údajů.
Právo na odvolání souhlasu
Svůj souhlas můžete po jeho udělení kdykoli odvolat. V závislosti na tom, jak jste svůj souhlas poskytli, byste měli mít možnost jej stejným způsobem odvolat. Můžete také kontaktovat naše linky pro zákazníky nebo nám poslat e-mail na adresu ochranaosobnichudaju@vodafone.cz.
Chcete-li se odhlásit ze zasílání marketingových zpráv
Pokud již nechcete od společnosti Vodafone dostávat marketingová sdělení, můžete se rozhodnout, zda se chcete odhlásit ze všech marketingových sdělení nebo pouze z vybraných způsobů (e-mail, SMS, MMS, telefon nebo pošta).
Podrobnější informace naleznete v kapitole Obecně o souhlasu a jeho odvolání.
Chcete-li se odhlásit z odběru marketingových sdělení od jiných společností skupiny Vodafone, stačí je kontaktovat přímo.
V některých případech můžete dostávat marketingová sdělení od společnosti Vodafone, a to i v případě, že nejste zákazníkem společnosti Vodafone, nebo jste s ní nikdy nebyli v kontaktu. K tomu může dojít proto, že jste mohli v minulosti projevit zájem o to, abychom vás v budoucnu s naší nabídkou kontaktovali. Dále nám vaše údaje mohl poskytnout váš kamarád či osoba blízká domnívající se, že máte zájem o služby společnosti Vodafone (v takovém případě se nejdříve vždy dotážeme, zda tomu tak skutečně je), nebo nám vaše údaje předal třetí subjekt mající souhlas s takovým předáním dalšímu správci za účelem nabídky produktů a služeb.
Nejste-li zákazníkem Vodafone a nemáte již zájem o nabídku našich služeb či produktů, obdrželi jste od naší společnosti informace o našich službách, které nechcete nadále dostávat, sdělte nám tuto informaci na adresu naši společnost či prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu ochranaosobnichudaju@vodafone.cz, abychom vás dále s naší nabídkou nekontaktovali. Žádáme vás, abyste v takovém případě uvedli zejména e-mailovou adresu a / nebo telefonní číslo, na které vás nemáme kontaktovat a samozřejmě Vaši identifikaci, aby nedošlo k případné záměně.
Chcete spravovat soubory cookies a dozvědět se o nich více?
Chcete zakázat soubory cookies nebo se dozvědět více o tom, co to je? Podívejte se do sekce Cookies a další online nástroje, kde najdete úplné podrobnosti o tom, jak to provést.
Jak podat stížnost
Pokud nás chcete kontaktovat ohledně jakýchkoli svých práv nebo si stěžovat na to, jak používáme vaše údaje, kontaktujte naše zákaznické linky, nebo pošlete e-mail pověřenci pro ochranu osobních údajů na adresu ochranaosobnichudaju@vodafone.cz. Uděláme, co bude v našich silách, abychom vám pomohli, ale pokud stále nejste spokojeni, můžete kontaktovat Úřad pro ochranu osobních údajů – https://uoou.gov.cz.
Identifikace subjektu údajů
Abychom mohli vyhovět některým vašim žádostem o uplatnění práv, musíme si být zcela jisti, že jste to právě vy, příslušný subjekt údajů, kdo uplatňuje tato práva. Procesy poskytování práv máme nastaveny tak, aby se nestalo, že vaše právo uplatní někdo odlišný, anebo aby k vašim údajům získala přístup jiná osoba než právě vy. Identifikace subjektu údajů tedy chrání vás, ale také nás.