V době krize je nejdůležitější, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone proto nabízí pomocnou ruku všem, kterým během včerejší noci vstoupila do života živelná katastrofa. Lidem a firmám v nejvíce zasažených oblastech na Hodonínsku a Břeclavsku po dobu dvou měsíců nebudou účtovány služby, ať už se jedná o mobilní tarif, internet nebo televizi. Obyvatelům postižených obcí, kteří přišli o telefon, také firma nabídla přes místní samosprávy nový telefon s předplacenou SIM kartou nabitou neomezeným voláním, SMS a balíčkem dat na 6 měsíců.
Zapojí se i zaměstnanci Vodafonu, kteří v rámci firemního dobrovolnického programu vyrazí přímo na Moravu a pomohou s odstraněním škod. Už dnes míří do krizového štábu powerbanky i telefony s nouzovým kreditem.
Bouře s krupobitím, která vyústila až v tornádo, se v noci na dnešek prohnala okresy Břeclav a Hodonín na jižní Moravě. Silný vítr vyřadil z provozu zhruba stovku vysílačů po celé zemi, velkou část přitom právě na území Moravy. Aby se lidé mohli dovolat svým blízkým, přivezl Vodafone do nejpostiženějších obcí mobilní vysílací stanice. Ty nahradí zničené vysílače a zajistí i dostatečnou kapacitu sítě, aby nebyla přetížená. Nezničené vysílače, které by byly kvůli výpadku elektřiny mimo provoz a které jsou nutné pro pokrytí zmíněných nejpostiženějších oblastí, Vodafone připojil na dieselové agregáty.
Pomoc jednotlivcům i firmám
Vodafone všem svým zákazníkům, firemním i nefiremním, kteří žijí v zasažených oblastech, nebude účtovat platby za poskytnuté služby. Ať už zákazník využívá mobilní tarif, televizi nebo pevný internet, může si být jistý, že během následujících dvou zúčtovacích období si nebude s placením faktur muset lámat hlavu. Držitelé předplacených karet dostanou k dispozici jednorázový kredit.
Aby mohli zůstat ve spojení i ti, kteří při tornádu přišli o svůj mobilní telefon, bude Vodafone distribuovat nové telefony s předplacenou SIM kartou nabitou neomezeným voláním, SMS a balíčkem dat na 6 měsíců zdarma. Pomoc byla nabídnuta jak samotným obcím, tak i skrze speciální koordinační linku Jihomoravského kraje, a v současné době jsou potřeby přímo na místě vyhodnocovány.
„Už dnes povezeme krizovému štábu více než 100 powerbank, deky a karimatky i 100 telefonů s nouzovým kreditem 200 korun jako akutní pomoc,“ říká Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafonu. A dodává: „Pokud bychom měli pomoc nějak vyčíslit, bude to jen v případě našich firemních zákazníků kolem 1,5 milionu korun za dva měsíce.“
Zapojí se i zaměstnanci
Situace na jižní Moravě vyvolala vlnu solidarity i mezi zaměstnanci Vodafonu. V rámci takzvaného Dne pro neziskovku se každý zaměstnanec může dva dny v roce věnovat dobrovolnické práci pro neziskovou organizaci a čerpat v této době placené volno. Nyní bude možné své síly napnout právě na pomoc lidem i samotným obcím, které jsou aktuálně nejvíce poničené, a to po domluvě a podle aktuální potřeby místních samospráv a zapojených neziskových organizací.
Během dnešního odpoledne také startuje dobročinná sbírka mezi zaměstnanci, jejíž výtěžek bude věnován na pomoc kolegům a jejich nejbližších postiženým tornádem
- instalace mobilního vysílače v obci Hrušky