Digitální vyspělost českých firem roste. Stále více podnikatelů si totiž uvědomuje, že bez toho jen těžko udrží dosavadní pozici na trhu. Konkrétní příklady využití technologií ukazuje Vodafone v nově otevřeném Experience Hubu na pražských Stodůlkách. Podnikatelé zde mohou v praxi vidět například využití mobilních privátních sítí, internetu věcí, chytré softwarově řízené firemní sítě (SD-WAN) nebo virtuální a rozšířené reality.
„Ve Vodafone Experience Hubu - unikátním interaktivním prostoru ukazujeme firemním zákazníkům, že Vodafone dávno není jen mobilní operátor. Potkají se tu s rozšířenou nebo virtuální realitou, na které předvádíme využití našich moderních technologií a služeb, jako jsou IoT nebo 5G. A je tu i Manufacturing zone s malými roboty, simulující mobilní privátní síť, kterou už využívá ŠKODA AUTO,“ říká Daniela Mitkovová, manažerka pro digitální marketing a komunikaci ve Vodafone Business.
Návštěvníky čeká celkem osm zón nabitých technologiemi, které nejsou na první pohled vidět. V rozšířené realitě mohou projít interaktivní mapu města, kde se odehrává spousta zajímavých situací jako je chytré parkování nebo chytrý svoz odpadu se senzory umístěnými přímo do kontejnerů. S chytrými brýlemi si vyzkouší rozebrat čerpadlo a v retailové zóně jsou k vidění chytré váhy nebo senzory pro správu vozového parku.