Vodafone slaví Den Země exkluzivním obsahem ve své nové televizi
Oslavy jubilejního 50. výročí svátku životního prostředí, který připadá na 22. dubna, se letos kvůli „koronavirovému režimu“ stěhují do digitálního světa. V březnu spuštěná internetová televize Vodafone TV se přidala ke kampani věnované Dni Země, kterou tradičně spouští National Geographic. Exkluzivními dokumenty nová televize Vodafonu ukazuje na současné problémy naší planety a cesty k jejich zlepšení.
Letošní pandemie donutí lidstvo slavit Den Země jinak. Svátek, jehož kořeny sahají do amerických ekologických hnutí před půl stoletím, slavilo 22. dubna v posledních letech přes miliardu lidí ve skoro dvou stovkách států. Letos se akce na ochranu planety budou konat hlavně na internetu, kam se kvůli omezením přestěhovala i část našich životů. A i když znečištění díky omezení dopravy a průmyslu klesá, kanály nejen v Benátkách jsou čistší a flora se vzpamatovává v místech jindy plných turistického ruchu, odborníci varují, že změny jsou jen dočasné.
Vodafone slaví Den Země s National Geographic
Každý rok slaví Den Země i National Geographic. K jeho kampani se přidala i nová internetová televize Vodafonu. Společně nabídnou exkluzivní dokumenty jako dech beroucí seriál z nejméně přívětivých míst naší planety (Hostile Planet) nebo pohled na život na Zemi z perspektivy osmi astronautů, kteří strávili mimo svou domácí planetu přes 1000 dnů (One Strange Rock). Tyto a několik dalších dokumentů bude možné kdykoli po dobu 2 měsíců zhlédnout ve videotéce nové Vodafone TV. Mnoho dalšího tematického obsahu pak nabídnou jednotlivé televizní kanály National Geographic, které v rámci aktuálních karanténních opatření nabízí Vodafone TV až do 14. května zdarma pro všechny své zákazníky.
Kampaň ke Dni Země vyvrcholí 22. dubna na televizním kanálu National Geographic premiérou filmu Naděje (2020) s proslulou britskou bioložkou Jane Goodall. Obdivuhodná žena, která se skoro půl století věnovala životu šimpanzů ve volné přírodě, představí v dokumentu své poslání, jak planetě pomoci.
Nová internetová televize Vodafonu
Kdo se o kampani ke Dni Země nedozví včas, může se ve Vodafone TV vrátit ke sledování už odvysílaných pořadů, a to až o týden zpět. Ke sledování seriálů je dostupná i funkce nahrávání všech dílů do vlastního archivu. To umožní zákazníkům sledovat nahrané pořady s kapacitou do 100 hodin na všech jejich zařízeních připojených k Vodafone TV.
Společnost Vodafone spustila v České republice vlastní internetovou televizi letos v březnu. Na rozdíl od televizní služby UPC, která je k dispozici pouze na vlastní kabelové síti, Vodafone TV funguje na kterémkoliv internetovém připojení. Po vyhlášení nouzového stavu kvůli koronaviru nabízí Vodafone pro své zákazníky až do 14. května ve Vodafone TV rozšířenou nabídku pro děti a dospělé zdarma.
Ochrana Planety jako jeden z dlouhodobých cílů Vodafonu
„Naše spolupráce s National Geographic je pro nás víc než jen společnou jednorázovou kampaní ke Dni Země. Sdílíme podobné hodnoty na ochranu životního prostředí a také naději, že lidé mohou společně změnit budoucnost k lepšímu,“ říká Quique Vivas, viceprezident Vodafonu pro nefiremní zákazníky. A dodává: „Naší rolí je nabízet inovace a to nejlepší ze světa telekomunikací a technologií, aby je lidé mohli využívat například na ochranu ovzduší, zlepšení hospodaření s vodou nebo na záchranu ohrožených druhů“.
Kampaň v digitálním světě navazuje na dlouhodobou strategii udržitelnosti Vodafonu, v rámci které se celá skupina Vodafone Group zavázala do pěti let používat jen zelenou energii a recyklovat veškerý elektroodpad ze svých sítí, datových center a kanceláří. Vodafone v Česku nakupuje energii z obnovitelných zdrojů už od roku 2011. V celé skupině ale tento podíl nedosahuje ani pětiny využívané energie. Závazkem snížit své emise skleníkových plynů na polovinu do roku 2025 chce Vodafone dostát i svému závazku k Pařížské klimatické dohodě z roku 2015.
Přímý dopad na přírodní ekosystémy má i rostoucí světové množství elektroodpadu, který podle OSN končí v 90 % na černém trhu nebo na skládkách a v oceánech. Tomu, aby mezi tímto často toxickým odpadem nebyl ten z Vodafonu, zamezuje firma recyklací a zaváděním principů cirkulární ekonomiky do svých produktů a služeb. Například na každé prodejně Vodafonu je možné vrátit starý telefon a přispět tak k výrobě nových a tím i k ochraně životního prostředí. Prostřednictvím partnera tak Vodafone recykluje a znovu využije až 95 % ze všech částí telefonního přístroje. Peníze z recyklace se pak investují do projektů Nadace Vodafone, které přispívají k plnění globálních Cílů udržitelného rozvoje (v anglické zkratce SDGs).
Joel Sartore, National Geographic Photo Ark