Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace
Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
Klíčem je rozmanitost a začleňování komunit
Abychom šli příkladem, začínáme u sebe. Ve Vodafonu pro prosazujeme rovnost a usilujeme o to, abychom do roku 2030 měli v celé Vodafone Group 40 % žen ve vedoucích funkcích (v ČR jsme jich měli v roce 2023 dokonce 43 %). Také pomáháme našim kolegům zvládat různé životní situace, máme proto například interní směrnici pro pomoc obětem domácího násilí, myslíme na hormonální zdraví zaměstnankyň a zaměstnanců nebo na ty, kteří pečují o druhé. Podporujeme také rodiče řadou benefitů včetně placeného čtyřměsíčního volna pro druhého z rodičů. Jsme signatáři Charty diverzity.
Nasloucháme potřebám různých skupin:
LGBTQ+:V roce 2023 jsme iniciovali výzvu premiérovi za přijetí rovného manželství, ke které se přidalo už víc než 120 firem. Jsme generálním partnerem festivalu Prague Pride a několikanásobným držitelem ocenění pro nejlepšího LGBTQ+ Friendly zaměstnavatele.
Mladí: Všem, kdo ještě studují, nabízíme stáže a flexibilní úvazky. Pro ty nejlepší pak máme talentový program Discover, kde si mohou vyzkoušet více různých rolí ve firmě.
Romové: Podpořili jsme stipendijní program pro talentované romské studentky a studenty, který jim pomáhá dosáhnout na kvalitní vzdělání.
Flexibilita pro každého: Pracovat na zkrácený úvazek je ve Vodafonu možné na všech pozicích včetně nejvyššího vedení. Umožňujeme i další modely flexibilní práce, jako je například zhuštěný pracovní týden nebo dělené pracovní směny v call centrech. Pro starší kolegyně a kolegy nabízíme půl roku před odchodem do penze zkrácený úvazek za plnou mzdu a balíček benefitů i na dobu v penzi.
Pomáháme se vzděláváním a zlepšováním digitálních dovedností
Ve spolupráci s pedagogy, neziskovými organizacemi i vládami realizujeme v Evropě i Africe programy zaměřené na posilování digitálních dovedností. V této oblasti se samozřejmě činíme i na domácí půdě.
V Nadaci Vodafone učíme seniory ovládat mobilní technologie a chytrá zařízení. Součástí programu Digitální odysea jsou kurzy zdarma, digitální vzdělávací platforma, helplinka i možnost zvýhodněných podmínek při pořízení mobilního telefonu či tabletu.
Každoročně také pořádáme workshopyCodelike a girl, kde učíme dívky ve věku 12–18 let základy programování.
Podporujeme ty, kteří to nejvíce potřebují
Prostřednictvím Nadace Vodafone využíváme technologie na pomoc těm, kteří ji potřebují nejvíc. V Laboratoři Nadace Vodafone jsme podpořili víc než 100 technologických nápadů s pozitivním společenským dopadem. Také motivujeme kolegyně a kolegy ve Vodafonu k expertnímu dobrovolnictví a práci pro neziskové organizace. Všichni máme možnost využít ročně dva pracovní dny, které proměníme v práci pro neziskovku. Podporujeme i program Týden jinak a Fond dobrovolník.
V neposlední řadě:
Jsme generálním partnerem aplikace Záchranka.
Ve spolupráci s Policií ČR podporujeme aplikaci Echo na pomoc při hledání pohřešovaných dětí a seniorů.
Ve Vodafonu chceme ještě lépe chránit zákaznické údaje a informace. Proto zavádíme další bezpečnostní prvek pro přihlášení do webové samoobsluhy a postupně i aplikace Můj Vodafone – jde o dvoufázové ověření. Zákazníky už jsme informovali buď e-mailem nebo pomocí SMS a informace najdou i v Centru péče. Nastavením nového způsobu přihlášení je pak provedeme krok za krokem. Na nový způsob přihlášení přejdou všichni zákazníci Vodafonu.