Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

18. srpna 2022

Jak vytvořit prezentaci, kterou lidé budou poslouchat až do konce

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Udržet si pozornost publika a zároveň být schopný předat mu veškerá základní fakta i myšlenky tak, aby je skutečně lidé pochopili, může být pěkně tvrdý oříšek. Naštěstí existují techniky, které pomohou oživit vaši prezentaci a udělat dobrý dojem i na zdánlivě nudné schůzce.

Proč příběhy prodávají

Úspěšní podnikatelé dnes nejen své prezentace, ale celou svou online marketingovou strategii často opírají o nějaký příběh. Víte proč? Místo nudných dat a odosobnělých faktů totiž prezentujete lidem mnohem bližší obsah, který dává prostor emocím. Vyprávění příběhu (tzv. storytelling) – třeba toho o vaší značce – vás přiblíží vašim zákazníkům, kteří snáze pochopí koncept a filozofii vaší značky, díky které si vás třeba nakonec oblíbí.

Jak je to možné? Snad za to může i skutečnost, že na vyprávění pohádek jsme zvyklí už od dětství. Příliš mnoho dat a informací nás může zahltit a pod jejich tíhou rychle ztrácíme pozornost. Pokud je ale naservírujete posluchačům formou příběhu, bývají pro náš mozek mnohem snáze stravitelná a často i přesvědčivější.

Pojďme se podívat na to, jak můžete storytelling využít v praxi a vyšperkovat s jeho pomocí své prezentace tak, že vás lidé budou se zaujetím poslouchat až do konce.

TIP

Jak prezentovat příběhem nebo vytvářet prezentace efektivně? Studujte kurz Ovládněte prezentační dovednosti ve Vodafone Digiakademii, exkluzivním programu pro zákazníky Vodafone Business!


Jak využít storytelling pro vaše prezentování

  1. Storytelling se hodí téměř pro všechny druhy prezentací. Zamyslete se, čím můžete jednotlivé části prezentace propojit, na jakém příběhu je odvyprávíte, kdo je hlavní postavou vašeho příběhu a v jakém pořadí budou vám a především posluchačům všechny informace dávat smysl.
  2. Představte výzvy a problémy, které jste (vy, nebo jiný váš hrdina) na své cestě museli překonat. Postupně budujte napětí a prezentaci zakončete uspokojujícím řešením. Mluvte třeba o tom, jak jste uspěli i přes nejasnou prvotní vizi, ztížené či téměř nemožné podmínky nebo omezený budget.
  3. Zaujměte posluchače. Představte si, že jste svůj vlastní posluchač. Zajímala by vás právě tato informace, tento příběh? Vyprávění by mělo být zábavné, ale zároveň přinášet informativní hodnotu pro posluchače. Snažte se najít ten pravý balanc.
  4. Pamatujte si, že nepíšete knihu. Vyhněte se příliš mnoha odbočkám a nezdržujte se podrobnostmi. Svůj příběh vystavte co nejjednodušeji a konstantně se držte hlavního cíle své prezentace: prodat svůj produkt/službu/myšlenku.
  5. Personalizujte. Popište vlastní zkušenost nebo ještě lépe zkušenost svého klienta (například jeho vlastní case study, data z oboru, ve kterém podniká, apod.). Tím pro něj bude celá prezentace osobnější.

Hledáte ještě více tipů, které vám pomohou vytvořit úspěšnou prezentaci? Přečtěte si, jak na prezentaci, se kterou zabodujete.


Chcete se dozvědět víc? Vyzkoušejte Vodafone Digiakademii

Máte v hlavě další otazníky? Ve Vodafone Digiakademii jsme připravili podrobný videokurz Ovládněte prezentační dovednosti, který najdete v části Digitální podnikání.

Matěj Valvoda, teamleader trenérského týmu ve Vodafonu, vám v kurzu prozradí více o zmíněném storytellingu. Naučí vás, jak se prezentovat příběhem a vystavět ho na míru vaší značce, aby dával smysl vám i vašim zákazníkům.

Jakub Záklasník, trenér ve Vodafonu, se s vámi ponoří do tvorby úspěšných a efektivních prezentací. Poradí, jak vytvářet prezentace bez toho, abyste nad nimi trávili zbytečné množství času, a jak si připravit jednoduchou, ale kvalitní prezentaci. Ukáže vám tipy a triky v Microsoft PowerPointu a podělí se i o klávesové zkratky, které vám usnadní tvorbu prezentací.

V posledním bloku prezentačních dovedností vám Jakub navíc prozradí, jak na kvalitní videa z telefonu. Zjistíte, jak se připravit na natáčení a co všechno zvážit a zohlednit při tvorbě videí, abyste dokázali vytvořit kvalitní video, které působí přirozeně, profesionálně a předá divákům důležitou informaci.

S Digiakademií nasajete ty pravé digitální dovednosti a v jiném kurzu zase získáte tipy a triky pro úspěšný online marketing. A to nejlepší? Zákazníci Vodafone Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Tak ji vyzkoušejte!

Jak prezentovat příběhem nebo vytvářet prezentace efektivně?

Studujte kurz Ovládněte prezentační dovednosti ve Vodafone Digiakademii, exkluzivním programu pro firemní zákazníky Vodafonu, který obsahuje:

  • Prezentujte ve vaší firmě příběhem
  • Vytvářejte prezentace jednoduše a efektivně
  • Jak na kvalitní videa z telefonu
  • Grafické základy v PowerPointu

Registrovat do kurzu