Přihlašování e-mailem slouží k přihlašování a nastavení správy zákaznických účtů, a také přináší vyšší úroveň zabezpečení a pohodlí našim zákazníkům. Podrobné informace o zpracování osobních údajů a uplatnění vašich práv ve vztahu k Přihlašování e-mailem naleznete v aplikaci po přihlášení e-mailem anebo také v části Bezpečnost na těchto internetových stránkách.
Vedle odposlechu a záznamu zpráv přiznává zákon taxativně vymezeným orgánům oprávnění vyžadovat údaje o uskutečněných voláních. Naše společnost je povinna za tímto účelem shromažďovat po dobu 6 měsíců provozní a lokalizační údaje, které jsou vytvářeny nebo zpracovávány při zajišťování veřejných komunikačních sítí a při poskytování veřejně dostupných služeb.
Dále máme povinnost poskytovat informace z databáze účastníků veřejně dostupné telefonní služby, a to orgánu oprávněnému k jejich vyžádání podle zvláštního právního předpisu.
Data Retention se uplatní zejména v souvislosti se zpracováním osobních údajů za účelem plnění našich zákonných povinností, o kterém vás informujeme v části Proč, na základě čeho, jaké údaje a jak dlouho zpracováváme v Prohlášení o zpracování osobních údajů na těchto internetových stránkách.
Společnost Vodafone je členem sdružení SOLUS, zájmové sdružení právnických osob, IČO: 69346925, sp. zn. L 58779 vedená u Městského soudu v Praze. SOLUS je zájmové sdružení právnických osob, jehož cílem je v rámci tzv. odpovědného úvěrování přispívat k prevenci předlužování klientů, k prevenci růstu počtu dlužníků v prodlení, ke zvyšování vymahatelnosti stávajících dluhů po splatnosti a rovněž ke snižování potenciální finanční ztráty věřitelů.
Sdružení SOLUS vede informační databázi (dále jen „Registr“) ve smyslu ustanovení § 20z a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), a to:
(a) Registr FO – negativní registr, v rámci něhož, jsou pro členy tohoto registru přístupné informace o spotřebitelích, kteří neplní nebo jsou/byli v prodlení s úhradou svých závazků a
(b) Registr IČ – negativní registr, v rámci něhož, jsou pro členy tohoto registru přístupné informace o fyzických osobách podnikatelích a právnických osobách, které neplní nebo jsou/byli v prodlení s úhradou svých závazků.
Před uzavřením smlouvy / nabytím účinnosti smlouvy se zákazníkem společnost Vodafone, jako člen sdružení SOLUS, využívá informace přístupné v rámci Registru, kdy dotaz do Registru uskutečňujeme na základě oprávnění daného platnými právními předpisy (zákon o ochraně spotřebitele) a pravidly nastavenými v rámci sdružení SOLUS, zejména s ohledem na právní úpravu ochrany osobních údajů.
V rámci Registru FO a Registru IČ jsou zpracovávány, kromě identifikačních údajů (jmen, příjmení, rodného čísla, resp. IČ a adresy), údaje o rozsahu a povaze porušení smluvní povinnosti klientem, jehož následkem je existence pohledávky za klientem ve výši alespoň dvou splátek anebo existence jakékoliv pohledávky za klientem déle jak 30 dnů po splatnosti, o povaze závazku, ze kterého tato povinnost vyplývá a o následné platební morálce klienta. Údaje mohou být sdružením SOLUS zpracovávány po dobu, po kterou závazek spotřebitele trvá, a dále po dobu 3 let po jeho splacení, s tím, že závazky vzniklé ve vztahu ke společnosti Vodafone jsou zpracovávány toliko po dobu 1 roku od uhrazení poslední pohledávky. Pokud závazek spotřebitele zanikl jinak než splacením nebo pokud jde o závazek promlčený nebo závazek, od jehož placení byl dlužník osvobozen podle jiného právního předpisu, lze informaci o takovém závazku v registru zpracovávat nejdéle po dobu 3 let od zániku takového závazku, od jeho promlčení nebo od okamžiku, kdy nastalo osvobození podle jiného právního předpisu.
V rámci Registru FO ani Registru IČ tedy nejsou zpracovávány osobní údaje zákazníka, který neporušil smluvní povinnosti.
Veškeré informace o sdružení SOLUS, včetně členů najdete na webových stránkách této společnosti (www.solus.cz).
Přístup do SOLUS se uplatní zejména v souvislosti se zpracováním osobních údajů za účelem předcházení podvodům, o kterém vás informujeme v části Proč, na základě čeho, jaké údaje a jak dlouho zpracováváme v Prohlášení o zpracování osobních údajů na těchto internetových stránkách.
Koeficient prioritizace vymáhání pohledávek se uplatní v souvislosti se zpracováním osobních údajů za účelem ochrany našich právních nároků, o kterém vás informujeme v části Proč, na základě čeho, jaké údaje a jak dlouho zpracováváme v Prohlášení o zpracování osobních údajů na těchto internetových stránkách.
