Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

6. prosince 2022

Vodafone představil nové uniformy. Mají certifikaci Fairtrade a odráží potřeby prodejců

Vodafone představil novou kolekci firemních uniforem, která pochází z trvale udržitelné výroby a pyšní se známkou FAIRTRADE. Kromě moderního designu kohoutí stopy, který vzešel z dílny renomovaného návrháře Vladimíra Staňka, jejich podoba odráží přání a potřeby samotných prodejců. Vodafone myslí i na upcyklaci - až pracovní oděv doslouží, lze jednoduše odpárat logo a původně firemní tričko nebo sako nosit i nadále.

Známka FAIRTRADE na výrobku znamená, že lidé, kteří se podíleli jeho výrobě, případně produkci surovin potřebných pro jeho výrobu, dostali za svou práci spravedlivou odměnu, která jim umožní důstojné životní podmínky. „Pro nás ve Vodafonu je důležité nejen to, jaký dopad má naše činnost na životní prostředí, ale dbáme také na sociální aspekty. Certifikace Fairtrade znamená, že při pěstování bavlny pro naše oblečení platil zákaz dětské práce a že pěstitelé dostali za práci spravedlivě zaplaceno,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu. A doplňuje: „Snažíme se budovat spravedlivé podmínky pro všechny, ať už se jedná o mladé lidi, seniory, nebo lidi se zdravotním či jiným znevýhodněním. Je logické, že to samé chceme zajistit i pro výrobce našeho firemního oblečení.“

Vážíme si toho, že český Vodafone jde příkladem a cestou udržitelné spotřeby a že pro novou kolekci zvolil právě certifikovanou fairtradovou bavlnu. Právě tato obchodní rozhodnutí, vedle našeho každodenního nákupního chování, mají sílu přispět k pozitivní změně a ke spravedlivějším podmínkám ve světě. Jde o jasný vzkaz všem jejím zákazníkům, ale i veřejnosti," říká Lubomír Kadaně, ředitel neziskové organizace Fairtrade Česko a Slovensko.

Kohoutí, nikoliv uhlíková stopa

Do toho, jakou podobu budou nové uniformy mít, měli možnost promluvit i samotní prodejci prostřednictvím interního dotazování. S jeho výsledky pak pracoval módní návrhář Vladimír Staněk, kterého v roce 2015 zařadil magazín Forbes na seznam 30 nejtalentovanějších Čechů pod 30 let. Na uniformách využil nadčasovývzor kohoutí stopy.

Uniformy jsou také doplněny řadou drobných detailů. Nemají na sobě tentokrát natištěná velká loga, i pro Vodafone typická uvozovka je velmi minimalistická. Důvod je prostý – oblečení se poté, co doslouží jako firemní stejnokroj, může využít i v civilním životě. Jedná se tedy o další krok, který pomáhá zamezit produkci zbytečného odpadu a tím pádem i zátěže pro životní prostředí. „Oblečení s logem nemůžete poslat dál, aby ještě sloužilo. Proto jsme zvolili pouze malá loga na rukávech, která jsou našitá a velmi jednoduše se po dosloužení odpářou. Jsou ze stoprocentního polyesteru, takže se zrecyklují, a oblečení, které má kvalitní střih i materiál, pak může sloužit dál,“ vysvětluje Zuzana Holá.

Uniformy s certifikací Fairtrade jsou však pouze jedním ze způsobů, jakým se Vodafone snaží snížit dopady své činnosti na přírodu a společnost. Více informací o činnosti Vodafonu v oblasti udržitelnosti najdete na tomto webu.