Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

14. června 2021

Více než 70 % kanceláří využívá svůj prostor neefektivně. Možné řešení najdou v Chytré budově

Odhadovaná doba čtení 4 minuty

Práce z domova už dávno není pouhým benefitem, pomalu se stává novým standardem. Zdá se, že řadě zaměstnanců alespoň částečná práce z domova vyhovuje, jiní už se naopak nemohou dočkat návratu do kanceláří, které nyní zejí prázdnotou. Řada firem proto zvažuje tzv. hybridní model fungování, který zaměstnancům umožní značnou míru flexibility. Jste na něj ale připraveni?

Hybridní práce z domova jako nový trend? První změna čeká vaši kancelář

Podle našich odhadů budou zaměstnanci v kanceláři průměrně trávit přibližně 40 % pracovní doby. „Do kanceláří chceme přijít tvořit, vymýšlet nové věci a diskutovat o nich. Běžné úkoly a e-maily, na které je potřeba se soustředit, budeme dělat z domova,“ upřesňuje Magdalena Wavle, ředitelka oddělení talentu a rozvoje.

Ať už zvažujete jakoukoli podobu práce a rotace zaměstnanců, nejprve na to připravte své současné prostory. S optimalizací správy budov, organizací zaměstnanců a dalšími výhodami jak pro správce budov, tak pro koncové uživatele vám pomůže Chytrá budova.

Chytrá budova podpoří produktivní prostředí a srazí náklady

Chytrá budova je IoT řešení, které zjednodušuje správu budov, a tím přispívá k většímu komfortu lidí, kteří se o nemovitost nejen starají, ale jakkoli se v ní pohybují. Vaši zaměstnanci a návštěvníci ocení rezervaci parkování, hledání volné zasedačky nebo kolegů. Nájemci a majitelé zas ocení úsporu nákladů díky optimalizaci procesů a monitorování energií se službou Energie pod dohledem.

Pokud je vašim zaměstnancům příliš teplo nebo zima, jejich produktivita klesne v průměru o 9 %. Drtivá většina (celých 90 %) lidí navíc nezná únikovou cestu a neví, co má dělat v případě požáru nebo jiné mimořádné události. I takové problémy řeší aplikace Chytrá budova.

Aplikace Chytrá budova

Chytrou budovu můžete snadno ovládat prostřednictvím aplikace a nezabere vám to více než pár ťuknutí. Mobilní aplikace nabízí:

  • Rezervace místností přes integrovaný Outlook, Lotus Notes nebo Google Kalendář. Jednotlivé místnosti pak zaměstnanci mohou ohodnotit na škále od 1 do 5. Rezervovat si můžete také parkovací nebo pracovní místo.
  • Vnitřní navigace usnadní každodenní fungování. Naviguje vás ke konkrétním lidem nebo vám najde cestu do volné zasedačky či k zařízením, jako je tiskárna, lékárna, hasicí přístroj nebo kávovar.
  • Skříňky s elektronickými zámky umožňují zaměstnancům rezervaci hned několika skříněk najednou. Jednu využije na osobní věci, další skříňku může sdílet s kolegou a předat mu tak bezpečně například zapomenutou nabíječku nebo potřebné dokumenty.
  • Troubleshooting a spojení s podporou během chvilky. Každý zaměstnanec může nahlásit jakýkoli interní problém – například že došly papírové ručníky na toaletách nebo vyšle požadavek na úklid či pomoc s IT technikou. K požadavkům mohou rovnou vložit fotografii s komentářem.
  • Provozní efektivita a spolupráce – aplikace zajistí jednoduchou komunikaci nejen ohledně údržby, bezpečnosti a úklidu, ale i mezi kolegy. Najdete tu také aktuální přehled novinek z pracoviště, který vám pomůže s budováním komunity.
  • Důležité kontakty a informace na jednom místě. Uživatelé i návštěvníci tu najdou všechna důležitá telefonní čísla, heslo na Wi-Fi, informace o jídelním menu nebo si mohou projít ztráty a nálezy.
  • Bezdotyková budova – při pohybu v budově nemusíte sahat na nic jiného než na svůj telefon. Aplikací si bezkontaktně přivoláte výtah, odemknete chytrou skřínku nebo spustíte rolety.

Kromě toho jistě oceníte i řadu dalších funkcí, jako je míra zadýchaného vzduchu nebo nastavení teploty na dálku. Pracovní prostředí a lepší pohodlí zajistí spokojenější zaměstnance a má vliv i na jejich zdravotní stav a nemocnost.

V neposlední řadě si díky Chytré budově poradíte i se zásadami social distancingu. Budete tak připraveni reagovat nejen na vládní nařízení, ale i na požadavky a potřeby zaměstnanců a snadno si ohlídáte i další hygienická opatření.

 

Správci budovy a administrátoři navíc získají přístup k:

Reportovacímu systému pro správu budovy, ve kterém budete mít přehled o všech nahlášených problémech. Aplikace vás na místo problému rovnou naviguje, nebo ho můžete přiřadit jiné odpovědné osobě.

Push notifikacím, které může rozesílat správce systému různým skupinám lidí (například podle toho, v jakém patře či oddělení se nacházejí).

Analýze obsazenosti a prostředí – přehledné grafy a reporty vám usnadní plánování pracovního prostoru. V ruce tak budete mít aktuální informace o obsazení míst v zasedačkách i jiných prostorách firmy. Aplikace vám vytvoří také teplotní mapy a poskytne vám neustálý dohled nad firemním majetkem.

Abyste mohli aplikaci Chytrá budova bez problému používat, váš chytrý telefon by měl splňovat následující systémové požadavky:

  • Android: Android 5.0 nebo novější operační systém
  • iOS: Některé z těchto zařízení se systémem iOS 7 nebo novější: iPhone (4S nebo novější), iPad (třetí generace nebo novější), iPad mini, iPod touch (5. nebo pozdější řada)
  • Webová aplikace: Microsoft® Internet Explorer 10+, Mozilla Firefox 29+, Google® Chrome 34+, Apple® Safari 9+ a většina ostatních moderních webových prohlížečů

Jak probíhá instalace senzorů pro chytrou budovu

Chytrá budova se opírá o speciální senzory, bezdrátová zařízení napájená bateriemi s dlouhou životností. Právě ty do aplikace posílají veškerá data. Starají se například o monitorování a analýzy obsazenosti nebo měření enviromentálních veličin.

Nemusíte se bát žádné náročné instalace, která by vyžadovala výrazné změny vaší současné infrastruktury nebo sekání do zdí. Instalace senzorů je velmi jednoduchá, zprovoznění jednoho senzoru nezabere více než 3 minuty. Totéž platí i o elektronických zámcích, které jsou také bateriové a bezdrátové.

  • První den je vyhrazen plánování a ideálnímu rozmístění senzorů ve vašich prostorách.
  • Druhý den začíná instalací senzorů na určené místo podle toho, jaké bude jeho využití (např. pod stolem, židlí nebo na zdi). Za 1 hodinu zvládneme naistalovat 40–50 senzorů.
  • Pokud plánujete také parkovací senzory, které vám budou hlídat obsazenost parkovacích míst, budou se instalovat jako první.

Chcete se o tom, jak senzory fungují, dozvědět víc? Přečtěte si o síti, která dělá z obyčejné budovy chytrou.

Máte nějaké další otázky nebo specifické požadavky? Neváhejte navštívit stránky Chytrá budova Vodafone Business.

Zobrazit další související témata