Společnost Vodafone nabízí některé produkty a služby, u kterých se dostane z pohledu právní úpravy do pozice zpracovatele a vy, jako náš zákazník, jste správce osobních údajů ve vztahu k osobním údajům zpracovávaným u těchto produktů či služeb.
O zpracovatelích se můžete dozvědět více v části Možnosti zpřístupnění vašich údajů mimo společnost Vodafone v Prohlášení o zpracování osobních údajů na těchto internetových stránkách.
Pokud je to na základě zákona nezbytně nutné, můžeme vás požádat o sken či kopii dokumentu, ale v ostatních případech to zvládneme i bez něj. I pokud vás o sken požádáme, držíme se jednoduché zásady, jestliže to není nezbytné, dokumenty vymažeme či skartujeme.
Vzhledem k tomu, že máme mnoho komplikovaných systémů, může se stát, že než se plně uplatní změna nastavení soukromí (např. odvolání souhlasu), zabere to nějaký čas, ale nebojte se, nebude to více než tři pracovní dny.
Může se stát, že vám zavolá náš obchodní partner s nabídkou našich služeb, a to na základě kontaktu, který od vás v minulosti získal společně s potřebným souhlasem. V takovém případě je náš obchodní partner správcem vašich údajů po dobu, než se rozhodnete přijmout takovou nabídku, pak se stáváme správci my, a to v souladu se zákonem.
V případě využití našich zákaznických linek můžeme takové hovory monitorovat, a to pro vaši i naši ochranu, stejně jako za účelem zlepšování zákaznické zkušenosti a poskytovaných služeb. Pokud s tímto monitorovaným hovorem nesouhlasíte, sdělte toto operátorovi či ukončete hovor. Z takto monitorovaných hovorů můžeme vytvářet jejich přepisy do psané podoby.
Pokud s námi komunikujete prostřednictvím zákaznického chatu, chatbota Tobi či e-mailové komunikace, bude tato komunikace také uchovávána po nezbytně nutnou dobu, a to nejméně po dobu trvání smluvního vztahu.
Pokud s námi komunikujete prostřednictvím hlasového bota Tobi, bude tato komunikace také monitorována. Pokud s tímto monitorovaným hovorem nesouhlasíte, prosíme, ukončete hovor. Z takto monitorovaných hovorů můžeme vytvářet jejich přepisy do psané podoby.
Záznamy vzájemné komunikace se uplatní zejména v souvislosti se zpracováním osobních údajů za účelem Školení našich pracovníků a zajišťování kvality našich služeb, či v případě komunikace s botem Tobi, také za účelem zvyšování kvality komunikačního bota Tobi, o kterých vás informujeme v části Proč, na základě čeho, jaké údaje a jak dlouho zpracováváme v Prohlášení o zpracování osobních údajů na těchto internetových stránkách.
Prostřednictvím zpráv o zákaznických službách vám budeme poskytovat aktuální informace o produktech a službách, které využíváte, například o změnách našich podmínek či přerušeních služeb. Tyto zprávy nejsou obchodním sdělením.
Pro situace, kdy náš externí dodavatel zajišťuje instalaci našich vybraných produktů a služeb u vás, se vždy snažíme zajistit neustálé vylepšování našich služeb, a to včetně takových instalací. Z tohoto důvodu můžeme našim externím dodavatelům poskytnout identifikační číslo provedené instalace ve spojení s vaším hodnocení průběhu instalace některých našich vybraných služeb a produktů. Samozřejmě k těmto zmíněným informacím nepřipojujeme žádné další údaje, jako jsou například vaše jméno a příjmení.
V našich provozovnách, kamenných prodejnách a na prodejních místech se mohou vyskytovat kamerová nahrávací zařízení, která zaznamenávají vizuální záznam takových prostor. Cílem těchto kamerových záznamů je zejména ochrana našich právních nároků, ale také zabezpečení vybraných míst, či plnění zákonných povinnosti, kdy nám zvýšené nároky na zabezpečení specifických míst klade přímo zákonná úprava.
O místech, kde může docházet ke kamerovým záznamům, vás samozřejmě vždy transparentně informujeme, a to přímo v místech, kde takové záznamy mohou být zachyceny. Na takových místech vždy naleznete obrázkovou informaci a doprovodné základní informace o takovém zpracování. Další informace jsou pak k nalezení právě na tomto webu.
Pokud si nepřejete být zaznamenán v souvislosti s vaší zákaznickou záležitostí v rámci našich kamerových záznamů, vždy můžete využít komunikační kanály, které takové zpracování nezahrnují, jako jsou například naše online komunikační kanály (e-mail, chat).
Pro doplnění uvádíme, že přístup ke kamerovým záznamům je interními opatřeními striktně omezen na vybrané osoby a že tyto jsou nejpozději do 21 dnů ode jejich pořízení vymazány. Naprostá většina kamerových záznamů je pak vymazána po 10 dnech od jejich pořízení. Uvedené pochopitelně neplatí pro případ, kdy kamerový záznam slouží k ochraně našich právních nároků například v rámci soudního sporu či jsou takové údaje předány dle žádosti vybraným správním orgánům (například Policie ČR).