Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

10. prosince 2024

Podpora umění spojuje. Podívejte se na hedvábný šátek, který vznikl díky spolupráci Vogue a Vodafonu

Vogue Art Projekt je každoroční iniciativou magazínu Vogue CS oslavující kreativitu a jedinečnost. Propojuje byznysový svět s tím uměleckým a dává tak každý rok vzniknout speciální edici, která zachycuje esenci zapojených značek v promyšleném designu jednotlivých kousků. Letos pro partnery projektu, mezi které kromě Vodafonu patří například Porsche, Škoda Auto nebo Westfield, vznikly šátky navržené umělkyněmi Barborou Balgovou a Andreou Davalos

Za realizací hedvábného šátku pro Vodafone stojí Andrea Davalos známá pod uměleckým jménem Falduda. Pochází z Mexika a osud ji zavedl do České republiky za jejím manželem. Studovala výtvarné umění a grafický design a když spojila obě oblasti, přirozeně se posunula k ilustraci. Její přístup k tvorbě je osobitý a plný barev, což se dokonale snoubí s hodnotami Vodafonu.

„Jméno Falduda nemá samo o sobě žádný konkrétní význam, zvolila jsem si ho podle slova falda, což ve španělštině znamená sukně,“ vysvětluje Andrea. „Evokuje lehkost a pohyb. Inspiraci jsem našla jedno jarní odpoledne, kdy jsem zahlédla skupinku dívek, které se společně procházely, smály se a měly na sobě dlouhé sukně, díky nimž působily, jako by se vznášely. Ta energie a radost, které z nich vyzařovaly, mě natolik oslovily, že jsem se rozhodla ten pocit uchovat v názvu své tvorby. Připomíná mi odvážný, svěží a hravý moment,“ říká.

V šátku se odrážejí hodnoty Vodafonu

Inspiraci Andrea čerpá z rodinného prostředí, kde vyrůstala obklopená kreativitou své matky a dědečka. Hedvábný šátek pro Vodafone tvořila podle jasně definovaného zadání a „moodboardu“, přičemž výsledný design odráží hodnoty značky: spojování lidí a otevřenost. 

Vodafone věří, že technologie jsou hybnou silou dobra, a tak prolínající se kruhy a lidské postavy, které se na designu šátku natahují k sobě, představují jednotu a nekonečnou sílu, kterou technologie ještě znásobují.

„Při navrhování jsem se snažila vytvořit design, který vyjadřuje propojení lidí z různých prostředí a lokalit, tato hodnota Vodafonu ve mně nejvíc rezonovala,“ dodává Andrea. „Na šátku pro Vodafone jsem nechala vyniknout co největší počet zářivých barev a dynamických vzorů, které designu dodávají energii a hloubku. Barvy jsou v mém tvůrčím procesu vždy zdrojem síly, je to nejintuitivnější část mé práce.“

Umění může inspirovat i v oblasti byznysu

Hedvábné šátky z Vogue Art Projektu nejsou jen módním doplňkem, ale také symbolem hodnot, které propojují různé kultury, generace a příběhy. Tento projekt dokazuje, že umění může inspirovat a otevírat nové cesty nejen v módě, ale i v oblasti byznysu a každodenního života.