Většině zaměstnanců Vodafonu vyhovuje práce z domova, osobní kontakt a vzájemnou inspiraci lze ovšem nahradit jen stěží. Část firemní centrály v pražských Stodůlkách proto prošla během léta zásadní rekonstrukcí, kdy z běžných open-space kanceláří vznikl ve spolupráci s firmou Capexus prostor vhodný pro kreativní práci v týmech. Zaměstnancům jsou nyní k dispozici nejen originální zasedací místnosti, ale také zenová zahrada nebo prostory pro spontánní porady.
„Poslední rok ukázal, že kancelář je především skvělý komunikační nástroj. Rozhodně to ale není místo, kde musíme být každý den od devíti do pěti, abychom vyřizovali emaily. Ty pohodlně vyřídíme z domova. Počítáme s tím, že po uvolnění všech pandemických opatření stráví zaměstnanci v kanceláři v průměru dva pracovní dny v týdnu a tři dny budou pracovat z domova,“ říká viceprezidentka Vodafonu pro lidské zdroje Magdaléna Wavle. A dodává: „Rozhodli jsme se přizpůsobit době i naši centrálu, kde jsme její část zrekonstruovali a vytvořili tak z klasického open-spacu prostor vhodný pro společnou kreativní práci v širších týmech.“
Místo pro týmovou práci i koncentraci
Rekonstrukce probíhala pod taktovkou konzultantky Apoleny Weissové a architekta Martina Židka z firmy Capexus. Při navrhování celého konceptu pro ně bylo důležité vcítit se do toho, co od nových prostor očekávají sami zaměstnanci Vodafonu. Prostřednictvím interních dotazníků se ukázalo, že flexibilita práce lidem vyhovuje, schází jim ovšem možnosti setkávání a vzájemné inspirace. Při rekonstrukci se zároveň pamatovalo i na ty, kteří během pracovního dne potřebují prostor pro intenzivní soustředění.
V centrální budově Vodafonu proto vzniklo 7 nových zón vhodných pro spolupráci v týmech nebo několik neformálních zasedaček. Všechny místnosti získaly svůj název podle toho, co je pro Vodafone typické. Zaměstnanci si tak mohou zarezervovat k práci například týmovou 5G zónu nebo využít k poradě zasedačku s názvem Together we can. Vznikla i studijní zóna, jejíž atmosféru lze přirovnat ke studovně třeba vědecké knihovny a kde je možné vykonávat tichou soustředěnou práci. Další novinkou je zenová zahrada, ve které zaměstnanci mohou nabrat druhý dech během náročného dne.
Proměna se prozatím týká pouze třetího patra centrální budovy. Pokud se nové prostory u zaměstnanců osvědčí, Vodafone bude uvažovat o úpravě zbytku svých kanceláří. „Dlouhodobě dáváme prostor zaměstnancům, aby sami rozhodovali o podobě svého pracovního prostředí. Je pro nás totiž zásadní, aby se cítili co nejlépe, protože jejich komfort se následně odráží i v kvalitě odvedené práce,“ doplňuje Magdaléna Wavle. Před koronavirovou pandemií dojížděla do centrály Vodafonu za prací zhruba tisícovka lidí.