Vodafone v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week představí kolekci chytrého oblečení
Ve spolupráci s módní návrhářkou Ivou Burkertovou (ODIVI) v loňském roce Vodafone oslovil talentované designéry a umělce do 26 let s netradiční výzvou: propojit módu s nejnovějšími technologiemi a dát jim možnost vyzkoušet si jedno z potenciálních povolání budoucnosti. Z deseti finalistů Iva vybrala studenta AVU Kryštofa Brůhu, který vytvořil futuristickou kolekci, která bude 24. března součástí instalace Audire Fluctus v obchodním domě Kotva.
Chytrý materiál
Název instalace Audire Fluctus, který je možné přeložit jako „poslouchat vlny“, odkazuje na technologii použitou v materiálech chytrého oblečení. Idea konceptu byla vytvořit funkční antiradiační oděv, který by dokázal nejen zaznamenávat a reprodukovat všudypřítomné elektromagnetické vlnění, ale zároveň nás před ním chránit.
Audire Fluctus je vyvrcholením jednoho z řady projektů mladých lidí, které vznikají v rámci dlouhodobé platformy #jetovtobě od Vodafonu. Kryštof Brůha byl vybrán z desítky finalistů, kteří prošli workshopem v pražském informačním a vzdělávacím centru matériO.
Móda a věda ruku v ruce
Dohromady vzniklo šest kusů hi-tech kolekce. Společným prvkem jsou tři vrstvy. Vrchní část slouží jako štít, střední část je detekční a spodní dokáže reprodukovat vlnění do zvukových vibrací.
Součástí instalace v Kotvě jsou i další nové technologie z oblasti vědy. Návštěvníci si mohou například prohléhnout unikátní sonický projektor, který elektromagnetické záření přenáší do videomappingu.