Osvětová iniciativa Národní den bez spěchu má přivést lidi k tomu, aby si uvědomili, že je potřeba zpomalit. Na jeden den si dopřát trochu více času na obvyklé aktivity, o pár minut věci odložit. Jde především o výzvu všem řidičům, aby přemýšleli o tom, zda skutečně potřebují kvůli spěchu riskovat své zdraví i zdraví ostatních.
Zpomalí jednotlivci, média, kulturní a sportovní instituce, školy, firmy a symbolicky se přidá i pražský orloj. 138 lidí zemřelo loni na silnicích zbytečně kvůli nepřiměřené rychlosti, ukazují statistiky Police ČR. Mnohdy se nevyplatí závodit s hodinami, minutami a vteřinami, proto se i Vodafone jako významný zaměstnavatel k Národnímu dni bez spěchu připojil.
Největší počet silničních nehod způsobených rychlou jízdou připadá na všední dny a zhruba sedmou hodinu ranní, uvádí Česká asociace pojišťoven s odkazem na data Portálu nehod. Podle Asociace se tak dá předpokládat, že nejvíce lidé spěchají ráno do práce. Proto přišla s touto iniciativou a chce podnítit veřejnost k zamyšlení se nad nebezpečími, která přináší nepřiměřená rychlost a spěch za volantem.
Manifest Národního dne bez spěchu
"Žijeme v éře neustálého závodu s hodinami, minutami a vteřinami. Snažíme se stihnout i to, co se stihnout nedá. Spěcháme, protože nemáme čas. A snaha ho dohnat vede k nebezpečné rychlosti za volantem. Ta i v minulém roce nesla podíl na smrti 138 lidí na silnicích. Proto je tu znovu Národní den bez spěchu. Abychom si znovu připomenuli, že ne všechno je naléhavá situace. Že normální by za volantem měla být bezpečnost, a ne spěch. Abychom si na jeden den dali víc času na každodenní činnosti. Mohli zvolnit a uvědomit si, že nemá smysl kvůli nim riskovat.
Před létem 2023 jsme představili novou, zjednodušenou nabídku Vodafone TV, která se skládá z jednoho tarifu se 120 programy a přístupem do videotéky s téměř 2 000 tituly. Na tenhle pevný základ si pak zákazníci můžou nabalit tři tematické balíčky, zaměřené na sportovní, filmovou nebo rodinnou zábavu. A o tom, jak tahle nabídka a následná kampaň „Vezměte televizi na vzduch“ změnila pravidla hry na trhu digitálních televizí, jsme si povídali s Milanem Raškou, který má rozvoj televizních služeb ve Vodafonu na starosti.